AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Del Skrevet 9. februar 2021 Jeg leser til eksamen i teaterhistorie og har kommet til kapittelet «Northern European Theatre to 1800» i boka The historie of the theatre. Leser om «Court theatres of the German states» og forstår ikke helt hva de mener. Er det teater i hoffet eller mener de Court som i domstol? Og nei, jeg har ingen studieveileder jeg kan spørre😅 Anonymkode: 73c8f...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Del Skrevet 9. februar 2021 Ingen? Anonymkode: 73c8f...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 9. februar 2021 #3 Del Skrevet 9. februar 2021 Jeg har ikke hørt om dette før, men det er nok i meningen hoffsteater ja. Googlet og leste denne siden https://www.goethe.de/en/kul/tut/gen/tup/20941533.html . «Teater i hoffet» blir kanskje litt feil ordbruk, det ser mer ut som at teaterne vokste ut fra å tilhøre hoffet/hoffene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Del Skrevet 9. februar 2021 Frøkensina skrev (40 minutter siden): Jeg har ikke hørt om dette før, men det er nok i meningen hoffsteater ja. Googlet og leste denne siden https://www.goethe.de/en/kul/tut/gen/tup/20941533.html . «Teater i hoffet» blir kanskje litt feil ordbruk, det ser mer ut som at teaterne vokste ut fra å tilhøre hoffet/hoffene. Hmm, ok. Tusen takk. Ikke lett å gjøre seg klok her🤓 Anonymkode: 73c8f...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Del Skrevet 22. februar 2021 Vel, det har nok blitt spilt mye teater i rettssalene opp igjennom historien, men det har nok vært på litt mer uoffisiell basis og ikke i organiserte former. Selvsagt er det hoffteater det er snakk om. Anonymkode: f7c51...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå