Gå til innhold

Hvordan klarte folk egentlig å lukeparkere i gamle dager før ryggekamera og sensor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hadde folk fantastiske skills?

Anonymkode: a54c2...181

Selvsagt ikke. Du hadde kanskje klart det du også om du ikke hadde blitt vant med hjelpemidlene først. Har ikke hatt ryggekamera før nå, og merker at det er noe helt annet. Likevel greit å lære å rygge uten. En dag er det skitt eller is på ryggekameraet ditt og man gidder jo ikke gå ut av bilen bare for å tørke det. 

Før i tiden husket man alle telefonnumrene utenat. Det funker ikke hjernen til lenger. Hjernen kan trenes til det du vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten er vi to, en som dirigerer og en som kjører.(Trening av kommunikasjons-skills)

Hvis alene,  så er det å gå ut og inn av bilen og se hvor nær en er etc.

Kan sitte inni bilen og vri på nakken og se i speilene også, men det gir mindre trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må kunne trikset, da går det som en lek, og øve selvsagt. Det er ikke vanskelig i det hele tatt, jeg lukeparkerer ofte og gjerne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en smart metode for det og bruk speilene! :)

jeg kan forøvrig også lukeparkere hest og kjerre 💪💪

Anonymkode: 1f3fb...0ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bil med ryggekamera i 2 år, men glemmer å se på det :ler:

Etter 33 år bak rattet, hvorav 31 av dem uten tekniske hjelpemidler som sensor og kamera, er jeg så vant til å bruke speil og "vridning" når jeg skal rygge, at jeg glemmer å se på skjermen.  :ler:

Anonymkode: 52af8...4e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Er jo litt som at det er blitt billig tyveri-forsikring på bil å kjøre stikke-gir. Synes det er fint at folk suger i lukeparkering jeg, lettere å finne plasser da.

Anonymkode: 46ccc...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen av delene og lukeparker nå. Ikke min favoritting men går nå greit. Er bare en vanesak. Jeg lukeparkerer bedre uten kamera enn med, for det er det jeg er mest vant med:P Men har sikkert også noe å gjøre med at jeg har problemer med å stole på speil, og det gjelder også for kamera. Aner ikke hvorfor :fnise:

Anonymkode: d691c...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggekamera og sensor? Gammelt system.. 

I min bil trenger jeg bare trykke på aktiv parkeringsassistent. Lene meg tilbake og la den gjøre jobben. 

Anonymkode: 4d9d1...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri eid en bil med ryggekamera, bortsett fra Leafen vår, og den evige pipingen driver meg til vanvidd. Første bilen min var en Volvo 240 - med gummistøtfangere. Bilen var parkert når man dunket bort i noe. 🤪🤣

Anonymkode: ceb5b...8a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten må det jo sies at biler var svært mye mer oversiktlige i gamle dager. Du kunne faktisk se ut av de - alle veier. Men takene var ikke alltid så sterke at de tålte mye kræsjing...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri eid en bil med ryggekamera, bortsett fra Leafen vår, og den evige pipingen driver meg til vanvidd. Første bilen min var en Volvo 240 - med gummistøtfangere. Bilen var parkert når man dunket bort i noe. 🤪🤣

HAHA! DET er bilen jeg vokste opp med, de dunkene kjenner jeg igjen 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Jeg håper noen skjønte at denne tråden var ment litt satirisk. Alle nye hjelpemidler som dukker og fremtidige generasjoner kommer til å lurer på hvordan folk klarte seg før. 

Anonymkode: a54c2...181

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

Aldri brukt sensor eller ryggekamera. Klarer meg fint med speil og øyne :tommelopp:

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvkjørende biler er fremtiden. Luke ut menneskelige feil. Om 100 år kommer folk til å le av de som kjørte bilene selv i 2021. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvkjørende biler er fremtiden. Luke ut menneskelige feil. Om 100 år kommer folk til å le av de som kjørte bilene selv i 2021. 

Det heter TAXI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sensor eller kamera. Bruker bare speila og øyne mine. Låner jeg bil med kamera, så stoler jeg ikke på den og bruker heller speil og øyne da også og ignorerer ryggekamera 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gangen jeg bruker et ryggekamera er når vi låner bobilen til svigers. Rygger jeg alene er jeg helt avhengig av å kunne se om noe dukker opp bak det digre dråget. Er vi to går alltid en av oss ut for å være sikre på at det brått ikke kommer en unge eller noe. 

Anonymkode: 410af...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjørt med ryggekamera eller sensor. Lukeparkering går helt fint selv om jeg prøver å unngå lukeparkering så langt det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...