AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #61 Del Skrevet 9. februar 2021 Anonymus Notarius skrev (52 minutter siden): Folk med engelsk som morsmål klarer veldig fint å si navnene du nevner. Folk i engelskspråklige land er vant til innvandrere fra all verdens land med langt "rarere" navn enn norske. De er også vant til folk med ulike aksenter - morsmålet deres er tross alt verdensspråk. Så lenge folk snakker tydelig er det sjelden noe problem. Det er ikke sånn at engelsktalende synes det er pinlig å høre på folk med norsk, indisk eller fransk aksent, slik en del nordmenn tydeligvis tror... Nei, de klarer ikke å uttale det. Snakker av erfaring. Og enda verre når de vil skrive ned hvem de har snakket med og man har æøå eller et langt navn. Jeg har et urnorsk navn, men kort og uten æøå, så jeg staver det bare. Men de klarer ikke å si navnet mitt riktig. Og jo, de synes det er pinlig til tider. Men det viktigste er at man blir forstått. Anonymkode: f93e8...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 9. februar 2021 #62 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du mener slik Amerikanere må ha tekst når noen snakker flytende britisk engelsk ? Anonymkode: 0f6fe...8de Hvis hvis de snakker skikkelig dialekt, så er det klart at de må tekste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #63 Del Skrevet 9. februar 2021 Da jeg var i Hongkong, så hadde noen av de lokale så sterk aksent at jeg trodde først de snakket til meg på kinesisk. 😄 Anonymkode: 23599...1c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #64 Del Skrevet 9. februar 2021 Ingen hadde klart å gjette at jeg er norsk basert på engelskuttalen. Jeg har ingen norsk aksent i det hele tatt, så det ligner vel en slags nøytral amerikansk uttale det ikke går an å plassere. Jeg har aldri vært i et engelskspråklig land, så jeg er usikker på hvordan jeg oppfattes av innbyggerne der. Anonymkode: 2bc26...81b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #65 Del Skrevet 9. februar 2021 Igjen amerikansk er ikke et språk. Anonymkode: 0f6fe...8de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #66 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Igjen amerikansk er ikke et språk. Anonymkode: 0f6fe...8de Hei, flisespikker. Man sier det bare for enkelhetens skyld. Anonymkode: 23599...1c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #67 Del Skrevet 9. februar 2021 Jeg er ikke god i engelsk, men jeg snakker spansk. Jeg har snakket med flest folk fra Latin-Amerika og fått så mye påvirkning fra forskjellige land at jeg nok har en veldig blandet aksent, men jeg har hørt flere si at de synes det høres ut som jeg er fra Colombia. Det er litt morsomt, for jeg hadde en spansklærer derifra, og det var henne jeg faktisk begynte å snakke spansk med, så det sitter nok litt igjen. Anonymkode: c0ca2...fef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #68 Del Skrevet 9. februar 2021 Jeg får mye skryt for min engelsk og gjerne spørsmål om hvor England, eller noen tilfeller Irland, jeg er fra. Når de da hører at jeg er er norsk så blir de ganske forundret. Det som forundrer folk enda mer er at jeg sier det er like lett å snakke Engelsk som Norsk og at jeg ikke har noen problemer med å svitsje mellom disse. Må legge til at språk alltid har vært lett for meg å lære. Anonymkode: 19e03...e16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #69 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi islendinger synes det også, altså at nordmenn synger. Men folk er forskjellige, noen har et veldig godt språkøre og er mye bedre på uttalelse. Min mann f.eks snakker veldig bra britisk engelsk og har fått mye skryt for det (fra engelskmenn vi treffer). Jeg selv har bodd her i Norge i maaange år og snakker fortsatt med islandsk aksent 😛 Anonymkode: 9d0f9...ce8 Islendinger som snakker engelsk høres veldig skotsk ut , synes jeg Anonymkode: 9f153...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #70 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kan legge til at innad i Norge synes jeg at bergensere har den verste aksenten på engelsken sin. Husker foreleseren på en internasjonal messe på UiB hadde så jævlig aksent at vi norske heller ikke forstod bæret. Så avsluttet hun med: «Æn-ni kvæst-i-æns»? Anonymkode: cfeff...db6 Jeg jobbet tidligere for it-selskapet EVRY. Bergenske kolleger uttalte det som "ÆVRY". Anonymkode: 1223d...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #71 Del Skrevet 9. februar 2021 Jeg bor i en ghetto bydel i en Engelsk by, og her snakker alle dårlig uansett, så jeg klarer meg 😂 Anonymkode: 72dab...1b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #72 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Høres de amerikanske ut for en person som faktisk kommer fra USA? Anonymkode: b7bff...91e Nopes, men i England kan de fra vestlandet (de med skarre R) høres ut som innfødte. Anonymkode: 8b11e...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #73 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Igjen amerikansk er ikke et språk. Anonymkode: 0f6fe...8de Det er rett, det er en haug med engelske dialekter, men var ikke vanskelig å skjønne TS sitt spørsmål Anonymkode: 8b11e...2df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #74 Del Skrevet 9. februar 2021 M71 skrev (6 timer siden): Bodde en periode i england, og ofte var gjettingen på Australia eller Sør-Afrika. Fikk dog komplimenter på ordforrådet som var veldig bra "til å være utlending" Australsk er jo bare en engelsk dialekt. Anonymkode: 8b11e...2df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. februar 2021 #75 Del Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, de klarer ikke å uttale det. Snakker av erfaring. Og enda verre når de vil skrive ned hvem de har snakket med og man har æøå eller et langt navn. Jeg har et urnorsk navn, men kort og uten æøå, så jeg staver det bare. Men de klarer ikke å si navnet mitt riktig. Og jo, de synes det er pinlig til tider. Men det viktigste er at man blir forstått. Anonymkode: f93e8...3db Så klart de klarer det. Ikke slik en nordmann uttaler det, men de klarer å uttale det. Etter min erfaring er engelsktalende stort sett positive til utlendingers engelsk, og til å lære seg navn o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #76 Del Skrevet 10. februar 2021 19 hours ago, AnonymBruker said: Jeg jobbet tidligere for it-selskapet EVRY. Bergenske kolleger uttalte det som "ÆVRY". Anonymkode: 1223d...021 Hahaha, dette er garantert min far! Anonymkode: 56236...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 19. februar 2021 #77 Del Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 9.2.2021 den 11.39): Jeg ELSKER britisk-engelsk. Det er som balsam for ørene mine. Men snakker jeg med en amerikaner, så er uttalen automatisk mye mer amerikansk. Men jeg er papegøye som alltid har tatt lett etter andre språk og dialekter. Anonymkode: 23599...1c1 Jeg hadde en artig opplevelse med skotsk engelsk, da jeg var på biblioteket sist. På høyttaler pleier de med jevne mellomrom å minne oss på hva som ikke er lov, og at du bare får være der i to timer. Først var det steng beskjed på norsk. Så engelsk. Det var tydelig at han som tok det på engelsk må ha tilbrakt en del tid der, for språket var veldig bra. konsekvensen at det hørtes så britisk ut, var at jeg ikke klarte å ta det helt alvorlig. Det føltes veldig rart ut, som om jeg var i et annet land og at dette ikke gjaldt meg. Det er annerledes når du hører det på engelsk, fra en som har norsk aksent. Så dette ble bare veldig rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #78 Del Skrevet 19. februar 2021 Elsker han som har lest inn de engelske meldingene på t-banen i Oslo. Formuleringene er ikke så verst, men den aksenten da... Virker ikke som han prøver engang, det er engelske ord med norsk uttale. Utrolig at ikke Ruter kunne sponse noen kroner på å leie inn en engelsktalende til å lese litt. "Onli de først tu kars vil bi in juuus" Anonymkode: 1aef6...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 20. februar 2021 #79 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Elsker han som har lest inn de engelske meldingene på t-banen i Oslo. Formuleringene er ikke så verst, men den aksenten da... Virker ikke som han prøver engang, det er engelske ord med norsk uttale. Utrolig at ikke Ruter kunne sponse noen kroner på å leie inn en engelsktalende til å lese litt. "Onli de først tu kars vil bi in juuus" Anonymkode: 1aef6...aeb Synes det er bra jeg da. Stusset ikke over engelsken. Det er ikke mye info, og han får budskapet inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå