AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Har 2 jenter i alderen 4 år. De har bare et halskjede hver i sølv som de fikk til dåpen. Snakket om det i et familieselskap for litt siden (jul) og de fikk hakeslep for barna deres hadde 7-10 hver. Hvor mange er egentlig vanlig å ha? Anonymkode: 3e97d...3b9
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Min jente har 5-6 stk som hun fikk da hun var født. Da fikk hun av flere slektninger og av noen venner av oss. Noen familier har tradisjon for at alle gammeltantene kommer med smykker, noen har ikke. Anonymkode: c6e09...580 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Har to jenter, og de fikk sikkert fem smykker hver i dåp/ved fødsel, halskjeder i gull, emaljearmbånd osv. Så renset jeg mine egne barnesmykker og ga dem, så de har ganske mange. Nå er de 8 og 10, og har masse billigere smykker i tillegg. Den eldste har begynt å gå med dem. Anonymkode: 20938...cf8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 0. Har aldri forstått greia med smykker på små barn. Nå er 10 og 12. De har kjøpt noen smykker selv. Ikke vanlig i vår familie å kjøpe smykker til barna. Dette begynner man med når de blir større og faktisk ønsker det. Anonymkode: ecb5e...d6b 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 Ingen. Det er helt unødvendig Anonymkode: 768d4...3bb 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 Har en gutt på 1 år, han har et gullarmbånd med sitt navn gravert. Kjøpte det til hans bursdag! Anonymkode: 3c679...f43
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #7 Skrevet 15. februar 2021 Okei. Heldige dere som har familie som gir mye gaver. Vi fikk ikke fødselsgaver til jentene, ikke bryllupsgave til oss (hadde ikke selskap), og de er veldig opptatte av at det tanken som teller ved å bare møte opp, så til bursdager og jul kjøper jeg inn ca 20 gaver til hver av barna mine selv, slik de kanskje ellers ville fått om familien hadde tenkt på en annen måte. Tenker å kjøpe noen smykker til de hver, har noen tips? Anonymkode: 3e97d...3b9
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #8 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 0. Har aldri forstått greia med smykker på små barn. Nå er 10 og 12. De har kjøpt noen smykker selv. Ikke vanlig i vår familie å kjøpe smykker til barna. Dette begynner man med når de blir større og faktisk ønsker det. Anonymkode: ecb5e...d6b Min toåring elsker kjedene sine og vil mer enn gjerne ha de på 😅 men det blir kun ved spesielle anledninger og ikke i for eksempel barnehagen. Hun fikk vel 3 kjeder til navnefesten, et av de hadde hennes farmor da hun var barn/ung og et fikk hun av sin oldemor. Tanken er jo at hun skal ha disse som minner også, ikke nødvendigvis bruke så mye som barn. Anonymkode: 5fba4...e34 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #9 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Okei. Heldige dere som har familie som gir mye gaver. Vi fikk ikke fødselsgaver til jentene, ikke bryllupsgave til oss (hadde ikke selskap), og de er veldig opptatte av at det tanken som teller ved å bare møte opp, så til bursdager og jul kjøper jeg inn ca 20 gaver til hver av barna mine selv, slik de kanskje ellers ville fått om familien hadde tenkt på en annen måte. Tenker å kjøpe noen smykker til de hver, har noen tips? Anonymkode: 3e97d...3b9 Ta en tur til en gullsmed eller se på nett, masse fine "barnesmykker", feks et kjede med gullhjerte eller et armbånd. Anonymkode: 5fba4...e34 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #10 Skrevet 15. februar 2021 I min familie får ikke jentene smykker. Vi gir penger og skikkelige gaver til både gutter og jenter. My bedre med verdier en pyntetull. Anonymkode: 24989...a0e 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #11 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I min familie får ikke jentene smykker. Vi gir penger og skikkelige gaver til både gutter og jenter. My bedre med verdier en pyntetull. Anonymkode: 24989...a0e Det er jo smak og behag. Jeg har fortsatt smykkene jeg fikk som barn og ser på det som varige minner. Penger hadde ikke hatt samme verdi for meg i det hele tatt. Anonymkode: 5fba4...e34 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #12 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo smak og behag. Jeg har fortsatt smykkene jeg fikk som barn og ser på det som varige minner. Penger hadde ikke hatt samme verdi for meg i det hele tatt. Anonymkode: 5fba4...e34 Minner..? Jeg har ingen minner fra min dåp. Penger har kommet godt med. Har aldri kastet bort penger på husleie feks. Anonymkode: 24989...a0e 1
Poldark Skrevet 15. februar 2021 #13 Skrevet 15. februar 2021 Har en datter som er litt yngre, hun har vel 1-2 smykker som kunne passet nå, men ikke brukt enda. Og fått et av meg som var mitt tidligere, som passer om noen år tenker jeg. Venter nok med å kjøpe noe til jeg ser en eventuell interesse, har selv alt for mange, alt for dyre smykker fått i gave som bare støver ned...
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #14 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Minner..? Jeg har ingen minner fra min dåp. Penger har kommet godt med. Har aldri kastet bort penger på husleie feks. Anonymkode: 24989...a0e Barndomsminner, ja. Jeg har jo hatt smykkene i barndommen. Ja det er helt greit det, folk er forskjellige. Det var litt av poenget. Anonymkode: 5fba4...e34 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #15 Skrevet 15. februar 2021 Jeg tenkte først at min 3-åring ikke har noen smykker, men så kom jeg på at hun fikk er par emaljerte armbånd til dåpen sin. Jeg hadde samme type da jeg var barn, som jeg hadde fått til dåpen min, og jeg plukket de fra hverandre som veldig liten så hun har aldri fått bruke de. Ellers så har hun en diamantring, men den er fortsatt litt for stor og hun får ikke bruke den heller Ringen er egentlig veldig tullete for den er i en såpass liten størrelse at den ikke kommer til å passe lenger når hun er stor nok til å bruke den. Anonymkode: b39d7...aa7
Pillarguri Skrevet 15. februar 2021 #16 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Okei. Heldige dere som har familie som gir mye gaver. Vi fikk ikke fødselsgaver til jentene, ikke bryllupsgave til oss (hadde ikke selskap), og de er veldig opptatte av at det tanken som teller ved å bare møte opp, så til bursdager og jul kjøper jeg inn ca 20 gaver til hver av barna mine selv, slik de kanskje ellers ville fått om familien hadde tenkt på en annen måte. Tenker å kjøpe noen smykker til de hver, har noen tips? Anonymkode: 3e97d...3b9 Smykker til småjenter er en vanlig gave ved dåp/navnefest. Hvis dere ikke har hatt dette, så blir det heller ingen smykkegaver.
Skogkløver Skrevet 15. februar 2021 #17 Skrevet 15. februar 2021 Jenten vår på 5 år har 3 smykker. Et dyrt gullhjerte med gullkjede og to "billigsmykker" fra gullsmed til rundt 500 kr. Alle smykkene fikk hun til dåpen 😅 hun bruker bare det dyreste i besøk, for det er maken til mitt 🥰
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #18 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): I min familie får ikke jentene smykker. Vi gir penger og skikkelige gaver til både gutter og jenter. My bedre med verdier en pyntetull. Anonymkode: 24989...a0e Det ene utelukker ikke det andre. Anonymkode: e2efb...794 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #19 Skrevet 15. februar 2021 Jenta mi har alt for mange, hun fikk masse smykker til dåpen. Anonymkode: 9ef0c...faa
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #20 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det ene utelukker ikke det andre. Anonymkode: e2efb...794 Jo mindre du bruker på smykker, jo mer har du i rene penger. Anonymkode: 24989...a0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå