Gå til innhold

Erfaring med gruppeterapi

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg er veldig skeptisk til det. Deltakere har ikke taushetsplikt i mange slike grupper. 

Anonymkode: 07ce9...989

hvilke grupper er det det ikke er taushetsplikt i?

Anonymkode: 285d6...c20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deltok i en gruppe på DPS fra 2011 til 2015. Vet ikke hva slags gruppe det var, visste ærlig talt ikke det fantes typer. Deltok på det psykologen sendte meg til.

Fikk ikke noe særlig ut av det, men sluttet ikke før jeg ble "kastet ut", da makstiden hadde passert.

Anonymkode: 64bd0...be8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er veldig skeptisk til det. Deltakere har ikke taushetsplikt i mange slike grupper. 

Dette er feil. Vi er bundet av moralsk taushetsplikt 

Anonymkode: 11a67...6c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er feil. Vi er bundet av moralsk taushetsplikt 

Moralsk taushetsplikt? Ja, det er akkurat det samme som vanlig taushetsplikt....

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Moralsk taushetsplikt? Ja, det er akkurat det samme som vanlig taushetsplikt....

Selvsagt ikke,men man kan ikke pålegge privat personer standard taushetsplikt. Men om du er så paranoid at du tror alle i en en gruppeterapi går rundt og snakker om deg så gå du ikke i gruppeterapi 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt ikke,men man kan ikke pålegge privat personer standard taushetsplikt. Men om du er så paranoid at du tror alle i en en gruppeterapi går rundt og snakker om deg så gå du ikke i gruppeterapi 

«Paranoid»? Ok....

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo, vi har taushetsplikt og må signere på det i forkant. En person i ene gruppen jeg gikk i, ble kastet ut fordi hun hadde sittet på fest å pratet om gruppe og om oss uten å navngi oss men allikevel. Vi fikk en ny person inn i gruppen og hun kjente henne igjen fra den festen og varslet behandlerne. Hun var ikke deltager da de to var på samme fest. 

Ang dette med venner å bekjentskap. Hvis noen har kontakt utenfor gruppe eller kjenner noen godt nok til å prate med dem utenfor gruppe. Så blir den ene flyttet til en annen gruppe. Skjedd flere ganger i de gruppene jeg har gått i. 

Anonymkode: be556...fda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...