Gå til innhold

Termin sep/okt 2021


iligoz

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har foreløpig (egenberegnet) termin 25. oktober og er derfor litt over 8 uker på vei nå. Jeg hadde ikke tenkt til å ta tidlig ultralyd, men nå holder jeg på å sprekke av nysgjerrighet. Har alle dere andre tatt/tenkt til å ta? Vi tenker å ta TUL i uke 12. Blir gal av å lese om alle som har hatt MA og ikke visst det før ultralyd. Men sånn er vel livet i denne fasen; alt er uforutsigbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prelle skrev (28 minutter siden):

Hei!

 

Jeg har foreløpig (egenberegnet) termin 25. oktober og er derfor litt over 8 uker på vei nå. Jeg hadde ikke tenkt til å ta tidlig ultralyd, men nå holder jeg på å sprekke av nysgjerrighet. Har alle dere andre tatt/tenkt til å ta? Vi tenker å ta TUL i uke 12. Blir gal av å lese om alle som har hatt MA og ikke visst det før ultralyd. Men sånn er vel livet i denne fasen; alt er uforutsigbart. 

Da ligger vi ganske likt. Jeg får tidlig ultralyd nå og takk og pris for det. For har så lite gravidplager at jeg tror det er noe galt. 
Så kan vel bare bestille en? Skader ikke? 
 

Hvordan er dine plager så langt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safirblå skrev (På 11.3.2021 den 11.32):

Min første , men tror kanskje det er noe galt. Får se på ultralyd snart 😓

Det høres ikke greit ut, hva får deg til å tro det? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safirblå skrev (På 14.3.2021 den 13.56):

Da ligger vi ganske likt. Jeg får tidlig ultralyd nå og takk og pris for det. For har så lite gravidplager at jeg tror det er noe galt. 
Så kan vel bare bestille en? Skader ikke? 
 

Hvordan er dine plager så langt? 

Hm, vil si du kan kalle det heldig om du ikke har plager, jeg har ganske kraftig kvalme, hodepine og er ekstremt trøtt. Ja, tror jeg nesten må bestille en UL i uke  12. kan jeg spørre hvorfor du får? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safirblå skrev (På 11.3.2021 den 11.32):

Min første , men tror kanskje det er noe galt. Får se på ultralyd snart 😓

Off da❤️ hva er grunnen til at du tror er noe galt? Jeg krysser fingrene for at du bekymrer deg uten grunn 🤞

juicyfruity skrev (På 11.3.2021 den 12.04):

Hei,

Tenker jeg "skriver meg inn" her jeg og :) , har vært så utfordrende til nå så har ikke klart å glede meg noe særlig. Kastet opp konstant i 7-8 uker, hatt null energi og rett og slett følgt meg utmattet. Men nå dere...de siste dagene føler jeg meg bedre. Det har kanskje noe med at jeg er ca 13 uker nå. Vi har tatt NIPT og vært på TUL.  Er førstegangs så gruer meg veldig til alle forandringene og alt som kommer, men håper jo at jeg kan begynne å glede meg mer!

 

Har termin ca 13 Sept. 

Jeg tror det er ganske vanlig å føle seg overveldet av alt i førsten altså 😶 særlig om en er i dårlig form i tillegg! Kaster du like mye opp og sånn nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prelle skrev (På 14.3.2021 den 13.25):

Hei!

 

Jeg har foreløpig (egenberegnet) termin 25. oktober og er derfor litt over 8 uker på vei nå. Jeg hadde ikke tenkt til å ta tidlig ultralyd, men nå holder jeg på å sprekke av nysgjerrighet. Har alle dere andre tatt/tenkt til å ta? Vi tenker å ta TUL i uke 12. Blir gal av å lese om alle som har hatt MA og ikke visst det før ultralyd. Men sånn er vel livet i denne fasen; alt er uforutsigbart. 

Ta deg en tidlig ultralyd ❤️ var selv på ultralyd for halvannen uke siden (hadde blødninger, så bestilte privat) og skal på TUL på sykehuset nå på torsdag. Man blir liksom litt mer rolig om en ser at alt står bra til 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, iligoz said:

et er ganske vanlig å føle seg overveldet av alt i førsten altså 😶 særlig om en er i dårlig form i tillegg! Kaster du like mye opp og sånn nå? 

Ja, du har nok rett. Vel, det går litt bedre. Kjenner fortsatt kvalmen, men ikke like ofte og kaster ikke opp så mye. Sliter fortsatt med energien og det er jo litt slitsomt. Har også fått litt mage 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iligoz skrev (15 timer siden):

Off da❤️ hva er grunnen til at du tror er noe galt? Jeg krysser fingrene for at du bekymrer deg uten grunn 🤞

Jeg tror det er ganske vanlig å føle seg overveldet av alt i førsten altså 😶 særlig om en er i dårlig form i tillegg! Kaster du like mye opp og sånn nå? 

 

Prelle skrev (16 timer siden):

Hm, vil si du kan kalle det heldig om du ikke har plager, jeg har ganske kraftig kvalme, hodepine og er ekstremt trøtt. Ja, tror jeg nesten må bestille en UL i uke  12. kan jeg spørre hvorfor du får? 😊

 

FruHH skrev (På 15.3.2021 den 6.51):

Det høres ikke greit ut, hva får deg til å tro det? ❤️

Unødvendig bekymring fra min side. Ingenting galt på ultralyden ❤️ 
og i dag er jeg egentlig litt uggen😒 Først skal jeg bekymre meg for ingen plager og nå skal jeg bli uggen likevel nå som jeg skulle slappe av og være glad for fint svangerskap... Jo takk som byr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!
Slenger meg på her jeg. Har foreløpig termin 24. oktober, og er nå i uke 8 eller 9 (8+something).
Dette er første barn, så håper alt går fint. Var hos gynekolog forrige uke, og hadde innvendig ultralyd. Hun sa alt så fint ut, men har også en time til tidlig utralyd om 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, RosaSokk said:

Hei!
Slenger meg på her jeg. Har foreløpig termin 24. oktober, og er nå i uke 8 eller 9 (8+something).
Dette er første barn, så håper alt går fint. Var hos gynekolog forrige uke, og hadde innvendig ultralyd. Hun sa alt så fint ut, men har også en time til tidlig utralyd om 2 uker.

Gratulerer :) Hvordan er formen din?  

---

Noen andre her inne som har tatt NIPT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, juicyfruity said:

Gratulerer :) Hvordan er formen din?  

---

Noen andre her inne som har tatt NIPT?

Formen er skikkelig dritt 😣 så gleder meg veldig til første trimester er over.

Har ikke tatt NIPT, men vurderer fortsatt å ta en. Har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safirblå skrev (20 timer siden):

 

 

Unødvendig bekymring fra min side. Ingenting galt på ultralyden ❤️ 
og i dag er jeg egentlig litt uggen😒 Først skal jeg bekymre meg for ingen plager og nå skal jeg bli uggen likevel nå som jeg skulle slappe av og være glad for fint svangerskap... Jo takk som byr. 

Åh, så bra at alt er fint 🥰🙌 haha, den der formen svinger noe voldsomt her og - blir verre jo mer sliten jeg er! Så du får prøve å slappe helt av på kveldstid om du er i jobb ❤️ spis ritzkjeks og ha 50/50 farris og eplemost - det hjelper når jeg kaster opp ihvertfall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RosaSokk skrev (20 timer siden):

Hei!
Slenger meg på her jeg. Har foreløpig termin 24. oktober, og er nå i uke 8 eller 9 (8+something).
Dette er første barn, så håper alt går fint. Var hos gynekolog forrige uke, og hadde innvendig ultralyd. Hun sa alt så fint ut, men har også en time til tidlig utralyd om 2 uker.

Gratulerer så mye! 🥰 Hvordan er formen din? Spennende med første da! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

juicyfruity skrev (15 timer siden):

Gratulerer :) Hvordan er formen din?  

---

Noen andre her inne som har tatt NIPT?

Jeg har ikke tatt NIPT og har faktisk ikke tenkt på at det er en mulighet en gang 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg hiver meg også på her! :) Foreløpig termin 29. Oktober. Er vår første, og graviditeten kom som en stor overraskelse! Vi skulle jo egentlig vente noen år, men det er bare å gjøre det beste ut av situasjonen :) Er 8+2 i dag og gjør ikke stort annet enn å sove, spise og være kvalm om dagen, så ser veldig frem til 2. trimester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, RosaSokk said:

Formen er skikkelig dritt 😣 så gleder meg veldig til første trimester er over.

Har ikke tatt NIPT, men vurderer fortsatt å ta en. Har du?

Uff, kjenner meg skikkelig igjen. Har aldri vært så dårlig som det jeg var til ca uke 12. Er fortsatt dårlig, men kan ikke sammenlignes!!!

Ja, vi bor i utlandet så her er det ganske vanlig å ta NIPT. Skjønner at det kan være vanskelig å ta den nå i Norge med alle restriksjonene og også det å finne noen som kan ta selve blodprøven.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Melkekartong said:

Hei! Jeg hiver meg også på her! :) Foreløpig termin 29. Oktober. Er vår første, og graviditeten kom som en stor overraskelse! Vi skulle jo egentlig vente noen år, men det er bare å gjøre det beste ut av situasjonen :) Er 8+2 i dag og gjør ikke stort annet enn å sove, spise og være kvalm om dagen, så ser veldig frem til 2. trimester. 

Gratulerer!!!  Er så kjipt å være så kvalm altså!

Her er foreløpig termin rundt 11-12 september. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iligoz skrev (2 timer siden):

Åh, så bra at alt er fint 🥰🙌 haha, den der formen svinger noe voldsomt her og - blir verre jo mer sliten jeg er! Så du får prøve å slappe helt av på kveldstid om du er i jobb ❤️ spis ritzkjeks og ha 50/50 farris og eplemost - det hjelper når jeg kaster opp ihvertfall! 

Takk og takk for tips. 🥰
Har ikke kastet opp, men er sånn småkvalm og alt føles litt tungt på en måte. Orker ikke så mye😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å tenke på vogn og bilstol? Er førstegangs så trenger det meste. Alt er stengt her så det går jo ikke an å prøve i butikk enda. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/22/2021 at 1:00 PM, juicyfruity said:

Har dere begynt å tenke på vogn og bilstol? Er førstegangs så trenger det meste. Alt er stengt her så det går jo ikke an å prøve i butikk enda. 

 

Har begynt å titte litt på vogn på nett, men er så vanskelig å få en følelse for hvordan de er over et bilde. Så jeg håper virkelig butikkene åpner etterhvert, så man kan gå og prøve litt. Jeg vet ikke en gang hva jeg trenger å enke på, så hadde vært greit å få litt tips fra en butikkmedarbeider som har litt erfaring med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...