Gå til innhold

Hvor mye sparer dere til barna?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sparer 1000 kr i fond. Det har jeg gjort fra jeg ble gravid. Per nå er fondet på 26000. Han har termin om en måned.

Anonymkode: 89824...ae5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sparer 100 kroner i måneden til mitt barn, pluss at jeg har en småspar-konto som går til ting hun vil trenge etterhvert. 

Anonymkode: 1f353...aed

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg sparer 1000 kr i fond. Det har jeg gjort fra jeg ble gravid. Per nå er fondet på 26000. Han har termin om en måned.

God avkastning eller lang graviditet?

Skrevet
Whistler skrev (1 minutt siden):

God avkastning eller lang graviditet?

God avkastning + okei oppstartssum.

Skrevet

Jeg er veldig opptatt av sparing til barna. Dette fordi jeg selv aldri fikk økonomisk hjelp av mine foreldre (de hadde ikke mulighet, selv om de så gjerne ville). Dette medførte at jeg kom sent inn på boligmarkedet, sammenlignet med mine venner som fikk hjelp til en del av egenkapitalen av sine foreldre.

Jeg er aleneforsørger, men sparer 500 kr i mnd til begge barna mine. Sparer i aksjefond. Setter også inn penger de får til bursdag og jul.

Å spare hele barnetrygden har aldri vært aktuelt, men et lite beløp i mnd synes jeg bare skulle mangle.. Dersom man har så god råd at man ikke trenger å spare for å hjelpe de med sertifikat, egenkapital osv., så er jo det flott. Men til syvende og sist er jo målet det samme: Å hjelpe barna sine økonomisk. Spiller ingen rolle om du gjør det ved å spare månedelig, eller ved å punge ut hele summen der og da, hvis du har råd til det. 

Anonymkode: 638b2...8b4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...