Hannah80 Skrevet 8. februar 2021 #21 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er 14 uker på vei etter eggdonasjon i Danmark. Er utrolig glad og takknemlig for at noen ville gi oss et egg. Vi har et barn fra tidligere som er genetisk mitt. Er ikke redd for å føle forskjellig overfor barna😍. Vokste opp med en venninne som var adoptert som hadde en bror som var genetisk barn av foreldrene. Ingen forskjell på tilknytning til foreldre eller kjærligheten der. Det er vanskelige valg, og man må ha rom for å føle tvil, men for oss var det riktig. Lykke til, ts! Anonymkode: 6eaa8...986 Gratulerer så masse:) Jeg er selv adoptert. Kom i fosterhjem da jeg var litt over to år. Og ble senere adoptert:) Jeg fikk også flere søsken "på kjøpet". Har aldri noen gang følt på at jeg ikke hørte til, på lik linje som mine andre søsken. Ingen forskjell der:) Tviler ikke på at du blir like glad i dette barnet også:) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #22 Del Skrevet 11. februar 2021 Kvinner som donerer egg, bør få 10.000 kroner, mener Bioteknologirådet ❤️ Håper mange flere kan få bli mamma nå som eggdonasjon er tillatt. Anonymkode: a2e5f...d50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littforironisk Skrevet 11. februar 2021 #23 Del Skrevet 11. februar 2021 Syns det er på tide! Helt sykt at fødselstallene har sunket til 1,56 barn per kvinne og det er først nå det skal bli lovlig. Det er som om Norge bor i steinalderen noen ganger, her skal det hjelpe om Erna kommer ut og ber folk om å lage barn, så holder det🧐 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 11. februar 2021 #24 Del Skrevet 11. februar 2021 Hadde gitt bort tonnevis av egg om jeg kunne! Jeg er så glad for at vi endelig har denne muligheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #25 Del Skrevet 11. februar 2021 Ja, om alternativet er å få donert sæd, ELLER adoptere, så faller valget på eggdonasjon. Meg og samboeren min skal mest sannsynlig ta IVF, enten privat eller offentlig, men om det ikke skulle funke eller noe, så vil jeg bli mor uansett!💕 og da vil jeg heller ha ett egg satt inn i meg, så jeg kan oppleve det å være gravide og føde (vil føle meg mer knyttet til barnet på en måte) 🤔💕 Anonymkode: f3856...969 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #26 Del Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, om alternativet er å få donert sæd, ELLER adoptere, så faller valget på eggdonasjon. Meg og samboeren min skal mest sannsynlig ta IVF, enten privat eller offentlig, men om det ikke skulle funke eller noe, så vil jeg bli mor uansett!💕 og da vil jeg heller ha ett egg satt inn i meg, så jeg kan oppleve det å være gravide og føde (vil føle meg mer knyttet til barnet på en måte) 🤔💕 Anonymkode: f3856...969 ^ Donert egg*** mente jeg😅 Anonymkode: f3856...969 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #27 Del Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.2.2021 den 0.25): Noen her inne som venter spent på nyheter ang eggdonasjon ? Har prøvd i 12 år nå uten noe lykke, og tror eggdonasjon er det som skal til for at vi får en baby 😊 Anonymkode: 8d706...98e Vi prøvde i 12 år uten hell. Så klaffet det på naturmetoden. Ønske om fler var høyt ett forsøk med eggdonasjon og der kom tvillingene. De er 11 år nå. Lykke til❤❤ Anonymkode: 833d8...03a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 11. februar 2021 #28 Del Skrevet 11. februar 2021 Jeg kommer til å ha eggdonasjon dersom vi ikke får det til via ivf. Har hatt tre uttak og endel innsett, så får se. Dersom vi lykkes og får genetisk egne barn, vil jeg også donere egg. Foreldreskap er så mye mer enn genetikk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #29 Del Skrevet 12. februar 2021 Jeg er glad for at eggdonasjon blir et alternativ. Jeg ville imidlertid ikke donert egg selv. Jeg er adoptert, og det er vondt for meg å vite at jeg har biologisk/genetisk familie på andre siden av jorden som jeg ikke har kontakt med. Jeg vil ikke nødvendigvis bli kjent med de, men jeg vil vite om de har det bra (eller ikke). Dersom jeg får barn vil det faktisk være det første mennesket jeg møter som har mitt genmateriale. Når det er sagt er eggdonasjon noe helt annet enn adopsjon, og begge er helgode måter å få barn på. Anonymkode: 865f7...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #30 Del Skrevet 12. februar 2021 Vil donere egg hvis man får betalt for det. Jeg skal ikke ha barn selv så kan gjerne hjelpe andre, men kun mot kompensasjon💰 Er 31 år så kanskje jeg er for gammel. Anonymkode: 289d5...792 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #31 Del Skrevet 12. februar 2021 Jeg tok ut egg i forbindelsene kreftbehandling for noen år siden, som jeg så langt ikke har trengt å bruke. Venter nummer to, og Har lekt med tanken om å gi bort oversuddsegg når jeg har fått de barna jeg vil ha. Jeg vet at om jeg Ikke kunne fått barn og prøvd alt utenom eggdonasjon, så ville jeg gått for det. Alt i livet handler ikke om biologi. Jeg hadde blitt like glad i dette barnet. Krysser fingrene for deg TS! Anonymkode: 448b5...d6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #32 Del Skrevet 12. februar 2021 Jeg har fått de barna jeg skal ha så det er ikke aktuelt. Derimot hadde jeg hatt behov for eggdonasjon for å få barn hadde jeg ikke nølt et sekund. Det er ikke biologien i form av gener som er viktig for meg. Jeg har tantebarn som er adoptert, de er like mye mine tantebarn som min søsters biologiske barn. Jeg er for gammel for å donere egg. Usikker på om det er noe jeg ville gjort. Anonymkode: af286...98c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #33 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.2.2021 den 0.38): Aldri. Redd jeg haddedølt det ikke er mitt barn. Selv om det på en måte er det, så er det det ikke likevel. Men, min manns barn. Med en annen kvinne. Aldri Anonymkode: 6f05b...baa for et utrolig slemt, ufølsomt svar! Jeg har to barn, men kan godt forestille meg at noen ønsker barn så sterkt at de velger eggdonasjon om deres egne egg ikke kan brukes. Selvsagt blir det ens egne barn likevel. Anonymkode: 65247...116 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #34 Del Skrevet 12. februar 2021 Da jeg hørte om det først tenkte jeg at såklart kan jeg donere! Er jo en kjempe gave til dem som ønsker å benytte seg av det. Men etter litt tid slo det meg at det ble et dilemma for meg 😅 tanken på at "mitt" barn vokser opp en plass, og jeg har ingen kontroll på at det har det bra. Hvis det skulle skje noe vondt, type mishandling etc innad i familien hadde jeg blitt knust! Det er jo ikke mitt barn, men samtidig så er det jo det. Mitt egg, mine gener etc. Ble veldig vanskelig å forholde seg til plutselig.. Så jeg tror ikke jeg blir å donere likevell 😬 Dersom jeg hadde hatt problemer med å bli gravid ville jeg absolutt vurdert dette. Man går jo gravid med barnet selv? Selv om det da ikke er mitt egg, tror jeg likevel at jeg hadde følt det som mitt barn. Og det er vel gjerne mannen sine gener Jeg er åpen for adopsjon også, og da er det jo ingen av våre gener der.. Anonymkode: fd6b3...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #35 Del Skrevet 12. februar 2021 Jeg vil selvfølgelig donere egg! Anonymkode: 567b2...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #36 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): for et utrolig slemt, ufølsomt svar! Jeg har to barn, men kan godt forestille meg at noen ønsker barn så sterkt at de velger eggdonasjon om deres egne egg ikke kan brukes. Selvsagt blir det ens egne barn likevel. Anonymkode: 65247...116 I alle dager Anonymkode: 6f05b...baa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #37 Del Skrevet 13. februar 2021 Vi gikk igjennom IVF å det satt, om problemet var meg å det ikke hadde gått så hadde jeg gledelig brukt donoregg! er ikke kun biologi som gjelder! Anonymkode: b8245...a0c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #38 Del Skrevet 15. februar 2021 Jeg har 3 barn fra tidligere før jeg møtte mannen min som ikke hadde barn. Vi har nå et eggdonor barn sammen og han betyr akkurat like mye for meg som de andre barna mine. Tenker svært sjeldent/aldri over at han er fra en eggdonor. Utrolig nok så ligner han på meg av utseende også. Får stadig kommentarer på at han ligner sin mamma Hadde jeg vært ung nok, så hadde jeg så klart donert egg. Anonymkode: f995f...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agitha Skrevet 18. februar 2021 #39 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.2.2021 den 0.25): Noen her inne som venter spent på nyheter ang eggdonasjon ? Har prøvd i 12 år nå uten noe lykke, og tror eggdonasjon er det som skal til for at vi får en baby 😊 Anonymkode: 8d706...98e Meg! 🙋🏻♀️Skulle egentlig gjøre det i utlandet da Coronaen kom ifjor, så da ble det ikke noe av det. Og siden de godkjente eggdonasjon i Norge så venter jeg like greit og gjør det her hjemme istedet. Prøvd ivf og måtte gi opp mine egne egg etter flere mislykkede forsøk, så nå er eggdonasjon vårt siste håp. Om det er noen som skal gjennom eggdonasjon selv her i Norge og som ønsker å slå av en prat, så send gjerne ei melding. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Billiegirl Skrevet 18. februar 2021 #40 Del Skrevet 18. februar 2021 Guppy88 skrev (På 8.2.2021 den 17.50): Jeg vil donere, men synes det er vanskelig å finne ut hvor jeg kan melde meg. Kan du være så snill å oppgi navnene på de klinikkene du har vært i kontakt med? Jeg tror du kan ta kontakt med St Olavs i Trondheim ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå