Aranciata Skrevet 8. april 2021 #101 Del Skrevet 8. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det var visst sånn at hvis man bruker sminke for tidlig rundt arrene så vil arrene bli varig mørkere 🙈😩 Anonymkode: 2a1e7...4ab Oj! Det har jeg ikke hørt om, takk for tipset! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #102 Del Skrevet 20. april 2021 Snart 6 uker siden operasjon. Arrene har så smått begynt å bli mindre røde, men fortsatt ganske synlige. Har fortsatt litt hevelse og arrene har begynt å bli litt ruglete. Antar at dette er en del av healingsprossesen (??). Anonymkode: 2a1e7...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 20. april 2021 #103 Del Skrevet 20. april 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Snart 6 uker siden operasjon. Arrene har så smått begynt å bli mindre røde, men fortsatt ganske synlige. Har fortsatt litt hevelse og arrene har begynt å bli litt ruglete. Antar at dette er en del av healingsprossesen (??). Anonymkode: 2a1e7...4ab Jeg er på ni uker nå og fortsatt hovent og ruglete, så det er visst bare å være tålmodig... 😕 Var veldig sliten i øynene i helgen, måtte ise litt igjen. Og i natt sov jeg kjempegodt men våknet superhoven! Prøver å drikke masse vann og alt det der, men fortsatt hovent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #104 Del Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Snart 6 uker siden operasjon. Arrene har så smått begynt å bli mindre røde, men fortsatt ganske synlige. Har fortsatt litt hevelse og arrene har begynt å bli litt ruglete. Antar at dette er en del av healingsprossesen (??). Anonymkode: 2a1e7...4ab Ja det er den del av prosessen 😊 tykkelsen på arrene vil bli mindre med tiden. Men jeg anbefaler alle å kjøpe arr krem på apoteket! Det hjelper arr prosessen å heale, og gjør slik at arrene får en vanlig hudfarge med tiden. Jeg har brukt dette nå på flere arr og er kjempe fornøyd! Du finner kremen sammen med plaster på apoteket 😊 Og bare spør apotek ansatte, så kan de vise deg/dere kremen. Finnes forskjellige kremer og de alle gjør det samme. Jeg har kjøpt min fra boots, de har en type arr krem Det er nå ca 8 mnd etter øvre øyelokk operasjon, og jeg er super fornøyd! Arrene syntes ikke i det hele tatt og ingen kan se at jeg har operert, selv uten sminke 😊 Jeg har et mye mer åpent blikk, og sminken min syntes! 😄 Hadde veldig hooded øyelokk før som gjemte sminken og dyttet maskaraen min ned, og alle de problemene er nå borte 😊 En merkelig ting jeg har lagt merke til, er at selv om jeg nå ikke lenger har hooded øyelokk, så klarer jeg like vell ikke å se mer opp 🙈 vanskelig å forklare, men virker som at musklene mine rett og slett ikke er laget til å klare dra øyelokket lenger opp enn slik jeg ble født med tunge øyelokk 🙈 dette skjer bare om jeg prøver se rett opp, og er ikke noe jeg blir plaget av eller merker til vanlig, men var bare noe jeg ikke forventet 🙈 Men det er sikkert en forskjell på om dette skjer folk, avhengig av om man er født med hooded øyne eller ønsker fjerne overflødig hud som kommer med alderen Anonymkode: 0cd46...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #105 Del Skrevet 20. april 2021 Aranciata skrev (22 minutter siden): Jeg er på ni uker nå og fortsatt hovent og ruglete, så det er visst bare å være tålmodig... 😕 Var veldig sliten i øynene i helgen, måtte ise litt igjen. Og i natt sov jeg kjempegodt men våknet superhoven! Prøver å drikke masse vann og alt det der, men fortsatt hovent. Har du tatt nedre? Jeg har tatt nedre og er fortsatt veldig hoven etter 3 mnd. Og det blir da veldig rynkete. Skal prøve å drikke mer vann Anonymkode: d12db...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #106 Del Skrevet 20. april 2021 Aranciata skrev (1 time siden): Jeg er på ni uker nå og fortsatt hovent og ruglete, så det er visst bare å være tålmodig... 😕 Var veldig sliten i øynene i helgen, måtte ise litt igjen. Og i natt sov jeg kjempegodt men våknet superhoven! Prøver å drikke masse vann og alt det der, men fortsatt hovent. Ja jeg våkner stadig vekk med hevelse i øyelokkene. Irriterer meg litt at arrene fortsatt er ganske synlige, men nå har hevelsen gått såpass ned at arrene nesten ligger i øyefolden, så de «gjemmer» seg litt når jeg har åpne øyne, de på sidene derimot er fortsatt synlige 🙄 (Legen tok lange snitt på meg av en eller annen merkelig grunn) Har hørt at Ibux skal hjelpe mot hevelse, men vet liksom ikke om hvor smart det evt. er å ta Ibux hver dag🤣🙈 Hvordan føler du at arrene er etter 9 uker? Veldig synlige? Bra at vi er flere som kan oppdatere hverandre her i denne tråden❤️ man føler seg da litt mindre alene om sine bekymringer😅❤️ AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det er den del av prosessen 😊 tykkelsen på arrene vil bli mindre med tiden. Men jeg anbefaler alle å kjøpe arr krem på apoteket! Det hjelper arr prosessen å heale, og gjør slik at arrene får en vanlig hudfarge med tiden. Jeg har brukt dette nå på flere arr og er kjempe fornøyd! Du finner kremen sammen med plaster på apoteket 😊 Og bare spør apotek ansatte, så kan de vise deg/dere kremen. Finnes forskjellige kremer og de alle gjør det samme. Jeg har kjøpt min fra boots, de har en type arr krem Det er nå ca 8 mnd etter øvre øyelokk operasjon, og jeg er super fornøyd! Arrene syntes ikke i det hele tatt og ingen kan se at jeg har operert, selv uten sminke 😊 Jeg har et mye mer åpent blikk, og sminken min syntes! 😄 Hadde veldig hooded øyelokk før som gjemte sminken og dyttet maskaraen min ned, og alle de problemene er nå borte 😊 En merkelig ting jeg har lagt merke til, er at selv om jeg nå ikke lenger har hooded øyelokk, så klarer jeg like vell ikke å se mer opp 🙈 vanskelig å forklare, men virker som at musklene mine rett og slett ikke er laget til å klare dra øyelokket lenger opp enn slik jeg ble født med tunge øyelokk 🙈 dette skjer bare om jeg prøver se rett opp, og er ikke noe jeg blir plaget av eller merker til vanlig, men var bare noe jeg ikke forventet 🙈 Men det er sikkert en forskjell på om dette skjer folk, avhengig av om man er født med hooded øyne eller ønsker fjerne overflødig hud som kommer med alderen Anonymkode: 0cd46...d9d Du husker ikke tilfeldigvis hva den arr-kremen fra Bootz het?😅 Og hvor lang tid tok det før arrene bleknet helt og jevnet seg ut med huden?❤️ Jeg kan heller ikke se ordentlig opp lenger btw Anonymkode: 2a1e7...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #107 Del Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg våkner stadig vekk med hevelse i øyelokkene. Irriterer meg litt at arrene fortsatt er ganske synlige, men nå har hevelsen gått såpass ned at arrene nesten ligger i øyefolden, så de «gjemmer» seg litt når jeg har åpne øyne, de på sidene derimot er fortsatt synlige 🙄 (Legen tok lange snitt på meg av en eller annen merkelig grunn) Har hørt at Ibux skal hjelpe mot hevelse, men vet liksom ikke om hvor smart det evt. er å ta Ibux hver dag🤣🙈 Hvordan føler du at arrene er etter 9 uker? Veldig synlige? Bra at vi er flere som kan oppdatere hverandre her i denne tråden❤️ man føler seg da litt mindre alene om sine bekymringer😅❤️ Du husker ikke tilfeldigvis hva den arr-kremen fra Bootz het?😅 Og hvor lang tid tok det før arrene bleknet helt og jevnet seg ut med huden?❤️ Jeg kan heller ikke se ordentlig opp lenger btw Anonymkode: 2a1e7...4ab Jeg begynte med denne kremen ganske mye senere enn anbefalt, tror apotek damen sa at man burde bruke den etter 2-3 måneder. Jeg begynte med den etter 5 måneder. Med en gang jeg begynte å bruke kremen, så så jeg forskjell etter første dag!! Ble helt overrasket 🙈 Jeg har også brukt den på noen arr etter noen større føflekk fjerning i ansiktet (3 cm arr, 7 sting). Og da begynte jeg å bruke den etter 2 mnd. Arret var rødt, og etter en natt med kremen var arret dagen etter hudfarget 😳 Og de arrene ser faktisk mye bedre ut nå enn arrene på øyelokkene! 🙈 den kremen er helt magisk og jeg anbefaler alle å bruke slik krem! Anonymkode: 0cd46...d9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 20. april 2021 #108 Del Skrevet 20. april 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Har du tatt nedre? Jeg har tatt nedre og er fortsatt veldig hoven etter 3 mnd. Og det blir da veldig rynkete. Skal prøve å drikke mer vann Anonymkode: d12db...1a8 Nei, bare øvre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 20. april 2021 #109 Del Skrevet 20. april 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan føler du at arrene er etter 9 uker? Veldig synlige? Anonymkode: 2a1e7...4ab Arrene er OK, litt røde men tror ingen egentlig legger merke til det. Jeg tror at mitt største problem er at ja, jeg hadde ekstra hud på øyelokkene, men problemet er egentlig at det lenger opp er litt tungt/øynene sitter litt dypt (type Neandertal) slik at det ikke egentlig har gjort så mye forskjell... Søsteren min sa at en del får tilbud om også å sette et lite sting rett over for å få litt åpnere blikk, men kirurgen spurte ikke om jeg ville ha det. Kanskje det hadde hjulpet mer. Men, får se om et par måneder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #110 Del Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg begynte med denne kremen ganske mye senere enn anbefalt, tror apotek damen sa at man burde bruke den etter 2-3 måneder. Jeg begynte med den etter 5 måneder. Med en gang jeg begynte å bruke kremen, så så jeg forskjell etter første dag!! Ble helt overrasket 🙈 Jeg har også brukt den på noen arr etter noen større føflekk fjerning i ansiktet (3 cm arr, 7 sting). Og da begynte jeg å bruke den etter 2 mnd. Arret var rødt, og etter en natt med kremen var arret dagen etter hudfarget 😳 Og de arrene ser faktisk mye bedre ut nå enn arrene på øyelokkene! 🙈 den kremen er helt magisk og jeg anbefaler alle å bruke slik krem! Anonymkode: 0cd46...d9d Jeg har såvidt begynt å bruke denne kremen, så håper den vil gjøre en forskjell, for brukte arrkremen fra cicamed en liten stund tidligere, som ga meg null effekt🙈😩 Anonymkode: 2a1e7...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #111 Del Skrevet 20. april 2021 Aranciata skrev (3 timer siden): Arrene er OK, litt røde men tror ingen egentlig legger merke til det. Jeg tror at mitt største problem er at ja, jeg hadde ekstra hud på øyelokkene, men problemet er egentlig at det lenger opp er litt tungt/øynene sitter litt dypt (type Neandertal) slik at det ikke egentlig har gjort så mye forskjell... Søsteren min sa at en del får tilbud om også å sette et lite sting rett over for å få litt åpnere blikk, men kirurgen spurte ikke om jeg ville ha det. Kanskje det hadde hjulpet mer. Men, får se om et par måneder! Mitt store problem er at øynene mine healer forskjellig. Det ene ser større ut enn det andre nå, og det ser virkelig ikke pent ut😅😂 Har du opplevd det? Anonymkode: 2a1e7...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #112 Del Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mitt store problem er at øynene mine healer forskjellig. Det ene ser større ut enn det andre nå, og det ser virkelig ikke pent ut😅😂 Har du opplevd det? Anonymkode: 2a1e7...4ab Jeg opplevde det, men etter 6 mnd så så jeg ikke forskjell lenger 😊 Anonymkode: 0cd46...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #113 Del Skrevet 26. mai 2021 3 Måneder etter operasjonen og har fortsatt synlige røde arr, noen fler her som har hatt det så lenge etter øyelokksoperasjonen? Anonymkode: f5d3f...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #114 Del Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 3 Måneder etter operasjonen og har fortsatt synlige røde arr, noen fler her som har hatt det så lenge etter øyelokksoperasjonen? Anonymkode: f5d3f...2dd Snart 5 her nå, og arrene er ikke synlig i hele tatt lenger. Har tatt nedre Anonymkode: 85a63...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 27. mai 2021 #115 Del Skrevet 27. mai 2021 On 5/26/2021 at 5:51 PM, AnonymBruker said: 3 Måneder etter operasjonen og har fortsatt synlige røde arr, noen fler her som har hatt det så lenge etter øyelokksoperasjonen? Anonymkode: f5d3f...2dd Tre måneder her også, og litt røde arr. Men det mest irriterende er at det på høyre side er så klumpete, lurer nesten på om det kan være noe arrvev? Når jeg drar fingeren over arret på venstre side så er det jevnt og begynner å bli ganske glatt, mens på høyre side så er det først glatt, men så skikkelig klumpete og rart. Ser mindre åpent ut der også. Ugh! (Har operert øvre øyelokk.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #116 Del Skrevet 28. mai 2021 Aranciata skrev (19 timer siden): Tre måneder her også, og litt røde arr. Men det mest irriterende er at det på høyre side er så klumpete, lurer nesten på om det kan være noe arrvev? Når jeg drar fingeren over arret på venstre side så er det jevnt og begynner å bli ganske glatt, mens på høyre side så er det først glatt, men så skikkelig klumpete og rart. Ser mindre åpent ut der også. Ugh! (Har operert øvre øyelokk.) Akkurat det her har jeg og👀litt på ene siden og mye mer på den andre siden. Grunn til bekymring? Anonymkode: a7c08...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #117 Del Skrevet 28. mai 2021 Aranciata skrev (22 timer siden): Tre måneder her også, og litt røde arr. Men det mest irriterende er at det på høyre side er så klumpete, lurer nesten på om det kan være noe arrvev? Når jeg drar fingeren over arret på venstre side så er det jevnt og begynner å bli ganske glatt, mens på høyre side så er det først glatt, men så skikkelig klumpete og rart. Ser mindre åpent ut der også. Ugh! (Har operert øvre øyelokk.) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Akkurat det her har jeg og👀litt på ene siden og mye mer på den andre siden. Grunn til bekymring? Anonymkode: a7c08...3af Her også. Kjenner at arrene er litt «tykke» (øvre øyelokk), er litt usikker på om jeg skal la de heale seg litt til eller om jeg skal oppsøke legen som utførte denne operasjonen på meg. Han er kjempedyktig, men alt tar så lang tid hos meg Anonymkode: f5d3f...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 30. mai 2021 #118 Del Skrevet 30. mai 2021 On 5/28/2021 at 6:28 PM, AnonymBruker said: Akkurat det her har jeg og👀litt på ene siden og mye mer på den andre siden. Grunn til bekymring? Anonymkode: a7c08...3af Uff, så dumt at du har det også! Det irriterer meg, jeg må innrømme det. Jeg har hevelse fortsatt, og det er helt greit, men dette er jo noe helt annet, og gjør at det øyet ser verre ut enn før operasjon. On 5/28/2021 at 9:33 PM, AnonymBruker said: Her også. Kjenner at arrene er litt «tykke» (øvre øyelokk), er litt usikker på om jeg skal la de heale seg litt til eller om jeg skal oppsøke legen som utførte denne operasjonen på meg. Han er kjempedyktig, men alt tar så lang tid hos meg Anonymkode: f5d3f...2dd At arrene er litt tykke og klumpete er normalt, det tar lengre tid enn man tror. Men hos meg er det så stor forskjell - på venstre er det ganske glatt, litt tykt fortsatt, men jevnt, mens på høyre er det en stor klump. Etter operasjonen fikk jeg beskjed om å bestille time hos kirurgen etter seks måneder for kontroll, men for meg er ikke det før i august. Du kan jo prøve å få snakket med legen, men hvis det er ganske jevnt og likt på begge sider ville jeg ventet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy^ Skrevet 11. oktober 2022 #119 Del Skrevet 11. oktober 2022 (endret) Hei! ser at dette er en gammel tråd men jeg prøver likevel 😊 Kom tilfeldig over denne og ser at flere av dere opplevde samme bivirkninger som jeg gjør nå. Jeg tok øvre øyelokk for 12 dager siden og jeg har allerede hatt flere nervøse sammenbrudd etter stingene ble fjernet på dag 7 😅 Tunge lokk er generisk hos meg og jeg valgte å gjøre dette allerede i 30 års alderen pga huden hang så mye, men har brukt flere år på å tørre å ta steget. Nå er jeg kjempe bekymret. Jeg er fortsatt veeeldig hoven, og på det ene øyet har jeg et par blemmer som ligger på arrene så det gjør det bare verre. Men føler øynene ser så små og sløve ut. Jeg måtte fjerne både fett og hud, men sitter ikke med følelsen av at han tok for mye da jeg fortsatt ser litt fylde. Arrene ser også ganske fine ut og brynene har ikke sunket noe. Arrene er fortsatt ganske stramme da og hevelsen gjør at jeg får en flott ‘pølse’ som ligger under arret og over vippene, om dere forstår 😅 Har pratet med kirurg og sykepleier og de sier at jeg bare er en av de som bruker lang tid på å bryte ned hevelse og at dette kommer til å bli kjempe fint. hvordan har det gått med dere? ❤️Setter pris på alt av deres erfaringer mtp hevelse, når fikk øyet tilbake sin naturlige form, hvordan så øyelokket ut? Endret 11. oktober 2022 av Lillemy^ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mf88 Skrevet 31. oktober 2022 #120 Del Skrevet 31. oktober 2022 Hei, jeg har tatt øvre øyelokksoperasjon for snart 4 uker siden og jeg sliter veldig med tunghet og hevelse rundt øynene. Jeg føler også øynene er små, mindre enn jeg hadde før og sliter med begrenset syn pga stramhet i øyelokkene, noe som gjør at jeg blir veldig utmattet hvis jeg går ut døra og får en del inntrykk. Jeg må løfte hodet for å se ordentlig og det forplanter seg da til nakken og har en del smerter i nakke/hodet og kjeve. Kirurgen gir null oppfølging og fraskriver seg alt ansvar. Veldig fint hvis noen deler erfaringer hvis de har opplevd det samme, og evt om det blir bedre etterhvert😢😢 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå