Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg forventer for mye. Blant annet at folk tenker.

Og med det mener du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du vel tenke deg til selv kanskje?

Jeg synes hvertfall det er innlysende hva det betyr.

Skrevet
Bra spørsmål du stilte tilbake der: dette demonstrerer jo tydelig et leder-problem: ledere som ikke takler og hanskes med "problemer2 hos sine nedarbeidere.

Det er liksom dette som er en hovedoppgave for ledere da...å utvikle videre sine medarbeidere og få dem til å yte sitt beste!

"Lederen" her viser jo bare at hun selv er like klagete som de hun klager over.

Det at jeg nevner dette her inne på forumet som et irritasjonmoment på jobben min, vil vel ikke si at jeg ikke har gjort noe med det. Jeg sier fra til de det gjelder, tar det opp på team-møter på jobb og tar det opp med min leder, men like fullt er det noe som irriterer meg!

Skrevet
Det kan du vel tenke deg til selv kanskje?

Jeg synes hvertfall det er innlysende hva det betyr.

.. eller kanskje du kan forklare dine uttalelser så slipper vi misforståelser..... som igjen kan føre til irritasjon :blunk:

Skrevet
Det at jeg nevner dette her inne på forumet som et irritasjonmoment på jobben min, vil vel ikke si at jeg ikke har gjort noe med det. Jeg sier fra til de det gjelder, tar det opp på team-møter på jobb og tar det opp med min leder, men like fullt er det noe som irriterer meg!

Skjønte hva du mente. Jeg var bare ute etter løsninger og kanskje du hadde noen gode på lager

Skrevet

Mrs. L: Ja, jeg forsto at du forsto hva jeg mente, men det var en annen her inne som hintet om at jeg bare klaget uten å gjøre noe med situasjonen, så det var mer et svar til ham/henne ;)

Jeg har vel ikke funnet noen god løsning på problemet egentlig iom. at det vedvarer selv om jeg har forsøkt å ta det opp. Tenkte jeg skulle forsøke med litt grunnleggende psykologi: Overse det negative og forsterke det positive. Kanskje det virker?

Skrevet

Det kan jo virke. Når man har prøvd det meste så er det bare å komme med nye ideer, men det er ikke så enkelt bestandig. I dag måtte jeg være litt "sjef" og det er ikke noe godt å måtte gjøre slike ting, men må man så må man

Gjest Krølltoppen i.i.
Skrevet

Hvilke krav jeg har til medarbeidere?

Åh, det er mange. Nesten like mange som jeg har til meg selv. ;)

Men la meg nevne noen greie, praktiske ting:

Jeg forventer at de sier i fra hvis de ikke leverer det vi har avtalt til den tiden som er avtalt. Det er greit å ikke greie fristen eller ikke klare oppgaven, men ikke greit å unnlate å si i fra eller be om hjelp.

Jeg forventer også at de forteller meg sine forventninger til jobben og videre karriere og sier fra når de er litt umotiverte. Selvsagt skal jeg oppdage mye selv, men det er greit å ikke forvente at vi alle skjønner alle signaler i en hektisk hverdag.

Jeg forventer at medarbeirne mine skal prøve. Det er rom for å gjøre noen bommerter hos oss. Det lærer man av.

Og så forventer jeg at vi prater til og ikke om.

Kjekke regler ikke sant?

Sikker noen som sier at dette er for dumt, men det funker i praksis.

:)

Gjest ¤Chanela¤
Skrevet

Jeg forventer at de er på jobb når de er på jobb. Altså, fysisk og mental tilstedeværelse. En ting som går meg på nervene er kollegaer som benytter hver ledige stund til å røyke, gå på do, ta private samtaler i tlf, osv. :roll:

Forventer også at de skal være samarbeidsvillige, ha godt humør og at de tar ansvar for arbeidsoppgavene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...