Gå til innhold

Hva gjør folk på fritiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp fullført 8 år med intense studier som tok all min tid, og nå sitter jeg her med en masse fritid og holder på å kjede vettet av meg. Så hva gjør folk på fritiden egentlig?

Mer om meg: har hund, liker å være aktiv, er mye på tur i skog og fjell - men ikke om vinteren. Hater alt som har med snø og kulde å gjøre. Har en middels aktiv YouTube-konto, så driver litt med filming og redigering. Liker å være kreativ. Elsker å reise og oppleve, men det begrenser seg jo veldig nå. Liker ikke passiviserende stillesitting, så ting som f.eks. å se på TV eller strikke er helt utelukket.

Jeg trenger tips til en konstruktiv hobby!

Anonymkode: 3320c...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener så ofte jeg kan, er hjemme fra jobb og ferdig med middag 17-17.30, så går det jo fort et par timer til trening og det som følger med av dusjing etc. ellers så flyger tiden til å følge opp barn, lage mat, hus og hjem osv.

Anonymkode: 2bd0d...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går mye turer i skog og mark med hunden. Jeg hater også snø og kulde og vinter. Jeg gleder meg veldig til det blir varmere ute og at det går mot vår sånn at jeg kan være enda mere ute i skogen. Jeg liker også å ta bilder av naturen og vannet og hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener organisert, lager masse mat, reiser når mulig, strikker, kjører motorsykkel, står på ski, leser bøker. 

Anonymkode: 73db6...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp deg en hest. Jeg vet seriøst ikke hvor det blir av tiden min. Planlegger en kjapp og effektiv tur i stallen og vips så har hele dagen gått. 

Anonymkode: a84b6...5a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper, går tur men venner, selvutvikling (lese og podcast), jobber 🙃, snakke i telefonen, surfer på nettet, hører musikk, lager middag, baker litt, går tur alene, litt styrketrening på stuegulvet, sviper på Tinder,

Anonymkode: 6be1a...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening - hvis du har tid til overs en kan du dedikere det til et nytt treningsprogram en og virkelig "gi for it". Feks jobbe med mobiliet, maksimal styrke, løping eller annen utholdenhet, eller lære noe nytt som feks olympiske løft. (Gitt at treningssenterne rundt deg er åpne da...)

Gå turer hver dag med lydbok eller podcast på øret, prøv å finne en ny vei eller sti hver gang? Evt også fjellturer/skogsturer i terreng 

Test ut andre aktiviteter som klaring (ta beattkortkurs, da blir du også kjent med folk du kan klatre med)

Ellers finner jeg mye ro og glede i bøker. Det blir jo dog en litt mer "passiv" aktivitet da... Men det gir iallfall meg en langt bedre følelse enn å se på TV i mange timer...

Eksperimentere på kjøkkenet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er interessert i båt og har en partner er seiling morsomt og da har du/dere norgesferie livet ut. Behøver ikke seilbåt heller, men båt 🥰

Du som er kreativ, kanskje ta et fotokurs med tanke på kunstfoto. Og skrive! Ta et skrivekurs.

Trene agility med hund?

Utforske det å lage skikkelig mat! La deg inspirere av f.eks MasterChef Australia. Eller meld deg på matkurs (flere gode restauranter har det nå i coronatider) 

Lær et nytt språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg hest ja, det tar masse tid, og er veldig hyggelig! 

I tillegg brasiliansk jiu jitsu, thaiboksing yoga, calisthenics, klatring. Har hund også, men det har du jo allerede.

(og jeg strikker og leser mye også, men det er jo stillesittende)

Anonymkode: b1de6...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Studier. Etter å ha jobbet fulltid i 5 år etter studiene fant jeg ut at jeg måtte bruke hjernen min ennå mer. Jeg kjedet meg rett og slett på kveldene. Så jeg studerer som en interesse/hobby. Det er gøy å lære. :)

* Lese bøker/fanfics

* Skrive dikt

* Se filmer/tv-serier

* Kampkunst

* Gå (minst 10 000 skritt om dagen)

Brodering

* Bullet journal

* Spille spill

* Kvinneguiden/forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...