Gå til innhold

Tips for å bli mer fruktbar/øke sjangsene for å bli gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Snus og alkohol er negativt for fertiliteten så det må dere bare slutte med. Vil du det nok så klarer du det. Er snakk om en periode bare. Du må jo uansett slutte når du har blitt gravid (med mindre du har lyst å være en sånn som svikter som mor allerede når barnet er i magen!)..   

Anonymkode: 5c45f...288

Ja jeg skal jo selfølgelig slutte med snus når jeg blir gravid. Har tenkt å slutte nå snart før jeg blir gravid (hvis jeg blir det!), men gruer meg for jeg vet det vil bli jævlig. Er 25 og har vært avhengig av snus siden jeg var 15. må finne en dato og bare slutte helt.

Ts

Anonymkode: e6e44...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Med mindre du er overvektig er det ingen spesielle ting du kan spise/drikke (eller la vær å spise/drikke) for å bli mer fruktbar. De som lover sånt, ljuger for å tjene penger. Man blir ikke mer fruktbar av grapefruktjuice. 

Det er nok langt mer mannen din kan gjøre (husk at det like gjerne kan være han som er årsaken til at det tar tid) for å øke sædkvaliteten. Se f.eks https://forskning.no/sex/saedcellene-fikk-fart-pa-seg-da-menn-endret-kosten/1615929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tipser også om orgasme hvis du ikke gjør det allerede :)

Anonymkode: 0e6ed...15b

Men hvordan da? Vi klarer ikke få orgasme nøyaktig på likt så klart, skal jeg få orgasme først og så får han orgasme etterpå liksom?😅 må nok gjøre det oftere ja.. jeg orker ikke alltid prøve å få orgasme for vet at det tar litt tid.

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden):

Med mindre du er overvektig er det ingen spesielle ting du kan spise/drikke (eller la vær å spise/drikke) for å bli mer fruktbar. De som lover sånt, ljuger for å tjene penger. Man blir ikke mer fruktbar av grapefruktjuice. 

Det er nok langt mer mannen din kan gjøre (husk at det like gjerne kan være han som er årsaken til at det tar tid) for å øke sædkvaliteten. Se f.eks https://forskning.no/sex/saedcellene-fikk-fart-pa-seg-da-menn-endret-kosten/1615929

Åja hmm. Har hørt motsatt, at det er mest kvinnen som må passe på hva hun spiser osv. skal sjekke ut den linken, takk😊👌🏼

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.2.2021 den 8.16):

Snus og alkohol er negativt for fertiliteten så det må dere bare slutte med. Vil du det nok så klarer du det. Er snakk om en periode bare. Du må jo uansett slutte når du har blitt gravid (med mindre du har lyst å være en sånn som svikter som mor allerede når barnet er i magen!)..   

Jeg slutta å snuse i sommer fordi jeg naivt nok trodde jeg skulle bli gravid raskt, nå 8 måneder uten snus er jeg fortsatt ikke gravid med har lagt på meg i hvert fall en klesstørrelse 🙈 veldig mange legger på seg av å slutte, så bare en headsup der, da å bli overvektig heller ikke er bra for fertilitet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

selma89 skrev (35 minutter siden):

Jeg slutta å snuse i sommer fordi jeg naivt nok trodde jeg skulle bli gravid raskt, nå 8 måneder uten snus er jeg fortsatt ikke gravid med har lagt på meg i hvert fall en klesstørrelse 🙈 veldig mange legger på seg av å slutte, så bare en headsup der, da å bli overvektig heller ikke er bra for fertilitet! 

At man blir overvektig er kun en egens feil ikke snusslutt i seg selv. Det finnes forskning som tyder på at hverken snus eller overvekt er bra for fertiliteten, så da gjør man vel det man kan for å ha de rette forutsetningene sånn uansett? Så må man jo uansett slutte når man er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (På 12.2.2021 den 17.40):

Åja hmm. Har hørt motsatt, at det er mest kvinnen som må passe på hva hun spiser osv. skal sjekke ut den linken, takk😊👌🏼

Ts

Det er vel under graviditeten, ikke før... Det er selvsagt alltid bra å spise sunt og ha normal vekt, men ingen matvarer i seg selv gjør deg mer eller mindre fertil. Sånn reklame for alt mulig alternative greier som visstnok hjelper er bare tull - penger ut av vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

At man blir overvektig er kun en egens feil ikke snusslutt i seg selv. Det finnes forskning som tyder på at hverken snus eller overvekt er bra for fertiliteten, så da gjør man vel det man kan for å ha de rette forutsetningene sånn uansett? Så må man jo uansett slutte når man er gravid :)

Selvsagt er det ens egen feil, men faktum er at veldig mange legger på seg og demper nikotinsug og rastløshet med mat. Jeg ønsker bare å dele min erfaring da det er noe man bør være obs på, og som jeg angrer litt på 😅

Endret av selma89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.2.2021 den 17.39):

Men hvordan da? Vi klarer ikke få orgasme nøyaktig på likt så klart, skal jeg få orgasme først og så får han orgasme etterpå liksom?😅 må nok gjøre det oftere ja.. jeg orker ikke alltid prøve å få orgasme for vet at det tar litt tid.

Ts 

Han kommer i deg først så får du orgasme rett etterpå for å hjelpe sæden ekstra innover 🤭

Anonymkode: 661ee...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren, spis sunt og kom deg ut i dagslys hver dag. Prøv å ikke stress for mye rundt eggløsning. Se yndlingsserien din, les en god bok osv. Prøv å ikke fokuser for mye på å bli gravid. Det funka i hvert fall for meg. Holdt meg unna forum, og å google graviditetstegn osv😅  Alkohol, nikotin og mye koffein osv bør også kuttes ut. Det nedsetter fertiliteten. 

Anonymkode: 06c8d...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...