Gå til innhold

Det kan bli anbefalt å bruke dobbelt munnbind i Norge.

NorthernLight

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NorthernLight skrev (2 timer siden):

Syns ikke det er vanskelig å puste gjennom munnbind i det hele tatt. Men det oppleves jo forskjellig.

Kan jeg bare spørre hva du jobber med? Vi bærer, løfter, løper og blir rimelig svett i løpet av dag. Å ha det på åtte timer gjør en rimelig (!) svimmel og tung i hodet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart nok. 

De har sagt at munnbind egentlig ikke hjelper i det hele tatt. Unntaket er vel om man nyser, men er man forkjølt holder man seg hjemme. Unntak i pollensesongen for de som er allergiske. 

Og nå skal vi bruke to? Eller blir det egentlig tre, ett medisinsk og ett med filter? 

I tillegg vil de kanskje åpne for at bydeler i Oslo med lavt smittetrykk kan åpne treningssentre og puber igjen? 

Det neste blir vel lock-down i Oslo Øst, og fritt frem på vestkanten. 

Da blir det jubel i gatene. 

De kunne heller stengt ned alt i en måned eller to for alle i hele landet hvis det virkelig er en pandemi. Jeg ser ikke en pandemi, ser mennesker som er isolerte, ungdommer som går glipp av eksamen og undervisning, barn som ikke får klemme, eldre og voksne som er isolerte. 

De er jo ikke sikker på vaksinene heller, så... 

Og ja, jeg tar hensyn, bruker munnbind og spriter og vasker hendene, holder avstand og omgås færre enn ellers. 

Hvor mange har dødd? I Norge og globalt? 

Døden skal en årsak ha. Vet mange vil tro jeg tror på konspi her, men det gjør jeg ikke. Jeg lar meg bare ikke styre av frykt. Og de vet jo ingenting sikkert, de antar, de tror. 

Mutasjoner vil finnes, flere kan bli smittet men få svakere forløp. Dessuten har man visst at en pandemi vil komme, men de har bygget ned helsevesenet og ikke brydd seg om det? Før nå. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
NorthernLight skrev (3 timer siden):

Det viste seg å redusere risikoen for smitteaerosoler med 90 prosent da.. Ingen som har anbefalt at man skal ha 20 stk som en komiker over her la bilde ut av.

Gaffatape er nok best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn er det  tvangstankene blir bare verre og verre, dette er ikke noe nytt. Smitten går ned, og vedtakene fortsetter å bli strengere. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kan jo ikke anbefale de dyre maskene som beskytter best mot mutasjonene, så hvis vi får store utbrudd så er vel dobbel maske det nest beste. Men jeg håper vi klarer å unngå slike utbrudd og jeg tror ikke nok nordmenn ville ha brukt dobbel maske til at det hadde hjulpet nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (15 minutter siden):

Gaffatape er nok best. 

Jepp.  7 runder rundt hele huet.  Og må byttes oftere enn munnbind.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne hvorfor ny vitenskapelig informasjon kan få folk til å bli opprørt og nesten krenka. Rart.

Dessuten er det jo logisk at hvis pusten går gjennom to filtre så blir flere partikler fanget enn om man bare bruker ett.

Og det er snakk om en potensiell anbefaling. Ikke noe påbud.

funginger skrev (6 minutter siden):

Kan man ikke bare finne opp en maske som fungerer bedre? Tykkere? Mer dekkende? 

Det finnes allerede, men de er svært dyre. N95-masker osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår en plastepose over hodet, så surre sammen med tigerteip. Da blir du kjapt immun mot det meste.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (47 minutter siden):

Gaffatape er nok best. 

Snakk om å svare useriøst. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk at nå er det noen vurderinger som ikke henger på greip. Trodde først det var satirisk når jeg leste om det. Det gjelder både dobbelt munnbind og forbudt med reiser ut av landet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

theTitanic skrev (53 minutter siden):

Gaffatape er nok best. 

Jerry Lee skrev (36 minutter siden):

Jepp.  7 runder rundt hele huet.  Og må byttes oftere enn munnbind.

OlsenHansen skrev (12 minutter siden):

Jeg foreslår en plastepose over hodet, så surre sammen med tigerteip. Da blir du kjapt immun mot det meste.

:rulle:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krantz95 skrev (4 timer siden):

munnbind.png

Er ikke lenge til vi er der nei. Hysteriet vil ingen ende ta. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylveon skrev (3 timer siden):

Kan jeg bare spørre hva du jobber med? Vi bærer, løfter, løper og blir rimelig svett i løpet av dag. Å ha det på åtte timer gjør en rimelig (!) svimmel og tung i hodet. 

Vi også løfter, bærer springer og blir svett på jobb.

Går helt greit for meg med munnbind, men endel sliter med det. Vi er forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

zemer skrev (44 minutter siden):

Vi også løfter, bærer springer og blir svett på jobb.

Går helt greit for meg med munnbind, men endel sliter med det. Vi er forskjellige. 

Det er nettopp det og da snakker vi bare om ET munnbind. Det er langt flere som kommer til å kjenne på det dersom man skal løpe rundt med to stykker. Vi snakker om faktisk 8 timer om dagen i tillegg til kollektivt + matbutikk og andre steder. 

Endret av Sylveon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dagbladet.no/nyheter/ikke-bruk-munnbind/72186941

https://www.nrk.no/norge/vurderer-a-anbefale-bruk-av-to-munnbind-i-norge-1.15369205

Måtte legge ved de to artiklene her samtidig som virkelig understreker bare litt av den motstridende informasjonen vi har fått når det gjelder denne pandemien.

To munnbind😂 Nesten så man ikke tror det man leser.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...