AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #21 Skrevet 10. februar 2021 Du tjener 460 000kr i året og så skal du søke gjeldsordning? LYKKE TIL, kommer aldri til å bli godtatt. For det første har du rundt 120.000kr grovt regnet til overs etter livsopphold og tak over hodet som du kan betale på gjeld. At du vil få slettet 2 mil med forbruksgjeld skjer bare ikke. Det er så idiotisk å sitte seg i en slik situasjon og så komme her og be om skattepengene våres, og attpåtil skriver du her på forum at du vil lure namsmannen med og oppgi uriktig informasjon. SKAM DEG. Håper tingretten avslører deg i første søknadsprosess. Og det er jeg helt sikker på at de gjør. Anonymkode: 395ce...eaa
nomore82 Skrevet 10. februar 2021 #22 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Åjoda, det blir man etter et vist antall år. Hvordan mener du det foregår liksom? Anonymkode: a52aa...078 Ja. Etter 5-7 år hvor du ikke får bestemme over egen økonomi ut over livsopphold. Gitt at det ikke er noen grunn til å avslå søknaden. Det er ikke LETT å få gjeldsordning, og det er heller ikke lett å gjennomføre.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #23 Skrevet 10. februar 2021 PhilosopherSe7en skrev (19 minutter siden): Sosialstønad er ikke beregnet som en permanent støtte, men for å hjelpe personer i nød. Satsene for gjeldsordning skal gjerne gjelde de neste 7 årene. Vesentlig forskjell her spør du meg. I tillegg så er sosialstønad noe du får fra ditt lokale sosialkontor, mens satsene til livsopphold under gjeldsordning er noe du skal beregne ut i fra din vanlige inntekt/trygd og ikke en midlertidig inntekt som sosialstønad. Synes ikke det er urettferdig at sosialstønaden er lavere, om noe så burde forskjellen vært større i mine øyne. Synes heller ikke det er urettferdig at personer som har havnet i økonomisk uføre skal få en ny sjanse. Hvorfor skal de ikke det når alle andre muligheter er prøvd og de er varig utav stand til å nedbetale sin gjeld? Høres på meg ut som du er bitter fordi du "bare" får 7518 i sosialhjelp Haha, jeg har ikke sosialstønad bare sånn at du vet det.. vel, venninna mi får både sosialhjelp og strømmen dekket i tillegg, så.. har flere bekjente som har sosialstønad og ja, jeg forstår dem jævla godt at de synes dette er urettferdig! Anonymkode: a52aa...078
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #24 Skrevet 10. februar 2021 nomore82 skrev (27 minutter siden): Ja. Etter 5-7 år hvor du ikke får bestemme over egen økonomi ut over livsopphold. Gitt at det ikke er noen grunn til å avslå søknaden. Det er ikke LETT å få gjeldsordning, og det er heller ikke lett å gjennomføre. Du får tydeligvis mer enn sosialhjelp.. det kan for mange vare 5-7 år det og gitt.. Anonymkode: a52aa...078 1
PhilosopherSe7en Skrevet 10. februar 2021 #25 Skrevet 10. februar 2021 (endret) 54 minutter siden, AnonymBruker said: Du får tydeligvis mer enn sosialhjelp.. det kan for mange vare 5-7 år det og gitt.. Anonymkode: a52aa...078 En FÅR ingen ting når en er under gjeldsordning. Det er ikke slik at når en har gjeldsordning så får en penger av staten/kommunen slik som en får trygd eller sosialhjelp. Satsene er hva en skal legge til side av sin faste inntekt før resten av det en får utbetalt skal betales inn til kreditorer. Har du 25 000 utbetalt så må en med 10 000 i husleie og 8900 til livsopphold betale inn 6100 hver måned til kreditorer. Har en høyere inntekt betaler en mer. Får en restskatt så må en dekke denne på vanlig måte, men får en igjen på skatten skal dette betales inn til kreditorer. 1 hour ago, AnonymBruker said: Haha, jeg har ikke sosialstønad bare sånn at du vet det.. vel, venninna mi får både sosialhjelp og strømmen dekket i tillegg, så.. har flere bekjente som har sosialstønad og ja, jeg forstår dem jævla godt at de synes dette er urettferdig! Anonymkode: a52aa...078 Om hun har sosialhjelp som inntekt så får hun ikke mer i livsopphold fordi hun er under gjeldsordning. Tror du sosialkontoret gir de som er under gjeldsordning mer i livsopphold enn andre? Satsene en har under gjeldsordning er hva en skal sitte igjen med før en skal betale kreditorer. Får en sosialhjelp er en under disse satsene og skal dermed ikke bruke av sin sosialhjelp til å betale kreditorer. Det hadde også vært helt mot sin hensikt om sosialkontoret betalte slike ting. Tydeligvis store deler av din omgangskrets som får sosialhjelp. Jeg synes det er ganske komisk at personer med sosialhjelp synes at gjeldsordning er en urettferdig løsning for personer som har havnet i økonomisk uføre. 1 hour ago, AnonymBruker said: Du tjener 460 000kr i året og så skal du søke gjeldsordning? LYKKE TIL, kommer aldri til å bli godtatt. For det første har du rundt 120.000kr grovt regnet til overs etter livsopphold og tak over hodet som du kan betale på gjeld. At du vil få slettet 2 mil med forbruksgjeld skjer bare ikke. Det er så idiotisk å sitte seg i en slik situasjon og så komme her og be om skattepengene våres, og attpåtil skriver du her på forum at du vil lure namsmannen med og oppgi uriktig informasjon. SKAM DEG. Håper tingretten avslører deg i første søknadsprosess. Og det er jeg helt sikker på at de gjør. Anonymkode: 395ce...eaa Om en har 100 000 til overs i året vil det ta vedkommende 20 år å betale ned gjelden, forutsatt at de er villig til å fryse rentene i 20 år, noe de garantert ikke er. Så si det tar 30 år å betale tilbake før vedkommende er kredittverdig igjen og kan leve et "normalt" liv. Så jeg vil ikke uten videre påstå at gjeldsordning ikke er aktuelt, men vil tro at de ikke godtar noe mindre enn varighet på 7 år. Endret 10. februar 2021 av PhilosopherSe7en 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #26 Skrevet 10. februar 2021 PhilosopherSe7en skrev (31 minutter siden): En FÅR ingen ting når en er under gjeldsordning. Det er ikke slik at når en har gjeldsordning så får en penger av staten/kommunen slik som en får trygd eller sosialhjelp. Satsene er hva en skal legge til side av sin faste inntekt før resten av det en får utbetalt skal betales inn til kreditorer. Har du 25 000 utbetalt så må en med 10 000 i husleie og 8900 til livsopphold betale inn 6100 hver måned til kreditorer. Har en høyere inntekt betaler en mer. Får en restskatt så må en dekke denne på vanlig måte, men får en igjen på skatten skal dette betales inn til kreditorer. Om hun har sosialhjelp som inntekt så får hun ikke mer i livsopphold fordi hun er under gjeldsordning. Tror du sosialkontoret gir de som er under gjeldsordning mer i livsopphold enn andre? Satsene en har under gjeldsordning er hva en skal sitte igjen med før en skal betale kreditorer. Får en sosialhjelp er en under disse satsene og skal dermed ikke bruke av sin sosialhjelp til å betale kreditorer. Det hadde også vært helt mot sin hensikt om sosialkontoret betalte slike ting. Tydeligvis store deler av din omgangskrets som får sosialhjelp. Jeg synes det er ganske komisk at personer med sosialhjelp synes at gjeldsordning er en urettferdig løsning for personer som har havnet i økonomisk uføre. Om en har 100 000 til overs i året vil det ta vedkommende 20 år å betale ned gjelden, forutsatt at de er villig til å fryse rentene i 20 år, noe de garantert ikke er. Så si det tar 30 år å betale tilbake før vedkommende er kredittverdig igjen og kan leve et "normalt" liv. Så jeg vil ikke uten videre påstå at gjeldsordning ikke er aktuelt, men vil tro at de ikke godtar noe mindre enn varighet på 7 år. Aahh, du tror ikke at jeg kanskje jobber med mennesker som av ulike grunner har sosialstønad da?? Det er , uansett hva du mener urettferdig at de med gjeldsordning får mer i livsopphold. Hva er det du ikke forstår med det?? Anonymkode: a52aa...078 1
PhilosopherSe7en Skrevet 10. februar 2021 #27 Skrevet 10. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Aahh, du tror ikke at jeg kanskje jobber med mennesker som av ulike grunner har sosialstønad da?? Det er , uansett hva du mener urettferdig at de med gjeldsordning får mer i livsopphold. Hva er det du ikke forstår med det?? Anonymkode: a52aa...078 Nei det tror jeg ikke et sekund en gang basert på slik du fremstår. Og igjen, de FÅR ikke mer i livsopphold, men de får BEHOLDE en høyere sum av inntekten sin, forutsatt at de tjener bra nok til det via sin inntekt. Får de sosialhjelp er det satsene på sosialhjelp de må forholde seg til som alle andre. Synes ikke det er litt urettferdig at en person som jobber skal sitte igjen med mer enn en person som får sosialhjelp. Sosialhjelp er en nødytelse dersom det ikke finnes annen inntekt som trygd, lønn osv. Det skal ikke være lukrativt å få sosialhjelp, derimot skal det være lukrativt å jobbe og ikke minst ønske å få orden på sin økonomi ved å ta grep. Personer som får sosialhjelp i årevis slik som dine bekjente får bidrar ikke mye tilbake til samfunnet økonomisk. En person i jobb som har gjeldsordning betaler fortsatt skatt før, under og etter gjeldsordning samt de bidrar i arbeidslivet. Ja de får muligens slettet deler av sin gjeld når GO er over, men jeg tipper at alle som får GO skulle vært foruten å klart å ordne opp på egenhånd før det gikk så langt at de ikke hadde noen annen utvei. 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #28 Skrevet 10. februar 2021 Du får tro hva du vil ☺ også er vi enig om å være uenig. Anonymkode: a52aa...078
TBergh Skrevet 10. februar 2021 #29 Skrevet 10. februar 2021 (endret) Hei @PhilosopherSe7en skriver i et av sine innlegg følgende: «En FÅR ingen ting når en er under gjeldsordning. Det er ikke slik at når en har gjeldsordning så får en penger av staten/kommunen slik som en får trygd eller sosialhjelp. Satsene er hva en skal legge til side av sin faste inntekt før resten av det en får utbetalt skal betales inn til kreditorer. Har du 25 000 utbetalt så må en med 10 000 i husleie og 8900 til livsopphold betale inn 6100 hver måned til kreditorer. Har en høyere inntekt betaler en mer. Får en restskatt så må en dekke denne på vanlig måte, men får en igjen på skatten skal dette betales inn til kreditorer.» Du sier: «Får en restskatt så må en dekke denne på vanlig måte, men får en igjen på skatten skal dette betales inn til kreditorer.» Dette er delvis korrekt. Hvis en skyldner får restskatt under en gjeldsordning, viser dette at kreditorene har fått for stor/høy dividende. Hvordan restskatten da skal betales, enten alt med en gang, hvis skyldners økonomi tilsier at dette er mulig, eller delinnbetalinger inntil skyldig skatt er betalt. Først da kan kreditorene på nytt få utbetalt dividenden. Gjeldsordningsperioden består, som opprinnelig avtalt. Du sier videre at: «…men vil tro at de ikke godtar noe mindre enn varighet på 7 år.» Normaltiden på en gjeldsordningsperiode er på 5 – fem år. Det skal mye til for at denne perioden skal forlenges. Gol sier at hvis det er tungtveiende grunner i saken kan en gjeldsordningsperiode med en annen gjeldsordningsperiode stadfestes. En gjeldsordning på mer enn åtte år kan bare stadfestes i helt spesielle tilfeller. Det lengste en gjeldsordningsperiode kan vare er ti år. Avklaring. PhilosopherSe7en sier i et av sine innlegge følgende: «Og igjen, de FÅR ikke mer i livsopphold, men de får BEHOLDE en høyere sum av inntekten sin, forutsatt at de tjener bra nok til det via sin inntekt. Får de sosialhjelp er det satsene på sosialhjelp de må forholde seg til som alle andre. Synes ikke det er litt urettferdig at en person som jobber skal sitte igjen med mer enn en person som får sosialhjelp. Sosialhjelp er en nødytelse dersom det ikke finnes annen inntekt som trygd, lønn osv. Det skal ikke være lukrativt å få sosialhjelp, derimot skal det være lukrativt å jobbe og ikke minst ønske å få orden på sin økonomi ved å ta grep. Personer som får sosialhjelp i årevis slik som dine bekjente får bidrar ikke mye tilbake til samfunnet økonomisk. En person i jobb som har gjeldsordning betaler fortsatt skatt før, under og etter gjeldsordning samt de bidrar i arbeidslivet. Ja de får muligens slettet deler av sin gjeld når GO er over, men jeg tipper at alle som får GO skulle vært foruten å klart å ordne opp på egenhånd før det gikk så langt at de ikke hadde noen annen utvei.» Her har PhilosopherSe7en helt rett. Livsoppholdssatsene, livsoppholdsbeløpet skal dekke langt mer enn hva sosialsatsene er ment å dekke. Gols livsoppholdssatser skal dekke alt av utgifter til livsopphold, unntatt: Bokostnader, og/eller SFO og barnehage, eventuelle utgifter i forbindelse med varig sykdom, så som reseptbelagte medisiner, og andre utgifter som er relatert til den varige sykdommen. Håper dette bringer litt klarhet. Med vennlig hilsen TBergh Endret 10. februar 2021 av TBergh 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #30 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Høres ut som en kjempe lur ide å starte en gjeldsordning med å være uærlig. Å oppgi høyere husleie enn det du faktisk har kan jo risikere en anmeldelse, samt avslag på gjeldsordning nå og i all fremtid. Jeg hadde absolutt ikke tatt sjansen på noe slikt. Kreditorer kan når som helst kreve å få kopi av ditt budsjett, dokumenterte inntekter og utgifter for å se at du ikke prøver å lurer de på noe vis. Skal du søke så er det bare å gjøre det så raskt som mulig. Gjeldsordningen gjelder fra den dagen de mottar søknaden, forutsatt at den blir godkjent. Du må lage budsjett hver måned. Alt av overskudd etter at godkjente utgifter er trukket i fra må du betale inn på en konto du får oppgitt. Overskuddet beregnes for hvert kalenderår, så her må du ha disiplin nok til ikke å bruke av pengene. Kreditorer vil følge opp din inntekt hvert år ligningsattest er tilgjengelig. Om inntekten her ikke stemmer overens med hva de har fått opplyst så vil de kreve at gjeldsorningen oppheves. Ved endringer i inntekt/utgifter må du opplyse om dette. At namsmannen skal prøve å lure deg som nevnt over her er motsatt av mine erfaringer. I mitt tilfelle var namsmannen 100% på min side og bekjempet alle urettmessige krav som kreditorer kom med. Jeg kom faktisk veldig godt ut av hele situasjonen, og jeg er så ekstremt takknemlig for at gjeldsordning faktisk er en ting. Angrer bare på at jeg ikke søkte mange år tidligere. Mitt råd er å ikke prøve å lure noen på noe vis her, det vil bare slå tilbake på deg selv. Ta de 5-7 årene du får under gjeldsornding til å få orden på økonomien. Ja det er noen kjipe år der du ikke har masse penger, men bedre å ha det slik i 5-7 år enn å ha en postkasse full av inkassokrav resten av livet. Anonymkode: c2eb9...94a Oppgir ju lavere husleie enn det jeg betaler. Bor til 14000 fordi det var alt jeg fikk tak i når jeg ikke har depositum penger å ikke kan tegne strømabo. Har kun 14000 i utgifter, inget annet . Anonymkode: 1838c...af3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #31 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du tjener 460 000kr i året og så skal du søke gjeldsordning? LYKKE TIL, kommer aldri til å bli godtatt. For det første har du rundt 120.000kr grovt regnet til overs etter livsopphold og tak over hodet som du kan betale på gjeld. At du vil få slettet 2 mil med forbruksgjeld skjer bare ikke. Det er så idiotisk å sitte seg i en slik situasjon og så komme her og be om skattepengene våres, og attpåtil skriver du her på forum at du vil lure namsmannen med og oppgi uriktig informasjon. SKAM DEG. Håper tingretten avslører deg i første søknadsprosess. Og det er jeg helt sikker på at de gjør. Anonymkode: 395ce...eaa På hvilken måte ber jeg om dine skattepenger? Anonymkode: 1838c...af3 1
Gjest gmail Skrevet 10. februar 2021 #32 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Oppgir ju lavere husleie enn det jeg betaler. Bor til 14000 fordi det var alt jeg fikk tak i når jeg ikke har depositum penger å ikke kan tegne strømabo. Har kun 14000 i utgifter, inget annet . Anonymkode: 1838c...af3 Bare vær klar over at du må regne med at du ikke får beholde verken skattepenger eller feriepenger
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #33 Skrevet 10. februar 2021 TBergh skrev (8 timer siden): Hei. Ja, sjansen for at dette med husleien vil bli avdekket er relativ stor. Så din søknad om gjeldsordning vil med stor sannsynlighet bli avslått Grunnen er at alle utgifter du krever dekket, må og skal dokumenteres. Du sier at den reelle husleien er på kr 14 000,00 – fjorten tusen Livsoppholdssatsen for deg, en enslig som bor alene er pr d.d. på kr 8 989,00 Dette vil si at du da må dekke opp kr 5 011,00 pr mnd av livsoppholdssatsen. Dette vil da gi deg kr 3 978 pr mnd som skal dekke alle dine utgifter til livsopphold, slik som mat, klær, reiseutgifter hjem/arbeid/hjem, strøm, samt alle andre utgifter, utenom husleie. Gjeldsordningsloven sier at en gjeldsordning skal bygge på: «Forslaget skal bygge på en virkelighetsnær vurdering av skyldnerens betalingsevne.» Du sier i ditt svar at du: «Ja, det skjønner jeg men har meget gode grunner for å bo så dyrt.» Søk på gjeldsordning, på nettet, og du vil finne på Politiets sider søknadsskjema som bl.a. forteller hvilken dokumentasjon du må vedlegge søknaden. Hvis du hadde oppgitt grunnen så ville det være lettere å vurdere om du bor dyrere enn hva gol åpner for. Boutgifter avgjøres i mange saker skjønnsmessig. Høyere boutgifter for enslige kan f.eks. være samvær med barn, helsemessige årsaker, eller at flytting vil kunnemedføre økning i andre utgifter. De økonomiske beregningene som gjøres ved gjeldsforhandlinger skal skje ved en konkret vurdering av DIN sak. Ikke på generelt grunnlag eller etter normerte utgifter. Korrigering til andre innskrivere, slik at misforståelser ikke skal oppstå. Gjeldsordningsloven bruker IKKE Sifos budsjett, men egne livsoppholdssatser. Håper dette gir deg svar på det du spør om Med vennlig hilsen TBergh Så hva trur du med din erfaring av dette, har lest tidligere at du har mye erfarenhet med dette. Jeg har da kun husleien på 14000 og livsopphold jeg vil beholde, 40900 brutto/ 28600 utbetalt . Søkte i måneder etter leilighet men uten depositum eller mulighet for å tegne strøm så måtte jeg til slutt ta denne dyre leiligheten. Basert på din erfaring går namsmann med på at jeg bor såpass dyrt? Anonymkode: 1838c...af3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #34 Skrevet 10. februar 2021 gmail skrev (Akkurat nå): Bare vær klar over at du må regne med at du ikke får beholde verken skattepenger eller feriepenger Har lest at man vanligvis får beholde 60% av feriepengene. Anonymkode: 1838c...af3
PhilosopherSe7en Skrevet 10. februar 2021 #35 Skrevet 10. februar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Du får tro hva du vil ☺ også er vi enig om å være uenig. Anonymkode: a52aa...078 Vi kan gjerne være uenig om hva du jobber med 😅 De andre tingene du lirer fra deg er direkte faktafeil så der er det ikke så mye å være enig/uenig om. 1
TBergh Skrevet 10. februar 2021 #36 Skrevet 10. februar 2021 Hei Anonymkode: 1838c...af3 Se mitt andre svar på side 1 Med vennlig hilsen TBergh
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #37 Skrevet 11. februar 2021 Jeg går på AAP, har blitt syk etter mange år i arbeidslivet. Oppdaget nå at jeg ville hatt mer å rutte med hver måned dersom jeg hadde levd «la vida loca» i årevis på lånte penger, og fått innvilget gjeldsordning. (Forstår at det kan være flere årsaker til at folk får gjeldsproblemer, men det er vel ikke uvanlig at det beror på et urimelig høyt forbruk...) Jeg er positiv til at folk skal få nye muligheter, men jeg er enig i at den livsoppholdssatsen virker ganske høy når man sammenligner med andre vanskeligstilte. Nesten 9000 kroner i måneden til forbruk er ganske mye, man kan jo se bort fra husleie og prekære helseutgifter. I tillegg er det høyere satser for de med barn og forsørgerbyrde. Og det å argumentere med at dette ikke er penger man får fordi det teknisk sett trekkes fra ens egen lønn blir flisespikkeri. Man får slettet gjelda av det offentlige, samfunnet tar en stor del av regninga. Det er ikke dermed sagt at gjeldsordning er en dårlig idé, men det er rart at man avgrenser det til 5 år når man har en såpass romslig sum til livsopphold... Anonymkode: 4f245...606 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #38 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg går på AAP, har blitt syk etter mange år i arbeidslivet. Oppdaget nå at jeg ville hatt mer å rutte med hver måned dersom jeg hadde levd «la vida loca» i årevis på lånte penger, og fått innvilget gjeldsordning. (Forstår at det kan være flere årsaker til at folk får gjeldsproblemer, men det er vel ikke uvanlig at det beror på et urimelig høyt forbruk...) Jeg er positiv til at folk skal få nye muligheter, men jeg er enig i at den livsoppholdssatsen virker ganske høy når man sammenligner med andre vanskeligstilte. Nesten 9000 kroner i måneden til forbruk er ganske mye, man kan jo se bort fra husleie og prekære helseutgifter. I tillegg er det høyere satser for de med barn og forsørgerbyrde. Og det å argumentere med at dette ikke er penger man får fordi det teknisk sett trekkes fra ens egen lønn blir flisespikkeri. Man får slettet gjelda av det offentlige, samfunnet tar en stor del av regninga. Det er ikke dermed sagt at gjeldsordning er en dårlig idé, men det er rart at man avgrenser det til 5 år når man har en såpass romslig sum til livsopphold... Anonymkode: 4f245...606 Før da jeg hadde GO, var livsoppholdet 10715,-. En hinsides sum den gangen, jeg levde som en greve. Anonymkode: 90588...9c6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #39 Skrevet 11. februar 2021 Noe som slår meg, er jo at gjeldsordning er veldig lukrativt, sånn egentlig. Jeg er 25, og vil gjerne reise verden rundt. Jeg har aldri i verden råd til å spare til det nå, og det blir nok ikke noe mer en korte ferier nå og da. MEN hvis jeg hadde tatt opp 2 mill i lån kunne jeg jo reist i flere år over hele verden og kost meg. Hadde jeg kommet hjem når jeg var 29 hadde jo gjelden vært "gammel", men så høy at jeg aldri kunne betalt den selv. Hadde jeg da fått meg en jobb og innvilget gjeldsordning, kunne jeg jo levd helt greit. 9k i mnd i forbruk + husleie, og enda mer om jeg hadde bestemt meg for å få barn. eventuelt partner med god råd kan man jo også få. Ja jeg kunne ikke kjøpt meg hus på flere år, men det er jo ikke sikkert jeg hadde kunnet uansett. Er ikke dette litt feil? Sånn når jeg ramser det opp lurer jeg på hvorfor jeg ikke bare gjør det, har ikke så mye til overs i mnd at jeg får meg verken ferie eller hus med det første uansett, dette er jo en faktisk mulighet til å realisere drømmen min Anonymkode: 20af6...b94 1
Million Skrevet 11. februar 2021 #40 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noe som slår meg, er jo at gjeldsordning er veldig lukrativt, sånn egentlig. Jeg er 25, og vil gjerne reise verden rundt. Jeg har aldri i verden råd til å spare til det nå, og det blir nok ikke noe mer en korte ferier nå og da. MEN hvis jeg hadde tatt opp 2 mill i lån kunne jeg jo reist i flere år over hele verden og kost meg. Hadde jeg kommet hjem når jeg var 29 hadde jo gjelden vært "gammel", men så høy at jeg aldri kunne betalt den selv. Hadde jeg da fått meg en jobb og innvilget gjeldsordning, kunne jeg jo levd helt greit. 9k i mnd i forbruk + husleie, og enda mer om jeg hadde bestemt meg for å få barn. eventuelt partner med god råd kan man jo også få. Ja jeg kunne ikke kjøpt meg hus på flere år, men det er jo ikke sikkert jeg hadde kunnet uansett. Er ikke dette litt feil? Sånn når jeg ramser det opp lurer jeg på hvorfor jeg ikke bare gjør det, har ikke så mye til overs i mnd at jeg får meg verken ferie eller hus med det første uansett, dette er jo en faktisk mulighet til å realisere drømmen min Anonymkode: 20af6...b94 Du gambler altså på at du skal være en av de få som får gjeldsordning? Hva gjør du da, om du ikke får det godkjent, men må bli sittende med to millioner i gjeld og slave med det resten av livet? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå