Gå til innhold

Termin sep/okt 2021


iligoz

Anbefalte innlegg

On 3/24/2021 at 9:42 AM, RosaSokk said:

Har begynt å titte litt på vogn på nett, men er så vanskelig å få en følelse for hvordan de er over et bilde. Så jeg håper virkelig butikkene åpner etterhvert, så man kan gå og prøve litt. Jeg vet ikke en gang hva jeg trenger å enke på, så hadde vært greit å få litt tips fra en butikkmedarbeider som har litt erfaring med det.

Ja, helt enig med deg der. Vi har fått time nå til å prøve i butikk (her jeg bor kan man forhåndsbestille tid) så da kan vi få litt tips. Jeg har sett litt på de nyeste modellen til Stokke, men liker Cybex også. Men blir jo noe annet å se og prøve i butikk. Har også handlet inn noen søte bodyer jeg har kommet over (fordelen med å vite kjønn så tidlig). Hvordan er formen din nå? Jeg har det MYE bedre, men nå er jeg jo i 2 trimester. Kvalmen er så og si borte (i alle de siste par dagene) men jeg sliter fortsatt litt med at jeg fort blir svimmel og trøtt. Tenkte å be om en blodprøve for å sjekke jern osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med dere her inne? Selv teller jeg ned til OUL nå...er så lenge siden vi har sett den lille så håper alt er bra ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juicyfruity skrev (37 minutter siden):

Hvordan går det med dere her inne? Selv teller jeg ned til OUL nå...er så lenge siden vi har sett den lille så håper alt er bra ❤️

Dagene går fort - men herlighet, jeg kjenner jeg er sliten 😅 har fått relativt stor mage allerede, så er spent på hvor tungt det blir etterhvert. Hvordan er formen din? ❤️

Var på TUL på sykehuset for et par uker siden, og da sto heldigvis alt bra til. Men ikke OUL før i førsten av mai, noe som virker en evighet til. 🙈 Men ganske sikker på at jeg har kjent liv et par ganger nå, så jeg håper spiren trives der inne 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, iligoz said:

Dagene går fort - men herlighet, jeg kjenner jeg er sliten 😅 har fått relativt stor mage allerede, så er spent på hvor tungt det blir etterhvert. Hvordan er formen din? ❤️

Var på TUL på sykehuset for et par uker siden, og da sto heldigvis alt bra til. Men ikke OUL før i førsten av mai, noe som virker en evighet til. 🙈 Men ganske sikker på at jeg har kjent liv et par ganger nå, så jeg håper spiren trives der inne 🥰

Jeg er 17 uker idag og ser helt klart magen.  Hvor langt er du? Formen er fin nå, har slitt med kvalme og utmattelse helt opp til uke 15 så er kjempedeilig nå. Eneste jeg sliter litt med enda er energien, blir fort sliten og trøtt men det er helt greit. Vi har OUL om ca 2 uker så jeg gleder meg nå :) . 

Ellers synes jeg det er vanskeligere finne en fin sovestilling, funker ikke å sove på ryggen lenger....tror jeg skal bestille meg en slik svangerskapspute (bbhugme?) og se om det hjelper. Jeg har også spist veldig usunt de siste ukene, skikkelig sukker cravings så dårlig samvittighet der. Skal prøve å være litt mer bevisst de neste ukene.

Endret av juicyfruity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

juicyfruity skrev (36 minutter siden):

Jeg er 17 uker idag og ser helt klart magen.  Hvor langt er du? Formen er fin nå, har slitt med kvalme og utmattelse helt opp til uke 15 så er kjempedeilig nå. Eneste jeg sliter litt med enda er energien, blir fort sliten og trøtt men det er helt greit. Vi har OUL om ca 2 uker så jeg gleder meg nå :) . 

Ellers synes jeg det er vanskeligere finne en fin sovestilling, funker ikke å sove på ryggen lenger....tror jeg skal bestille meg en slik svangerskapspute (bbhugme?) og se om det hjelper. Jeg har også spist veldig usunt de siste ukene, skikkelig sukker cravings så dårlig samvittighet der. Skal prøve å være litt mer bevisst de neste ukene.

De har ikke fått målt babyen der inne helt nøyaktig, og jeg har en syklus som lever sitt eget liv - men foreløbig er jeg 17 uker på vei i morgen, faktisk 😊

Ja, energien er på bånn her og. Jeg er på gulvet med ei på 9 måneder hele dagen, så er spent på hvor tungt det blir etterhvert som magen vokser i tillegg. 

Åh, så spennende med OUL om 2 uker da 🥰 skal dere vite kjønnet eller skal det være en overraskelse? 

Graviditetsputer er gull 🙌 ikke kjøpt noen foreløbig enda, men har rullet en ekstra dyne sammen for å ha mellom beina. Fungerer enn så lenge 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, iligoz said:

De har ikke fått målt babyen der inne helt nøyaktig, og jeg har en syklus som lever sitt eget liv - men foreløbig er jeg 17 uker på vei i morgen, faktisk 😊

Ja, energien er på bånn her og. Jeg er på gulvet med ei på 9 måneder hele dagen, så er spent på hvor tungt det blir etterhvert som magen vokser i tillegg. 

Åh, så spennende med OUL om 2 uker da 🥰 skal dere vite kjønnet eller skal det være en overraskelse? 

Graviditetsputer er gull 🙌 ikke kjøpt noen foreløbig enda, men har rullet en ekstra dyne sammen for å ha mellom beina. Fungerer enn så lenge 😊

Så gøy da!! Da har vi jo termin ganske likt :) Kan jeg spørre hvilken UK (ca) du er i når dere skal til OUL? Jeg er i uke 19-20 når jeg skal inn, så ble nysgjerrig siden du skriver begynnelsen av mai? 

Såå koselig med ei på 9 mnd, men skjønner at det kan være slitsom ja. Jeg har også hatt nok med meg selv (og jobb), 

Vi vet kjønnet da vi tok NIPT for noen uker siden :). Ønsket å vite, og synes det er ekstra koselig mtp planlegging og navn. Vi har også fortalt det til nærmeste familie og venner så nå er det virkelig. Håper alt står bra til på OUL ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her som ikke har tatt tidlig ultralyd? Usikker på om vi skal gjøre det, men det føles fremdeles så uvirkelig. Greit å få bekrefta at det er noe der liksom. Jeg er 12 uker på vei og har sagt det til venner og familie. Prøver å ikke lese for mye på nett om alt som kan gå galt. Hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juicyfruity skrev (På 6.4.2021 den 9.57):

Så gøy da!! Da har vi jo termin ganske likt :) Kan jeg spørre hvilken UK (ca) du er i når dere skal til OUL? Jeg er i uke 19-20 når jeg skal inn, så ble nysgjerrig siden du skriver begynnelsen av mai? 

Såå koselig med ei på 9 mnd, men skjønner at det kan være slitsom ja. Jeg har også hatt nok med meg selv (og jobb), 

Vi vet kjønnet da vi tok NIPT for noen uker siden :). Ønsket å vite, og synes det er ekstra koselig mtp planlegging og navn. Vi har også fortalt det til nærmeste familie og venner så nå er det virkelig. Håper alt står bra til på OUL ❤️

Jeg er vel i uke 21 når jeg skal på OUL. I og med jeg har så uregelmessig menstruasjon, så trodde jeg at jeg var 3 uker kortere på vei når de henviste meg til OUL. Så blir spennende å se hvor langt jeg faktisk er på vei 😅

Ja, blir nokså sliten. Klistremerkebaby til tusen, så er spent på hvordan det går med en liten til. Men får bare ta det som det kommer 🥰

Åh, så spennende! Skulle tatt NIPT jeg og, men tenkte rett og slett ikke over det 😱 de er gode de som klarer å vente til fødsel med å se kjønn altså, jeg dør av nysgjerrighet. Har to jenter fra før av, så hadde vært veldig uvant med gutt denne gangen 😅 hva får dere - om du vil dele da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prelle skrev (39 minutter siden):

Er det noen her som ikke har tatt tidlig ultralyd? Usikker på om vi skal gjøre det, men det føles fremdeles så uvirkelig. Greit å få bekrefta at det er noe der liksom. Jeg er 12 uker på vei og har sagt det til venner og familie. Prøver å ikke lese for mye på nett om alt som kan gå galt. Hehe 

Da synes jeg du skal gå for tidlig ultralyd 🥰 for meg ble det mer virkelig når jeg fikk se det - men samtidig, så går det et par dager, og så bekymrer jeg meg for alt som kan gå galt igjen 😅 men jeg tror det er ganske vanlig ❤️ Ja, styr unna alt som står på nettet og alle historiene på KG. De aller, aller fleste går det fint med - heldigvis ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her 😊 Har termin 14.oktober, så er 13 + 2 i dag.  Var på tidelig ul når jeg var 12 +0, og fikk se ett lite sprellende nurk ❤️ 

Dette blir vårt andre barn, og det blir litt over 18mnd mellom 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sillymilly skrev (2 minutter siden):

Melder meg inn her 😊 Har termin 14.oktober, så er 13 + 2 i dag.  Var på tidelig ul når jeg var 12 +0, og fikk se ett lite sprellende nurk ❤️ 

Dette blir vårt andre barn, og det blir litt over 18mnd mellom 😊

Fikk du vite noe mer enn at det var et lite sprellende nurk der? Skal ha ultralyd selv snart. Og lurer på hva de ser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safirblå skrev (1 minutt siden):

Fikk du vite noe mer enn at det var et lite sprellende nurk der? Skal ha ultralyd selv snart. Og lurer på hva de ser. 

Fikk vite at det som kunne sees så bra ut. Baby ble målt og var akkurat så stor som den sku være. Hjertelyden var fin.  Fikk vite hvor morkaken lå.  Fikk også sett magesekken, og dermed viste det at baby fikk næring gjennom navlestrengen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sillymilly skrev (15 minutter siden):

Fikk vite at det som kunne sees så bra ut. Baby ble målt og var akkurat så stor som den sku være. Hjertelyden var fin.  Fikk vite hvor morkaken lå.  Fikk også sett magesekken, og dermed viste det at baby fikk næring gjennom navlestrengen. 😊

Ok, takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hvordan går det med dere? Noen som føler seg gravide her? Jeg føler meg absolutt ikke gravid og kjenner ikke noen bevegelser ennå. Har termin 23. oktober. Jeg har dessuten fått veldig sen ultralyd, synes jeg. I uke 20. Noen flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prelle skrev (1 time siden):

Hvordan går det med dere? Noen som føler seg gravide her? Jeg føler meg absolutt ikke gravid og kjenner ikke noen bevegelser ennå. Har termin 23. oktober. Jeg har dessuten fått veldig sen ultralyd, synes jeg. I uke 20. Noen flere?

Er du førstegangs? 😊

Her er jeg gravid med nummer 3, så har allerede fått relativt stor mage og kjenner liv utenpå. Men var jo gravid for under et år siden òg, så da er det vanlig å kjenne liv litt kjappere 💁‍♀️ utover det føler jeg meg ikke særlig gravid, annet enn veldig sliten og vondt i bekkenet på kvelden. 

Hvor mange uker er du på vei? 16 - 17 uker? Jeg er 20 uker på vei i morgen, og skal på OUL på onsdag. Ser det står de fleste skal på OUL mellom uke 18-20, så er ganske vanlig - men ventetida føles lang 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iligoz skrev (25 minutter siden):

Er du førstegangs? 😊

Her er jeg gravid med nummer 3, så har allerede fått relativt stor mage og kjenner liv utenpå. Men var jo gravid for under et år siden òg, så da er det vanlig å kjenne liv litt kjappere 💁‍♀️ utover det føler jeg meg ikke særlig gravid, annet enn veldig sliten og vondt i bekkenet på kvelden. 

Hvor mange uker er du på vei? 16 - 17 uker? Jeg er 20 uker på vei i morgen, og skal på OUL på onsdag. Ser det står de fleste skal på OUL mellom uke 18-20, så er ganske vanlig - men ventetida føles lang 😅

Førstegangs, ja😊. Jeg er 17 uker på vei på onsdag. Ventetiden føles veldig lang både for UL og liv. Men, men. Heldig du som kan kjenne det, også til og med utenpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

iligoz skrev (29 minutter siden):

Er du førstegangs? 😊

Her er jeg gravid med nummer 3, så har allerede fått relativt stor mage og kjenner liv utenpå. Men var jo gravid for under et år siden òg, så da er det vanlig å kjenne liv litt kjappere 💁‍♀️ utover det føler jeg meg ikke særlig gravid, annet enn veldig sliten og vondt i bekkenet på kvelden. 

Hvor mange uker er du på vei? 16 - 17 uker? Jeg er 20 uker på vei i morgen, og skal på OUL på onsdag. Ser det står de fleste skal på OUL mellom uke 18-20, så er ganske vanlig - men ventetida føles lang 😅

Jeg er gravid med tredjemann, 19+3, men kjenner ikke noe liv enda. Har heller ikke fått noe mage enda. Så merker egentlig ikke at jeg er gravid, og det har jeg ikke gjort på mange uker nå. 
Gleder meg til å begynne å kjenne spark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prelle skrev (På 10.5.2021 den 19.15):

Førstegangs, ja😊. Jeg er 17 uker på vei på onsdag. Ventetiden føles veldig lang både for UL og liv. Men, men. Heldig du som kan kjenne det, også til og med utenpå!

 

kajakn skrev (På 10.5.2021 den 19.18):

Jeg er gravid med tredjemann, 19+3, men kjenner ikke noe liv enda. Har heller ikke fått noe mage enda. Så merker egentlig ikke at jeg er gravid, og det har jeg ikke gjort på mange uker nå. 
Gleder meg til å begynne å kjenne spark!

Ja, veldig koselig med spark 🥰 slet veldig på slutten av graviditeten med forrige, for hun var en propell der inne. Var rett og slett umåtelig vondt! 😅

Så jeg håper det faktisk blir litt roligere denne gangen 💁‍♀️

Faktisk vært på OUL og fikk vite at vi venter gutt 🥳 Veldig spennende, siden jeg bare har jenter fra før av! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iligoz skrev (35 minutter siden):

 

Ja, veldig koselig med spark 🥰 slet veldig på slutten av graviditeten med forrige, for hun var en propell der inne. Var rett og slett umåtelig vondt! 😅

Så jeg håper det faktisk blir litt roligere denne gangen 💁‍♀️

Faktisk vært på OUL og fikk vite at vi venter gutt 🥳 Veldig spennende, siden jeg bare har jenter fra før av! 

Jeg venter også en gutt denne gangen! Har en gutt og en jente fra før. Så jeg hadde dermed ingen sterke ønsker denne gangen for hva det skulle være. 

Når har du termin?

Jeg har fått termin 4. oktober. Krysser alt jeg har for at jeg går på overtid denne gangen som de to forrige da storebror konfirmeres 3. oktober!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kajakn skrev (22 minutter siden):

Jeg venter også en gutt denne gangen! Har en gutt og en jente fra før. Så jeg hadde dermed ingen sterke ønsker denne gangen for hva det skulle være. 

Når har du termin?

Jeg har fått termin 4. oktober. Krysser alt jeg har for at jeg går på overtid denne gangen som de to forrige da storebror konfirmeres 3. oktober!

Oi, så gøy! Gratulerer 😍

Jeg synes det var veldig rart å få beskjed om gutt 😅 eldste dattera er 11 år, og har ei på snart 1 år - så jenter KAN jeg. Men gøy med gutt altså 🥰

Jeg har fått termin 6.oktober, men må ha planlagt keisersnitt - som foreløbig er satt til 22.september 😊 

Hvordan er formen din om dagen? Og gleder barna dine seg til å få lillebror? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...