Gå til innhold

Koronavaksine- er vaksinert.

Snefriid

Anbefalte innlegg

Superfornøyd med at jeg har fått vaksine. Er helsepersonell.

Men, hva skjer videre? Er jeg nå trygg på at jeg ikke kan få korona, kan jeg smitte andre, kan jeg klemme, kan jeg reise på ferie i sommer? Har såå mange spørsmål. Noen som har den minste anelse ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snefriid skrev (3 minutter siden):

Men, hva skjer videre? Er jeg nå trygg på at jeg ikke kan få korona, kan jeg smitte andre, kan jeg klemme, kan jeg reise på ferie i sommer? Har såå mange spørsmål. Noen som har den minste anelse ? 

Dette er vel spørsmål som kanskje du som helsepersonell burde vite? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Fått så og si null informasjon. Min leder vet ikke mer enn hva som kommer frem i media. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli smittet, få korona, men du blir ikke så syk som du ville blitt uten vaksine. Du kan smitte andre. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar en til to uker etter andre dose er satt til du er fult beskyttet. Vaksinen er 95% sikker (Pifzer . )Du må oppføre deg som du kan smitte andre Det ser ut som vaksinen gir god  beskyttelse  mot videre smitte, men inntil videre  må man oppføre seg som at man kan smitte andre.

Det kommer sannsynlig vaksinasjons pass, men  om man kan reise til sommeren er for tidlig å si

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (3 minutter siden):

Det tar en til to uker etter andre dose er satt til du er fult beskyttet. Vaksinen er 95% sikker (Pifzer . )Du må oppføre deg som du kan smitte andre Det ser ut som vaksinen gir god  beskyttelse  mot videre smitte, men inntil videre  må man oppføre seg som at man kan smitte andre.

Det kommer sannsynlig vaksinasjons pass, men  om man kan reise til sommeren er for tidlig å si

Takk. Kommer uansett ikke til å reise utenlands før det er greit for alle. Men, kunne ønske det var mer informasjon angående vaksinerte. Kan jeg klemme mine eldre foreldre ( som Jeg knapt har sett på et år) når de har blitt vaksinerte osv . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Snefriid said:

Nei, vaksinen er ikke 100% sikker så noen garanti mot sykdom har du ikke, men sannsynligheten er kraftig redusert. En vaksinert person må følge reglene som settes opp for alle inntil videre. 

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snefriid skrev (11 minutter siden):

Takk. Kommer uansett ikke til å reise utenlands før det er greit for alle. Men, kunne ønske det var mer informasjon angående vaksinerte. Kan jeg klemme mine eldre foreldre ( som Jeg knapt har sett på et år) når de har blitt vaksinerte osv . 

Ja det er greit med nærkontakt og klemming når begge er full vaksinert .

https://www.nrk.no/norge/hoie_-det-blir-lov-a-klemme-igjen-pa-sykehjem-i-lopet-av-uka-1.15357639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...