Gå til innhold

Frivillig innleggelse, erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du høres litt ut som meg før. Sånn du beskriver det vil ikke jeg tro at du blir innlagt noe sted, er det noe du vil? Det første du må gjøre er å snakke med legen for å få en henvisning til psykolog, eller om legen mener det er et annet behandlingstilbud som kan hjelpe deg. 

Jeg ble "tatt på fersken" da jeg skulle ta mitt eget liv, ble ikke innlagt, men fikk oppfølging hjemme. Jeg hadde vært deprimert så lenge jeg kunne huske, men spurte aldri om hjelp, for jeg var sikkert ikke syk på ekte. Til slutt så jeg ingen annen løsning enn å "forsvinne". Skulle nok ha spurt om hjelp før, hadde blitt enklere å bli bedre igjen da tror jeg. Så poenget er at du må si det til legen, ta det derfra. Eller betale for en helprivat psykolog. 

Anonymkode: 6d493...d74

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tenker du at innleggelse vil være bedre for deg enn poliklinisk behandling? 

Anonymkode: 604bd...2dc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du høres litt ut som meg før. Sånn du beskriver det vil ikke jeg tro at du blir innlagt noe sted, er det noe du vil? Det første du må gjøre er å snakke med legen for å få en henvisning til psykolog, eller om legen mener det er et annet behandlingstilbud som kan hjelpe deg. 

Jeg ble "tatt på fersken" da jeg skulle ta mitt eget liv, ble ikke innlagt, men fikk oppfølging hjemme. Jeg hadde vært deprimert så lenge jeg kunne huske, men spurte aldri om hjelp, for jeg var sikkert ikke syk på ekte. Til slutt så jeg ingen annen løsning enn å "forsvinne". Skulle nok ha spurt om hjelp før, hadde blitt enklere å bli bedre igjen da tror jeg. Så poenget er at du må si det til legen, ta det derfra. Eller betale for en helprivat psykolog. 

Anonymkode: 6d493...d74

Kjenner meg igjen i det du skriver. Begynt å tenke litt på å forsvinne fra denne jorda, eller hvor mye jeg hadde sluppet, alt det vonde, tankekjøret, hverdagen generelt. Men det er ikke noe jeg kommer til å gjøre, men aldri tenkt sånn før. Det er derfor jeg nå har begynt å tenke at jeg må få orden på dette her, det har gått for langt 

Anonymkode: 99849...91a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor tenker du at innleggelse vil være bedre for deg enn poliklinisk behandling? 

Anonymkode: 604bd...2dc

For å få trygge rammer i en periode og kun fokusere på meg selv og få den hjelpen jeg trenger 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

hvilken dps er det? har alle dpi døgnenheter treningsrom en kan bruke?

Anonymkode: f04e5...898

Nei

Anonymkode: 12f6b...003

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.2.2021 den 0.04):

Tenker på å få psykiater til å søke deg inn på behandlingstilbud som Modum eller lignende? 

Hvor mye du sliter avgjør om du kan bli innlagt på de fleste steder, om du er til fare for deg selv, om du har behov for stabiliserende opphold (for eks. pga du ikke får i deg mat ordentlig, går lenge uten søvn ol.).

Anonymkode: 3ccb7...9d0

Når Ts ikke en gang går poliklinisk er Modum virkelig ikke et alternativ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

For å få trygge rammer i en periode og kun fokusere på meg selv og få den hjelpen jeg trenger 

For å bli innlagt må du være i kontakt med en poliklinisk terapeut. Og helt ærlig virker det som du har litt vel høye forventninger til hva en innleggelse innebærer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...