linelo Skrevet 4. februar 2023 #121 Del Skrevet 4. februar 2023 Fikk operasjonen i offentlig regi pga synet. Er 46 år. Det er bare 2 uker siden jeg tok operasjonen, og det ser veldig bra ut, med unntak av noen klumper som gir meg helt noia her 😒 Hevelse og blåmerker er så og si borte. Hvordan har det gått med klumpene til dere andre? De er ikke røde, trodde først det var vorter, isj, men skjønner at det ikke er det nå, hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria.89 Skrevet 12. juni 2023 #122 Del Skrevet 12. juni 2023 Lillemy^ skrev (På 11.10.2022 den 7.12): Hei! ser at dette er en gammel tråd men jeg prøver likevel 😊 Kom tilfeldig over denne og ser at flere av dere opplevde samme bivirkninger som jeg gjør nå. Jeg tok øvre øyelokk for 12 dager siden og jeg har allerede hatt flere nervøse sammenbrudd etter stingene ble fjernet på dag 7 😅 Tunge lokk er generisk hos meg og jeg valgte å gjøre dette allerede i 30 års alderen pga huden hang så mye, men har brukt flere år på å tørre å ta steget. Nå er jeg kjempe bekymret. Jeg er fortsatt veeeldig hoven, og på det ene øyet har jeg et par blemmer som ligger på arrene så det gjør det bare verre. Men føler øynene ser så små og sløve ut. Jeg måtte fjerne både fett og hud, men sitter ikke med følelsen av at han tok for mye da jeg fortsatt ser litt fylde. Arrene ser også ganske fine ut og brynene har ikke sunket noe. Arrene er fortsatt ganske stramme da og hevelsen gjør at jeg får en flott ‘pølse’ som ligger under arret og over vippene, om dere forstår 😅 Har pratet med kirurg og sykepleier og de sier at jeg bare er en av de som bruker lang tid på å bryte ned hevelse og at dette kommer til å bli kjempe fint. hvordan har det gått med dere? ❤️Setter pris på alt av deres erfaringer mtp hevelse, når fikk øyet tilbake sin naturlige form, hvordan så øyelokket ut? Hei! 😊 Hvordan går det med deg nå? Jeg opererte for 12 dager siden, og kjenner meg veldig igjen i det du beskriver - både når det kommer til det fysiske og til de nervøse sammenbruddene 😅 Jeg ringte kirurgen i dag (og sendte han bilder) og sa at jeg føler at fasongen på øynene mine er veldig merkelig. Han svarte at det er pga det fortsatt er veldig hovent og at dette vil gå seg til og at øynene vil få sin naturlige fasong etter et par mnd, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet - varmen hjelper jo ikke akkurat på hovenhet heller, si 😅 Spoiler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #123 Del Skrevet 12. juni 2023 Viktoria.89 skrev (1 minutt siden): Hei! 😊 Hvordan går det med deg nå? Jeg opererte for 12 dager siden, og kjenner meg veldig igjen i det du beskriver - både når det kommer til det fysiske og til de nervøse sammenbruddene 😅 Jeg ringte kirurgen i dag (og sendte han bilder) og sa at jeg føler at fasongen på øynene mine er veldig merkelig. Han svarte at det er pga det fortsatt er veldig hovent og at dette vil gå seg til og at øynene vil få sin naturlige fasong etter et par mnd, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet - varmen hjelper jo ikke akkurat på hovenhet heller, si 😅 Skjul innhold Når jeg opererte øyelokk brukte jeg sånn kjølande maske hele dagen nesten, hadde 3 og byttet på de. De anbefaler MYE kulde på. Anonymkode: 422b9...7ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy^ Skrevet 12. juni 2023 #124 Del Skrevet 12. juni 2023 Viktoria.89 skrev (2 timer siden): Hei! 😊 Hvordan går det med deg nå? Jeg opererte for 12 dager siden, og kjenner meg veldig igjen i det du beskriver - både når det kommer til det fysiske og til de nervøse sammenbruddene 😅 Jeg ringte kirurgen i dag (og sendte han bilder) og sa at jeg føler at fasongen på øynene mine er veldig merkelig. Han svarte at det er pga det fortsatt er veldig hovent og at dette vil gå seg til og at øynene vil få sin naturlige fasong etter et par mnd, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet - varmen hjelper jo ikke akkurat på hovenhet heller, si 😅 Vis skjult innhold Jeg ringte faktisk sykepleieren flere ganger og var helt hysterisk! Var kjempe hoven, følte arrene satt for langt oppe og egentlig bare at hele operasjoen var mislykket. Den ene gangen når jeg ringte inn så sa jeg til henne at det er synd at de ikke er mer ærlig og sier til pasientene at du KAN oppleve og ha en mye lenger healingsprosess da alle er ulike. Ikke tale om jeg så ‘normal’ ut bare etter et par uker. Heldgvis så ble resultatet veldig bra til slutt da og jeg ser jo nå at jeg var ekstremt hoven, som resulterte i at alt så mye verre ut. Så jeg gikk ifra å angre livet av meg til å ha fått en bedre hverdag. Jeg er ganske ung men her er det genetisk så jeg hadde mye vondt i hodet og slet med myyye hud. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria.89 Skrevet 12. juni 2023 #125 Del Skrevet 12. juni 2023 Lillemy^ skrev (46 minutter siden): Jeg ringte faktisk sykepleieren flere ganger og var helt hysterisk! Var kjempe hoven, følte arrene satt for langt oppe og egentlig bare at hele operasjoen var mislykket. Den ene gangen når jeg ringte inn så sa jeg til henne at det er synd at de ikke er mer ærlig og sier til pasientene at du KAN oppleve og ha en mye lenger healingsprosess da alle er ulike. Ikke tale om jeg så ‘normal’ ut bare etter et par uker. Heldgvis så ble resultatet veldig bra til slutt da og jeg ser jo nå at jeg var ekstremt hoven, som resulterte i at alt så mye verre ut. Så jeg gikk ifra å angre livet av meg til å ha fått en bedre hverdag. Jeg er ganske ung men her er det genetisk så jeg hadde mye vondt i hodet og slet med myyye hud. 😊 Uff, det er jo en helt forferdelig følelse! Og man blir så ekstremt usikker ettersom det virker som at «alle andre» er fornøyde etter typ en uke, liksom. Jeg var veldig redd for at kirurgen skulle si at jeg bare måtte venne meg til det eller noe sånt, men han sa heldigvis(?) at han forsto hva jeg mente. Men ja, jeg er enig med deg. Skulle gjerne ha visst at dette kan være en del av prosessen for noen (aka oss), så hadde vi kanskje sluppet unna et sammenbrudd eller to. Kjenner også veldig på det samme som du nevner - at det føles som at arrene sitter for langt oppe, men vet ikke om det har med at hovenheten nå hovedsakelig sitter i øyelokket, og at det igjen får selve fasongen til å se rar ut? Sånn det er nå så går jeg med solbriller til og med inne (ikke hjemme da), men orker ikke at folk skal se meg sånn. Det er også genetisk for min del. Jeg er 33 år, og har tenkt på operasjon i over ti år ettersom øyelokkene mine ikke har syntes uten overdreven pannebruk som da resulterte i mye vondt i hodet. Og den evige «går det bra med deg??» så fort jeg slappet av i pannen 😅 Misforstå meg rett, det er absolutt ikke godt å høre at du har gått gjennom noe lignende, men det er faktisk en skikkelig trøst å høre så mange likheter OG at det blir bra til slutt, så tusen takk for at du deler! 😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria.89 Skrevet 12. juni 2023 #126 Del Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når jeg opererte øyelokk brukte jeg sånn kjølande maske hele dagen nesten, hadde 3 og byttet på de. De anbefaler MYE kulde på. Anonymkode: 422b9...7ff Tusen takk! 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #127 Del Skrevet 14. juni 2023 Aranciata skrev (På 8.4.2021 den 23.09): Oj, har ikke hørt om dette tattoveringsresultatet du nevner! 😮 Hva er det? Jeg merker at det er vanskelig med øyeskygge fortsatt. Mascara går fint, eyeliner nede også, mens eyeliner oppe fortsatt er litt rart. tror ikke det er lurt med øyenskygge etter operasjonen.Skal selv ta operasjonen og kommer ikke til å bruke øyenskygge noen mnd etter. Men nå får jeg generelt stygge arr. Anonymkode: 7fc49...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå