Gå til innhold

Hvor mange jenter klater å ta pushups?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare litt nysgjerrig: Hvor mange prosent av den kvinnelige befolkningen tror dere klarer å ta reelle pushups (på tærne). Er det er flertall? Eller er det bare de mest veltrente, slik som jentene her på treningsforumet, som klarer å ta ordentlig pushups? 

Anonymkode: c17a9...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I oppveksten (opp til kanskje 25 år) tok jeg glatt førti armhevinger uten å trene for det. Som voksen/etter barn er normalen min null armhevinger, men jeg kan trene meg opp til å klare noen. Er bare ikke så opptatt av akkurat den spesifikke øvelsen.

Anonymkode: 20e97...240

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro flertallet av kvinner klarer 1 pushup. Jeg er ikke selv spesielt sterk i armene, og i alle fall ikke nå når jeg ikke har trent på mange mnd pga skade, men klarer 15 strake. 

Anonymkode: 7d079...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de fleste jenter over tolv og under tjue klarer å ta minst én. Og at de fleste over tjue klarer null, hvis definisjonen på hva en armheving er, er streng.

Anonymkode: 20e97...240

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest at en gjennomsnittlig kvinne under 50 skal greie 3-5 armhevinger, jeg klarer ingen da... to når jeg har knærne nedi.

Anonymkode: 7b701...818

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mener å ha lest at en gjennomsnittlig kvinne under 50 skal greie 3-5 armhevinger, jeg klarer ingen da... to når jeg har knærne nedi.

Anonymkode: 7b701...818

Haha, da er vi like "spreke" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke mange skikkelige push ups. Jeg har alltid vært sterkere enn de fleste andre, men er likevel rævva på pushups. Har en teori om at det hjelper heller ikke at jeg har skikkelig overbevegelige ledd i albuene. 

Anonymkode: 447ea...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri noen gang klart en eneste pushup på tærne uansett hvor godt trent jeg har vært. Jeg er ikke utrent eller svak men pushup får jeg bare ikke til. Kan ta mange på knærne da. Og klarer mange av de fleste øvelser. Jeg vet ikke hva som er galt med kroppen min som gjør at det ikke går med strak pushup jeg. 

Anonymkode: 700ea...0a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri noen gang klart en eneste pushup på tærne uansett hvor godt trent jeg har vært. Jeg er ikke utrent eller svak men pushup får jeg bare ikke til. Kan ta mange på knærne da. Og klarer mange av de fleste øvelser. Jeg vet ikke hva som er galt med kroppen min som gjør at det ikke går med strak pushup jeg. 

Mest sannsynlig har du for svake armer. Heldigvis er det noe som kan kureres med trening. 

Anonymkode: 732a8...9a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke hva som er galt med kroppen min som gjør at det ikke går med strak pushup jeg. 

Kanskje det rett og slett er slik kvinnekroppen er? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å google det en gang for å bli klokere, men da fikk jeg bare treff som « slik får du sprettpupper». 🤦🏻‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mest sannsynlig har du for svake armer. Heldigvis er det noe som kan kureres med trening. 

Les nå hva jeg sier da!! "

"Heldigvis er det noe som kan kureres med trening?" Er det å kunne pushups noe man må? Og en sykdom om man ikke kan? 

Jeg har ikke svake armer i det heletatt. Jeg trener mye og er sterk i alle andre øvelser, benkpress, biceps og triceps øvelser klarer jeg mer av enn vennene mine som klarer pushups. Og jeg kan holde på i en evighet med pushups på knærne. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje det rett og slett er slik kvinnekroppen er? 

Det er jo ikke det? Mange kvinner som klarer pushups. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke det? Mange kvinner som klarer pushups. 

Ja vel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært få. Har jobbet som yogalærer, og kanskje 1 av 20 kvinner klarer å ta en skikkelig pushup med strak kropp når de begynner. For svak core, skuldre, bryst og armer. (men de fleste klarer det etterhvert, altså, det krever jo bare at man trener).

Har knapt opplevd at en mann ikke klarer det, samme hvor utrent han er.

Anonymkode: f5217...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les nå hva jeg sier da!! "

"Heldigvis er det noe som kan kureres med trening?" Er det å kunne pushups noe man må? Og en sykdom om man ikke kan? 

Jeg har ikke svake armer i det heletatt. Jeg trener mye og er sterk i alle andre øvelser, benkpress, biceps og triceps øvelser klarer jeg mer av enn vennene mine som klarer pushups. Og jeg kan holde på i en evighet med pushups på knærne. 

Da er du sterkere enn vennene dine i absolutt styrke, men svakere enn vennene dine i styrke sammenlignet med kroppsvekt.  Kanskje veier du mer enn vennene dine. Da er det ikke så rart om du både klarer å ta mer enn dem i benkpress, samtidig som du ikke klarer pushups.  Det er ikke noe "galt med kroppen dine", du er bare ikke sterk i forhold til kroppvekten din. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du sterkere enn vennene dine i absolutt styrke, men svakere enn vennene dine i styrke sammenlignet med kroppsvekt.  Kanskje veier du mer enn vennene dine. Da er det ikke så rart om du både klarer å ta mer enn dem i benkpress, samtidig som du ikke klarer pushups.  Det er ikke noe "galt med kroppen dine", du er bare ikke sterk i forhold til kroppvekten din. 

Nei. Jeg er helt normalvektig. Jeg har også være sykelig undervektig og klarte det ikke den gang heller. Jeg klarte det ikke som barn, jeg klarte det ikke som undervektig i normal form og jeg klarer det ikke nå som godt trent og normalvektig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Svært få. Har jobbet som yogalærer, og kanskje 1 av 20 kvinner klarer å ta en skikkelig pushup med strak kropp når de begynner. For svak core, skuldre, bryst og armer. (men de fleste klarer det etterhvert, altså, det krever jo bare at man trener).

Har knapt opplevd at en mann ikke klarer det, samme hvor utrent han er.

Anonymkode: f5217...0ce

Akkurat. Menn får det gratis, mens kvinner må jobbe hardt for å klare push ups.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...