Gå til innhold

Facebook dating, noen som har prøvd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bra? Mange potensielle partnere? Lurer litt på å teste det ut, men synes det er litt skummelt. Plutselig dukker det opp venner av venner kanskje....

Jeg er forøvrig en kvinne i 40-årene og bor på et tettsted på vestlandet. Kan jeg forvente å finne folk på min alder der? Og folk fra "bygda"? Har testet bl.a Sukker tidligere og der er det veldig få kandidater som bor i nærheten av meg. På Tinder er det flere, men føler jeg får så lite info om mennene der. Jeg liker egentlig Sukker godt, men vil gjerne treffe menn jeg kan date uten å kjøre 2 timer hver vei liksom.

Anonymkode: f862c...c81

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger med på denne😊 Jeg lurer på det samme. Har tatt en pause fra tinder - altfor mange dårlige opplevelser. Prøver happn nå. Men veldig interessert i andres erfaringer med FB dating🙂

Anonymkode: bd3d5...73a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den greia på FB..

Må vite litt mer om dette først, så fint om folk deler erfaringer her inne 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet det. Synes på mange måter det fungerer like bra som Tinder 😊 du får ikke opp folk fra vennelista di som forslag, men venners venner forekommer definitivt. 

Det jeg syntes var skummelt, er at om du liker noen, får de beskjed. Det er ikke hemmelig frem til en eventuell match. Det gjorde at jeg droppa å like noen, fordi det rett og slett hadde blitt for kleint hvis det ikke var gjensidig.

Man kan også kommentere bilder uten match. Dette er både en fordel og en ulempe. Kjipt å bli kontakta av folk du ikke er interessert i, men fint for dem som sliter med å få oppmerksomhet ved første øyekast, men likevel har mye å by på 😊

Grunnen til at jeg droppa det, var at jeg fikk i overkant mye oppmerksomhet fra folk som kjenner meg igjen fra treningssenteret jeg jobber på 😅 det ble litt for pinlig å vite at folk jeg møtte på jobb hadde likt meg på en datingapp, når det ikke var gjensidig 😂

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

must skrev (1 time siden):

Jeg har testet det. Synes på mange måter det fungerer like bra som Tinder 😊 du får ikke opp folk fra vennelista di som forslag, men venners venner forekommer definitivt. 

Hvor gammel er du ca? 

Anonymkode: f862c...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

must skrev (3 timer siden):

Det jeg syntes var skummelt, er at om du liker noen, får de beskjed. Det er ikke hemmelig frem til en eventuell match. Det gjorde at jeg droppa å like noen, fordi det rett og slett hadde blitt for kleint hvis det ikke var gjensidig.

Som mann,  som også har brukt Tinder gold, så synes jeg det er helt suverent.  Jeg sveiper ikke i vildens sky, men liker å se hvem jeg reellt har en sjanse hos, før jeg stalker dem på SoMe, og eventuelt matcher med noen.   Hva er kleint, hvis du uansett ikke treffer disse folka? 

Anonymkode: 4b2ef...c0f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som mann,  som også har brukt Tinder gold, så synes jeg det er helt suverent.  Jeg sveiper ikke i vildens sky, men liker å se hvem jeg reellt har en sjanse hos, før jeg stalker dem på SoMe, og eventuelt matcher med noen.   Hva er kleint, hvis du uansett ikke treffer disse folka? 

Noen av dem kontakta meg i andre kanaler etter å ha sett meg på facebookdating (uten match) for eksempel. Det var ubehagelig.

En annen hadde en profil som åpenbart er ute etter en ting, i min profil er jeg tydelig på at det er ikke jeg. Det er ganske kleint når fyren tidvis er med på gruppetimene mine 🙈

Jeg har også hatt Tinder gold, litt av samme årsak som deg. Da vet imidlertid ikke den som sveiper at du har sett det, og det er ganske enkelt å late som ingenting hvis du ikke er interessert. På Facebookdating er det motsatt, og dermed litt mer vanskelig å ignorere. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er folk jeg godt vet hvem er, men ikke er venn med på Facebook. Vi har også felles kjente som kompliserer det, eksempelvis at jeg kjenner ekskona, selv om vi ikke er venninner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

must skrev (3 minutter siden):

Dette er folk jeg godt vet hvem er, men ikke er venn med på Facebook. Vi har også felles kjente som kompliserer det, eksempelvis at jeg kjenner ekskona, selv om vi ikke er venninner. 

Skjønner. Jeg har bare så vanskelig for å relatere meg til disse mannfolkene som skal trampe ned gjerdet hele tida. Jeg er litt sjenert i.r.l, og jeg omfavner bare nettdating og de mulighetene det gir, uten at jeg trenger å prøve å ødelegge for meg selv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant kjæresten min på facebook dating. Har datet via både Sukker og Tinder, men møtt mange rare og ikke hatt riktig kjemi med noen. 

Men likte facebook dating kjempegodt! Det er jo ikke kleint å være singel og søke en kjæreste? Skjønner ikke dere som er så redd for det.

Det som er bra med fb dating er at du får mer info om personen, det er lett å finne personen slik at du kan sjekke at det er en faktisk person og ikke fake profil. Alle jeg skrev til svarte, det er helt motsatt av hva som har skjedd på Tinder og Sukker siste året. 

Og så ser du hvem som har likt deg, og de du liker ser at du liker dem. Ok så trykker kanskje ikke alle jeg har likt liker på meg, men spiller det noen rolle da? Man trenger ikke være så selvbevisst på dette, ta det litt lett og trykk liker på dem du liker. Så kan man skrive litt, og så kan man vurdere om man vil treffe personen. Veien fram til forhold er uansett lang og kronglete. 

Men jeg har kjæreste nå, og er superfornøyd med det! ❤️

Anonymkode: 7d0bd...b83

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blandede erfaringer med fb-dating.  I starten var det ganske bra, godt utvalg og en del meldinger. Men så tok svindlerne over, og de falske profilene florerer. Masse matcher, men som på tinder så svarer de ikke eller skriver ikke tilbake. 

Så sannelig om jeg vet. Kanskje jeg bare er skikkelig stygg og ikke har draget?  Er så mange andre som bare får det til online, men jeg får det ikke til. Men hva annet kan en gjøre, i disse dager spesielt...

Anonymkode: b031c...0a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble kjent med han som nå er kjæresten min gjennom singelgruppe på facebook. Nå har vi vært sammen ett halvt år ❤

Anonymkode: dbcf6...3c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes facebookdating er bare ræl. Masse utenlandske menn i andre land, masse svindlere og noen veldig useriøse. Og mange svensker som man jo ikke kan møte nå under korona. Jeg fikk endelig melding fra en i Oslo hvor jeg bor og vi pratet litt. Jeg tenkte endelig en vanlig mann i nærheten på facebookdating. Men etter noen setninger så skrev han: Nå skal jeg onanere! Hva faen? Det er jo ikke noe man gidder. Heldigvis er det gratis hvertfall så man taper ikke penger på det hvertfall. Kommer nok til å slette profilen min der uansett.

Anonymkode: 7dd10...8e7

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en mindre by på Østlandet og er i 40-årene. Her er det foreløpig få som bruker fb-dating, så dermed funker det dårlig. Liker konseptet med at man ofte får litt mer informasjon om personen enn på Tinder, og syns også det er greit å se om vi har felles kjente. Ellerd er det jo veldig likt Tinder i grunnen.

Anonymkode: 2dfbf...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig for meg er facebookdating greia. Nettopp fordi det er den siden jeg sjekker mest og er det som er mest naturlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde nå, men det fungerer visst ikke. Får bare beskjed om at jeg har lagd for mange profiler i dag. Null er virkelig mange.

Anonymkode: 7e13a...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med facebook-dating. Jeg har nylig vært på date med 2 menn og skal på date med en ny neste uke. Det skjer mye mer på denne appen enn på tinder 😊

Anonymkode: 669f5...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der en liten stund og fått et par matches, men ikke snakket med noen eller møtt noen. Sendt et par meldinger jeg aldri fikk svar på. Tipper det er noen stykker som bare prøver ut for å se hva det er for noe, som det var med Tinder i starten. Selve tjenesten har jo potensial, men kanskje det tar litt tid før det lander.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...