Gå til innhold

Aldri mer håndhelsing?

Gagaen

Anbefalte innlegg

Kommer vi til å håndhilse igjen etter korona? Er det innafor å si at " nei, dessverre ; jeg har slutta å håndhilse" ? Jeg vurderer og kjøre den linjen hvertfall. Det må bli slutt på at det er eneste måten å være formell på , syns jeg. Man kan da hilse på andre måter. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig deilig å slippe den fysiske kontakten. Jeg synes det er ekkelt fordi folk pleier å være klam i hånden og jeg føler det er frekt å dra opp antibac så snart hilsingen er ferdig. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange som ikke skjønner hvordan de skal håndhilse så det er helt greit for meg å bare si hei og utveksle navn. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper da virkelig vi kan håndhilse snart igjen. Det er ikke så lenge siden jeg håndhilste på en dame, var så herlig å kjenne et godt håndtrykk igjen :) 

Satser på at det blir flere etterhvert nå 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner ikke håndhilsen og heller ikke å lure på om det er nok å håndhilse eller må jeg gi en klem også?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gagaen skrev (7 timer siden):

Kommer vi til å håndhilse igjen etter korona? Er det innafor å si at " nei, dessverre ; jeg har slutta å håndhilse" ? Jeg vurderer og kjøre den linjen hvertfall. Det må bli slutt på at det er eneste måten å være formell på , syns jeg. Man kan da hilse på andre måter. 

Kun dersom det er forbundet med sosiale sanksjoner om jeg lar være. Ser ikke for meg at jeg holder hånden tilbake ved et jobbintervju eller lignende, men håndhilsing mer generelt anser jeg som er tilbakelagt kapittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste jeg vet er å håndhilse, for man vet ikke hvor de hendene har vært hen.

Syns det er bedre å hilse på andre måter. Man kan si hei og nikke med hodet, folde hender er fint 🙏

Jeg har iallefall ikke lyst til å håndhilse mer... 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stan skrev (3 timer siden):

For et par år siden mistet folk jobben for å IKKE håndhilse. 

https://www.dagsavisen.no/oslo/handhilser-ikke-pa-kvinner-mistet-jobben-1.1182479

Det har aldri vært et problem å ikke håndhilse. Problemet er hvorfor du ikke håndhilser. 

"Jeg hilser på alle, bortsett fra jøder" er noe annet enn "Jeg håndhilser ikke for ikke å spre virus"

I øst-aisa har håndhilsing vært en vestlig import. Der er det jo vanlig å bukke. Ser ingen problem med at vi tar til oss den asiatiske måten å hilse på. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det har aldri vært et problem å ikke håndhilse. Problemet er hvorfor du ikke håndhilser. 

"Jeg hilser på alle, bortsett fra jøder" er noe annet enn "Jeg håndhilser ikke for ikke å spre virus"

I øst-aisa har håndhilsing vært en vestlig import. Der er det jo vanlig å bukke. Ser ingen problem med at vi tar til oss den asiatiske måten å hilse på. 

Hvorfor bukke når man bare kan løfte hånden? Trenger jo ikke berøre eller bukke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gagaen skrev (15 timer siden):

Gjør meg ingenting, bare digg å slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av venninnene mine har kunngjort for lengst at hun er ferdig med håndhilsing for godt, selv om disse koronagreiene skulle roe seg ned. Hun har blitt oppmerksom på hvor mye ekkelt folk kan ha av bakterier og virus og dritt på hendene sine, så hun vil aldri håndhilse mer.

Og hun har jo egentlig rett.... det er f.eks ufyselig mange menn som aldri vasker hendene etter å ha vært på do og stått der og holdt i kjønnsorganet sitt og tisset. Noen vasker vel ikke hendene etter driting en gang. Det gjør meg kvalm å tenke på å skulle håndhilse på fremmede sånn igjen, ja....

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Million skrev (6 minutter siden):

ufyselig mange menn som aldri vasker hendene etter å ha vært på do og stått der og holdt i kjønnsorganet sitt og tisset.

Ja, utrolig mange faktisk. Man merker jo det når menn/bekjente/kolleager/kamerater har verdens korteste tur innom do. Skulle tro de bare vippet ut tassen, tisset og la den tilbake i trusen.

Ikke tørket seg, ikke vasket seg.:kvalm:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror og håper dette kommer tilbake så fort verden er normal igjen. Jeg synes det er en naturlig måte å møte ukjente mennesker på, og er ukomfortabel om jeg skal i møter med folk jeg ikke kjenner nå som man ikke kan hilse. Et håndtrykk sier også mye om en person, grøsser av folk som bare rekker frem en slapp hånd når de skal hilse. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at håndhilsing bidrar til smittespredning så er det ingen grunn til å starte med dette igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vi ALDRI må håndhilse igjen! Jeg kommer til å kjøre den samme linjen som du, TS. Det blir deilig å slippe andres klamme hender, med hvem vet hva slags bakterier og skit på. Det er fakta at et stort antall mennesker ikke vasker hender etter do besøk, heller ei etter å ha gjort nr 2. Grøss!💩 Det eneste positive med korona har vært at håndhilsingen er historie.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...