Gå til innhold

Kalorier og treningsklokke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en billig treningsklokke som viser at når jeg har gått 10000 skritt so har jeg forbrent rett oppunder 200 kalorier. Kvinne, 43 år, 85 kilo, 160 høy

En veninne av meg har ei dyr treningsklokke, og viser at hun har brent 500 kalorier på 5000 skritt. Hun er 170 høy, 68 kilo og 32 år.

Er det noen måte å finne ut hvilken klokke som har rett? 

Pr i dag har jeg gått 2600 skritt, 50 kalorier og 1, 5 kilometer. Høres dette rett ut? 

Anonymkode: ebaf0...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den som viser minst er som regel mest nøyaktig. Men, det vil uansett være forskjellig fra menneske til menneske pga alder, høyde, vekt, kjønn, muskelmasse osv. 

Anonymkode: 881ed...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokkene vil bruke ulike algoritmer, og derfor vise forskjellig. Det kan også være noe brukerfeil ved at man har lagt inn feil høyde/vekt osv i klokka. Men ut ifra egen erfaring (60 kilo tung kvinne) er det mye mer sannsynlig at 200 kalorier per 10 000 skritt stemmer med virkeligheten, enn 500 kalorier på 5000 skritt.

Jeg forbrenner selv omtrent 250 kalorier på å løpe 5 km på 25 minutter. 

Bruker dere tallene til noe? 

Anonymkode: 9d6cf...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klokkene vil bruke ulike algoritmer, og derfor vise forskjellig. Det kan også være noe brukerfeil ved at man har lagt inn feil høyde/vekt osv i klokka. Men ut ifra egen erfaring (60 kilo tung kvinne) er det mye mer sannsynlig at 200 kalorier per 10 000 skritt stemmer med virkeligheten, enn 500 kalorier på 5000 skritt.

Jeg forbrenner selv omtrent 250 kalorier på å løpe 5 km på 25 minutter. 

Bruker dere tallene til noe? 

Anonymkode: 9d6cf...61c

Bruker de til å holde styr på kalori inn og ut. Ikke noe annet. Takk for svar

Anonymkode: ebaf0...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...