Gå til innhold

Tips til å fylle et tomrom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i sorg, og er redd for å havne i en skikkelig depresjon. Føler jeg mangler en mening med livet og noe å ta meg til, oppi savnet. 

Har dere tips til noe som kan avlede meg for å hele tiden kjenne sorg og savn? Kan være både gratis eller til rimelig peng. Noen bøker dere vil anbefale? Noen prosjekter jeg kan ha? Noen aktiviteter, hobbyer? 

Er det noe spesielt som har hjulpet dere i sorgen? 

Anonymkode: 73d0b...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er i sorg, og er redd for å havne i en skikkelig depresjon. Føler jeg mangler en mening med livet og noe å ta meg til, oppi savnet. 

Har dere tips til noe som kan avlede meg for å hele tiden kjenne sorg og savn? Kan være både gratis eller til rimelig peng. Noen bøker dere vil anbefale? Noen prosjekter jeg kan ha? Noen aktiviteter, hobbyer? 

Er det noe spesielt som har hjulpet dere i sorgen? 

Anonymkode: k

Kan anbefale denne boken https://www.tanum.no/_ikke-var-sa-slem-mot-deg-selv-per-einar-binder-9788272016110?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAiAsaOBBhA4EiwAo0_AnA-sDgfwmU8hFLjySIAW--dMA53Sn-HeFT5_rjYi0ymYrvubbZcNIBoCIMIQAvD_BwE

Leste den når jeg var veldig langt nede og alt føltes håpløst ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke en bok om sorg da,men mer en bok som gir deg mange aha opplevelser rundt hvordan vi mennesker tenker om oss selv, den sa meg veldig mye vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille_fiol skrev (8 minutter siden):

Den er ikke en bok om sorg da,men mer en bok som gir deg mange aha opplevelser rundt hvordan vi mennesker tenker om oss selv, den sa meg veldig mye vertfall.

Tusen takk, jeg skal sjekke den ut

Anonymkode: 73d0b...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du selv? Har du venner/familie rundt deg? 

Det er lov å føle på sorg, men det er også helt greit å ønske seg bort fra de vonde tankene innimellom. 

Når jeg er lei meg eller har vært i sorg, så ser jeg på film, leser bøker (Det jeg liker å lese er ikke nødvendigvis det du liker, hva slags sjanger pleier du å like, hva leserdu når ting er bra?), jeg går tur med venner eller trener. Bruker også en del tid på å lage tenkebok. Det er en form for dagbok, men jeg skriver, tegner, limer osv. Når det passer for meg. Følger ikke noe mønster, og det skal være ett sted å få ut alt jeg tenker på, ikke noe Instagramshowoff. Jeg lager også kort og figurer av trolldeig. 

Anonymkode: a2ba4...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et alternativ å anskaffe et dyr? F. eks bli fosterhjem for en katt, eller kjøpe en hetterotte. Jeg synes det er givende å ha omsorg for et levende vesen.

Anonymkode: 2ba2e...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg deg i senga, og bli der. Stå opp 10 minutter i døgnet for inntak av det aller mest nødvendige.

Det er det jeg fyller dagene med.

Anonymkode: 2927f...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Legg deg i senga, og bli der. Stå opp 10 minutter i døgnet for inntak av det aller mest nødvendige.

Det er det jeg fyller dagene med.

Anonymkode: 2927f...cb6

Synes egentlig det er litt stygt av deg å komme med et innlegg som dette til en person som sier at hun er i sorg og trenger hjelp til å komme seg opp. 

Anonymkode: 88051...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå turer i skogen, sett på en podcast med et tema du syns er spennende og legg ut på tur :) eventuelt kan du rydde og organisere i hjemmet (hvis du liker sånt). Sjekk noen treningsvideoer på youtube for hjemmetrening, lag noe god mat, spill noen spill? Det som hjelper meg mest er som regel å holde meg i aktivitet. Eller skrive, side opp og side ned om alt og ingenting. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg ut. Om det så bare er en nærtur i et skogholt, spiller ingen rolle. Lær deg å fyre bål og ordne deg pinnebrød. Det å se inn i flammene mens du kjenner varmen fra bålet  er terapeutisk ❤🔥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...