AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Del Skrevet 15. februar 2021 Vi liker veldig godt norrøne/tradisjonelle norske navn, og kommer til å velge det til våre barn. De navnene vi liker best, er nok ikke navn f.eks engelskspråklige klarer å uttale på første forsøk. (Typ Ragnhild, Åse og Trygve) Dere som selv har navn i denne kategorien, og som har bodd/bor i f.eks. engelskspråklige land, hvordan har dette blitt løst? Har dere fått kallenavn som ligner på eget navn? Anonymkode: 8a0e3...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 15. februar 2021 #2 Del Skrevet 15. februar 2021 Det finnes jo flere som funker fint i utlandet: Odin Tor Tyr Hedda Siv Frigg Lurt å unngå for mye R'er og særnordiske bokstaver. Også navn på As- og Ås-, de blir bare til Ass. Enkelte navn funker ikke på grunn av betydningen, f.eks. Odd, det blir jo bare rart 😃 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 15. februar 2021 #3 Del Skrevet 15. februar 2021 Har du hørt hvordan engelskmenn uttaler navnet til Erling Braut Haaland? De sier «øling halan». De finner nok en måte å si navnet på! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 16. februar 2021 #4 Del Skrevet 16. februar 2021 Høres ut som et oppkonstruert problem. De fleste engelsktalende er ganske flinke til å uttale utenlandske navn fordi de er veldig vant til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #5 Del Skrevet 16. februar 2021 Personlig hadde jeg dette problemet.. Jeg endte med å bytte navn i voksen alder fordi jeg er så glad i å reise samt har mye jobbmøter med utenlandsktalende. Anonymkode: 3859b...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #6 Del Skrevet 16. februar 2021 Tord blir til Thår😊 Anonymkode: 60210...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #7 Del Skrevet 16. februar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Tord blir til Thår😊 Anonymkode: 60210...b8b Eller Turd... Anonymkode: 3859b...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #8 Del Skrevet 16. februar 2021 Utvekslet med en som het Dagfinn og ei som het Alvilde i USA, der ble de kalt Alva og Finn☺️ Anonymkode: 8b520...3b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #9 Del Skrevet 16. februar 2021 Min erfaring er at ihvertfall amerikanere er veldig enkle å ha med å gjøre, de er vant med gamle skandinaviske navn fra innvandrerne. Har heller ikke hatt noe problem i Storbritannia heller, men noe bedre/tydeligere uttale i Skottland enn helt sør i England. Uansett er verden nå så global at folk er vant med navn fra alle mulige steder i verden. Jeg uttaler nok heller ikke navnene til mine japanske kolleger helt korrekt, men uttalen blir forstått og det er vel det viktigste. Anonymkode: 71c7c...09d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #10 Del Skrevet 17. februar 2021 Jeg kjenner en Bjørnar- han blir kalt Dave av kollegaene sine 😅 Anonymkode: 92e80...aaf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå