AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Del Skrevet 7. februar 2021 Hvor lenge jogger du? Hvor mange dagers pause blir det når du tar en pause? Hvor lang tid brukte du på å vende kroppen til å jogge nesten hver dag? Anonymkode: 809e5...29c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #2 Del Skrevet 8. februar 2021 Hei! Det viktigste er å unngå betennelser, skader osv. Det betyr rett og slett at man må kjenne etter hvordan det går underveis. Noen få kan begynne å jogge en time hver dag uten å få noen plager, andre tåler kanskje bare en halvtime annenhver dag. Man kjenner dette godt når man prøver seg frem. I perioder, spesielt i sommerhalvåret, jogger jeg nesten hver dag, i alt fra 30-120 minutter (nå på vinteren blir det mest ski). Det kan bli en dag eller to pause, men da gjør jeg stort sett noe annet aktivt, som sykling, fjellturer, e.l. Variasjon er bra og forebygger skader. Lurt å legge inn styrketrening også, men det viktigste er å finne en treningsform man liker. Jeg synes det er ganske kjedelig å trene styrke så jeg prioriterer det ikke 😛 Jeg har jogget såpass mye de siste 2-3 årene kanskje. Før var det mer aerobic, step, m.m. Anonymkode: a4025...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #3 Del Skrevet 8. februar 2021 Jeg jogger så og si hver dag hele året. Når jeg har hatt et opphold på grunn av graviditet og fødsel har jeg trappet sakte opp igjen med 10% økning per uke for å unngå skader. Etter sist fødsel brukte jeg 6 måneder på opptrapping før jeg igjen jogget daglig. Anonymkode: 97932...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #4 Del Skrevet 8. februar 2021 Glemte å si at jeg jogger/løper 5-10 km hver dag. Bruker ca 25 min på 5 km. Anonymkode: 97932...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #5 Del Skrevet 8. februar 2021 Har jogget nesten daglig de siste årene. Nesten på mandag, nesten på tirsdag, nesten på onsdag osv. Funker fint for meg! Anonymkode: 5ba10...3c4 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #6 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har jogget nesten daglig de siste årene. Nesten på mandag, nesten på tirsdag, nesten på onsdag osv. Funker fint for meg! Anonymkode: 5ba10...3c4 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: baee1...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #7 Del Skrevet 8. februar 2021 Jogger 65 min hver dag minimum. Pauser tar jeg når jeg ikke kan få løpt f.eks ved jobb reise eller når jeg kjenner kroppen trenger det. Pausen varer fra 1-3 dager Anonymkode: 14e1e...b74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #8 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har jogget nesten daglig de siste årene. Nesten på mandag, nesten på tirsdag, nesten på onsdag osv. Funker fint for meg! Anonymkode: 5ba10...3c4 Jeg også! 🤭 Anonymkode: d4f55...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #9 Del Skrevet 8. februar 2021 Jeg har akkurat begynt å jogge og lurer litt på tips om å kjenne igjen hva som kan utvikle seg til betennelser/skader, og hva som bare er et sjokk for kroppen. Jeg merker at jeg får vondt i en legg, på innsiden - rett over ankelkulen. Jeg får også vondt i en hofte, men har et problem med å vite om jeg skal roe ned, eller om det bare er tilvenning som skal til? Anonymkode: 88b6e...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #10 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har akkurat begynt å jogge og lurer litt på tips om å kjenne igjen hva som kan utvikle seg til betennelser/skader, og hva som bare er et sjokk for kroppen. Jeg merker at jeg får vondt i en legg, på innsiden - rett over ankelkulen. Jeg får også vondt i en hofte, men har et problem med å vite om jeg skal roe ned, eller om det bare er tilvenning som skal til? Anonymkode: 88b6e...6ec Jogger du mye på helt likt underlag? Kan være lurt å starte med variert underlag. Kan også være lurt å trene litt bevegelighet og kjenne etter om det er ordentlig smerte eller stølhet du opplever? Anonymkode: 97932...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 8. februar 2021 #11 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har jogget nesten daglig de siste årene. Nesten på mandag, nesten på tirsdag, nesten på onsdag osv. Funker fint for meg! Anonymkode: 5ba10...3c4 Samme her🤣🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2021 #12 Del Skrevet 8. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jogger du mye på helt likt underlag? Kan være lurt å starte med variert underlag. Kan også være lurt å trene litt bevegelighet og kjenne etter om det er ordentlig smerte eller stølhet du opplever? Anonymkode: 97932...c28 Jogger både på snø, is og asfalt. Jeg har vært mye støl opp gjennom årene, men det kjennes ikke slik ut. Leggen kjennes nesten slik som når man har brukt slalåmstøvler, altså at det er både trykkømt og stivt når jeg har vært i ro.. Jeg vet ikke, prøver å trene meg rolig opp, er livredd for at denne gamle skrotten skal ta helt knekken 😄 Anonymkode: 88b6e...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #13 Del Skrevet 10. februar 2021 Jogger stortsett daglig. Alt mellom 25 og 50 min. Kommer an på hva jeg rekker. Synes det er godt å starte dagen med en tur ut i kulda. Da kvikner kroppen og jeg har god energi utover dagen. Anonymkode: 1b5b2...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #14 Del Skrevet 12. februar 2021 Jogger 2 hver dag, el ihvertfall 3 ganger per uke. Har ikke turd å øke mer enn det pga redsel for skader. Går tur de andre dagene da. Anonymkode: b0c69...691 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #15 Del Skrevet 12. februar 2021 Jeg jogger så godt som hver dag. Mellom 5 og 10 km. Jogger lengre turer når det er varmere i været. Har vel ikke hatt mer enn 2 dager opphold de siste 8-10 månedene og da var det fordi jeg var på reise. Jeg blir veldig rastløs i kroppen om ikke jeg får løpt litt. Jeg begynte med å gå raske turer annenhver dag. Så begynte jeg å jogge deler av turen til jeg kunne jogge hele løypa på 5 km. Jogget da annenhver dag i noen uker/måneder, og styrketrening på dager uten jogging. Men så har jo treningssenter vært stengt/åpne/stengt/åpne/stengt osv og da ble det til at jogging ble en daglig greie. Nå gjør jeg det også når treningssenteret er åpent. Jogger en runde ute som oppvarming før trening innen. Anonymkode: 75515...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå