Gå til innhold

Dere som ukeshandler...

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet er nok at folk ikke lenger vet hvordan matvarer skal oppbevares. Epler oppbevares kjølig men ikke kaldt. For de fleste betyr det i kjelleren. Dersom du bor i leilighet oppbevarer du epler, poteter, løk osv. på soverommet. Ta ikke frem mer enn det som blir spist den dagen.

Anonymkode: 66da5...b7e

Jeg bor i leilighet og har en stor sekk med løk på soverommet oppi en pappeske. De har vært der i 3-4 uker, og er fortsatt like gode pga kulden, og lite lys!

Anonymkode: dc995...cf8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Til hverdags er det bare barna som spiser brød. Vi skjærer det opp i butikken og fryser ned. Hver kveld tar vi opp bare akkurat så mye brød som barna spiser den neste dagen. Vi kjøper halvstekte frosne rundstykker til helgefrokostene. Frukt har vi ingen problemer med at blir dårlig i løpet av en uke, så akkurat her skjønner jeg ikke at det skulle være et problem for deg. Det meste av frukt oppbevares i en bolle på kjøkkenbenken (noe går i kjøleskapet) og de fleste grønnsaker (ikke løk, avocado og slikt) oppbevares i kjøleskapet. Hvis du nekter å fryse ned brød har du nok et problem med å få det til å holde seg ferskt en hel uke, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du er i mot det. Jeg forstår at du ikke vil kjøpe hermetikk eller mat som er konservert, men mat blir ikke dårligere av en tur i fryseren så her foreslår jeg at du jobber litt med deg selv, hvis du rent faktisk har et ønske om å handle sjeldnere da.

Endret av Arkana
Skrevet

Vi månedshandler.

Og enten fryser vi ned brød, eller så kjøper vi vakumpakket brød som kan stekes når vi selv ønsker det.

Frukt og grønnsaker kan holde seg lenge om det oppbevares riktig. Ellers bruker vi også en del hermetiske og frosne grønnsaker. Det samme gjelder bær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...