PhilosopherSe7en Skrevet 11. februar 2021 #41 Skrevet 11. februar 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Noe som slår meg, er jo at gjeldsordning er veldig lukrativt, sånn egentlig. Jeg er 25, og vil gjerne reise verden rundt. Jeg har aldri i verden råd til å spare til det nå, og det blir nok ikke noe mer en korte ferier nå og da. MEN hvis jeg hadde tatt opp 2 mill i lån kunne jeg jo reist i flere år over hele verden og kost meg. Hadde jeg kommet hjem når jeg var 29 hadde jo gjelden vært "gammel", men så høy at jeg aldri kunne betalt den selv. Hadde jeg da fått meg en jobb og innvilget gjeldsordning, kunne jeg jo levd helt greit. 9k i mnd i forbruk + husleie, og enda mer om jeg hadde bestemt meg for å få barn. eventuelt partner med god råd kan man jo også få. Ja jeg kunne ikke kjøpt meg hus på flere år, men det er jo ikke sikkert jeg hadde kunnet uansett. Er ikke dette litt feil? Sånn når jeg ramser det opp lurer jeg på hvorfor jeg ikke bare gjør det, har ikke så mye til overs i mnd at jeg får meg verken ferie eller hus med det første uansett, dette er jo en faktisk mulighet til å realisere drømmen min Anonymkode: 20af6...b94 Vil påstå at 4 år gammel gjeld vil ansees som relativ ny gjeld og dermed gi avslag på GO. Å gamble på den måten høres ut som en dårlig plan og tror ikke det er noen som gjør ting på denne måten 6 hours ago, AnonymBruker said: Før da jeg hadde GO, var livsoppholdet 10715,-. En hinsides sum den gangen, jeg levde som en greve. Anonymkode: 90588...9c6 Var jo en grunn til at de justerte ned satsene i 2014
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #42 Skrevet 11. februar 2021 PhilosopherSe7en skrev (14 timer siden): Vil påstå at 4 år gammel gjeld vil ansees som relativ ny gjeld og dermed gi avslag på GO. Å gamble på den måten høres ut som en dårlig plan og tror ikke det er noen som gjør ting på denne måten Var jo en grunn til at de justerte ned satsene i 2014 Ja, vet ikke hvor mye dette hadde utgjort pr i dag, men for meg gikk hele GO meg hus forbi. Anonymkode: 90588...9c6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #43 Skrevet 11. februar 2021 Men får man ikke navnet sitt stilt ut til spott og spe på nettet under en gjeldsordning? Det hadde for meg (som for øvrig ikke er en kandidat for GO) vært en høy pris å betale. Anonymkode: a3d72...aaa 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #44 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men får man ikke navnet sitt stilt ut til spott og spe på nettet under en gjeldsordning? Det hadde for meg (som for øvrig ikke er en kandidat for GO) vært en høy pris å betale. Anonymkode: a3d72...aaa Joda, du vil være søkbar i en database. Anonymkode: 90588...9c6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #45 Skrevet 11. februar 2021 Ikke rart folk tar livene sine pga gjeld... Anonymkode: c71e5...68e
TBergh Skrevet 12. februar 2021 #46 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men får man ikke navnet sitt stilt ut til spott og spe på nettet under en gjeldsordning? Det hadde for meg (som for øvrig ikke er en kandidat for GO) vært en høy pris å betale. Hei. Når det åpnes for gjeldsforhandlinger blir det tatt ut proklama i tinglysningsbladet. Når du har fått gjeldsordning, er det bare namsmannen som kan se om du har fått gjeldsordning Med vennlig hilsen TBergh 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #47 Skrevet 12. februar 2021 TBergh skrev (1 time siden): Hei. Når det åpnes for gjeldsforhandlinger blir det tatt ut proklama i tinglysningsbladet. Når du har fått gjeldsordning, er det bare namsmannen som kan se om du har fått gjeldsordning Med vennlig hilsen TBergh Proklama var kanskje å ta litt hardt i. Anonymkode: 90588...9c6
PhilosopherSe7en Skrevet 12. februar 2021 #48 Skrevet 12. februar 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Ja, vet ikke hvor mye dette hadde utgjort pr i dag, men for meg gikk hele GO meg hus forbi. Anonymkode: 90588...9c6 At det gikk deg "hus forbi" sier like mye om din inntekt som det gjør om satsene til GO.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #49 Skrevet 12. februar 2021 PhilosopherSe7en skrev (2 timer siden): At det gikk deg "hus forbi" sier like mye om din inntekt som det gjør om satsene til GO. Det må du nesten utdype. Anonymkode: 90588...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #50 Skrevet 12. februar 2021 On 2/11/2021 at 2:39 AM, AnonymBruker said: Noe som slår meg, er jo at gjeldsordning er veldig lukrativt, sånn egentlig. Jeg er 25, og vil gjerne reise verden rundt. Jeg har aldri i verden råd til å spare til det nå, og det blir nok ikke noe mer en korte ferier nå og da. MEN hvis jeg hadde tatt opp 2 mill i lån kunne jeg jo reist i flere år over hele verden og kost meg. Hadde jeg kommet hjem når jeg var 29 hadde jo gjelden vært "gammel", men så høy at jeg aldri kunne betalt den selv. Hadde jeg da fått meg en jobb og innvilget gjeldsordning, kunne jeg jo levd helt greit. 9k i mnd i forbruk + husleie, og enda mer om jeg hadde bestemt meg for å få barn. eventuelt partner med god råd kan man jo også få. Ja jeg kunne ikke kjøpt meg hus på flere år, men det er jo ikke sikkert jeg hadde kunnet uansett. Er ikke dette litt feil? Sånn når jeg ramser det opp lurer jeg på hvorfor jeg ikke bare gjør det, har ikke så mye til overs i mnd at jeg får meg verken ferie eller hus med det første uansett, dette er jo en faktisk mulighet til å realisere drømmen min Anonymkode: 20af6...b94 Det er ikke akkurat bare å gå i banken og si du vil ha to millioner i forbruksgjeld. Heldigvis. Anonymkode: 7e883...ed7 1
Jytte Skrevet 12. februar 2021 #51 Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 10.2.2021 den 16.56): Haha, jeg har ikke sosialstønad bare sånn at du vet det.. vel, venninna mi får både sosialhjelp og strømmen dekket i tillegg, så.. har flere bekjente som har sosialstønad og ja, jeg forstår dem jævla godt at de synes dette er urettferdig! Anonymkode: a52aa...078 Det betyr at du ikke jobber på et sosialkontor som du senere hevdet? Sosialstønad skal være en kortvarig ytelse. AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 2.11): Jeg går på AAP, har blitt syk etter mange år i arbeidslivet. Oppdaget nå at jeg ville hatt mer å rutte med hver måned dersom jeg hadde levd «la vida loca» i årevis på lånte penger, og fått innvilget gjeldsordning. Og det å argumentere med at dette ikke er penger man får fordi det teknisk sett trekkes fra ens egen lønn blir flisespikkeri. Man får slettet gjelda av det offentlige, samfunnet tar en stor del av regninga. Anonymkode: 4f245...606 Du ville ikke hatt mer å rutte med, men du kunne fått en ordning der du ikke betaler noe eller svært lite til kreditorer. Det er ikke det offentlige som betaler, det er kreditorene man inngår avtale med. Sånn har jeg forstått det. AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 2.39): Noe som slår meg, er jo at gjeldsordning er veldig lukrativt, sånn egentlig. Jeg er 25, og vil gjerne reise verden rundt. Jeg har aldri i verden råd til å spare til det nå, og det blir nok ikke noe mer en korte ferier nå og da. MEN hvis jeg hadde tatt opp 2 mill i lån kunne jeg jo reist i flere år over hele verden og kost meg. Hadde jeg kommet hjem når jeg var 29 hadde jo gjelden vært "gammel", men så høy at jeg aldri kunne betalt den selv. Hadde jeg da fått meg en jobb og innvilget gjeldsordning, kunne jeg jo levd helt greit. 9k i mnd i forbruk + husleie, og enda mer om jeg hadde bestemt meg for å få barn. eventuelt partner med god råd kan man jo også få. Ja jeg kunne ikke kjøpt meg hus på flere år, men det er jo ikke sikkert jeg hadde kunnet uansett. Er ikke dette litt feil? Sånn når jeg ramser det opp lurer jeg på hvorfor jeg ikke bare gjør det, har ikke så mye til overs i mnd at jeg får meg verken ferie eller hus med det første uansett, dette er jo en faktisk mulighet til å realisere drømmen min Anonymkode: 20af6...b94 Hvem ville lånt deg to millioner uten sikkerhet? Her ble det mye synsing og tøys. 1
TBergh Skrevet 12. februar 2021 #52 Skrevet 12. februar 2021 Jytte skrev (7 minutter siden): Det er ikke det offentlige som betaler, det er kreditorene man inngår avtale med. Sånn har jeg forstått det. Hei. Du har helt rett @Jytte. Det er kreditorene som ettergir det av lånene som ikke blir betalt under en gjeldsordning. Med vennlig hilsen TBergh 1
PhilosopherSe7en Skrevet 12. februar 2021 #53 Skrevet 12. februar 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Det må du nesten utdype. Anonymkode: 90588...9c6 Om en GO går deg hus forbi så betyr det vel bare at du har lagt under grensen for å måtte betale noe og dermed ikke har trengt å ta hensyn til innbetalinger, livsoppholdssatser osv. Hadde du lagt over så er det litt mer arbeid i det med avregninger på det ene og det andre, innbetalinger osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå