Gå til innhold

El-bil og kulde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kia e-niro her. Går fra 450 km rekkevidde til rundt 200 km på de kaldeste dagene. Går fint, men gleder meg til den ikke må lades hver dag (pendler).

Blir veldig raskt varm, så null stress der. Forøvrig en fantastisk bil.

Anonymkode: 0b364...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 10.2.2021 den 18.09):

Jeg liker å kjøre i trusa og jeg ler av de med el bil når jeg tripper inn i garasjen og henger opp slåbråken i garasjen. I diesel bilen får jeg det VARMT. Ikke som en lekebil = dildo.

Anonymkode: f04f9...5f5

Hva..?

Anonymkode: 14df4...3b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har en liten bil med 250km rekkevidde om sommeren, men nå når det er 15-25 minusgrader får jeg den knapt over 100km. 2020 modell, så bilen er ikke ett år gammel engang. Mye ekstra prakk med lading, for nå må den lades hver dag og jeg har ikke mulighet for lader hjemme. Så det går ekstra mye tid og penger til lading nå. Hadde noen dager når det var på det kaldeste og bilen ikke var i bruk, så raste batteriet mange prosent bare av å stå i ro.

Anonymkode: 2c1f1...2cc

Jeg har elbil.  Hadde vært helt uaktuelt dersom jeg ikke kunne lade hjemme.

Lading på ladestasjoner koster ekstra og det tar tid. Nå kjører jeg til/fra jobb og så setter jeg den bare på lading når jeg kommer hjem. Den lades når strømmen er billigst. Ingen problemer med kulda.

Anonymkode: 6a730...1e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har elbil.  Hadde vært helt uaktuelt dersom jeg ikke kunne lade hjemme.

Lading på ladestasjoner koster ekstra og det tar tid. Nå kjører jeg til/fra jobb og så setter jeg den bare på lading når jeg kommer hjem. Den lades når strømmen er billigst. Ingen problemer med kulda.

Anonymkode: 6a730...1e9

Har hatt tilgang på gratis lader fram til nå. Har elbil pga 6 bompasseringer t/r jobb. Det koster meg fortsatt mindre å lade på stasjoner enn i bompenger. 
 

Har et håp om at sameiet skal få til en løsning med ladere her også etterhvert. Vi har ikke lov til å lade i fellesgarasje da det går på felles strøm.

Anonymkode: 2c1f1...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det merkes absolutt :) Og vår står inni garasje, har ikke sett den bli kaldere innvendig enn -1 selv om det er-15 ute.

Konkret eksempel er at det går 10 mil på en 4-mils tur. Det var i går i -12. Vi er bevisste på å holde batteriet på minst 50%, for den mister en mil om dagen ca i denne kulda. Har ikke lyst til å være en av de som må få bilen hentet av Viking, om vi kan unngå det.

Dette er også en grunn til at vi kjøpte bil med stor avstandskapasitet, for å unngå dette med å måtte lade hver dag som noen nevner. Vi lader normalt kanskje en gang i uka nå med hjemmekontor, men pga kulde blir det to ganger i uka.

Anonymkode: 8552a...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...