Gå til innhold

Hva koster en kattunge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var barn ga vi bort kattungene katten vår fikk. 🤔 Men i disse dager ser jeg at de selges. Hva er vanlig pris for katt nå om dagen? Jeg trodde det bare var vanlig å selge rasekatter. 

Anonymkode: d575b...ccb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Streemix katt? 200,- ligger de på her hvertfall. 

Anonymkode: acd19...593

• Liker 1
Skrevet

Ene min kostet 1200,- fra dyrebeskyttelsen. Den andre var gratis, fra finn.

Anonymkode: 1ff50...c96

• Liker 2
Skrevet

Jeg og stusset over det, vi ga bare vekk også. Bestemor gjør det enda, men hun bor på bygda så folk «trenger» faktisk katter til fjøsen osv. 

Ei veninne av meg sa at det når koster et par lapper slik folk ikke bare henter og gir til feks slangene sine som mat. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Det varierer veldig. Noen gir bort gratis, noen tar et beløp for å dekke utgifter til sterilisering, undersøkelse, vaksine, chip o.l.. 

Og så har man selvsagt disse som selger kattunger uten å gi dem noe oppfølging fra veterinær i det hele tatt, men som likevel putter på seg en glorie og krever en «symbolsk sum» for å «øke kattens verdi i samfunnet» mens de stapper pengene rett i lomma.

Anonymkode: f5f55...d74

• Liker 4
Skrevet

Fra 200 og oppover + kastrering, vaksine og chip om du ikke adopterer fra dyrebeskyttelsen i stedet, du sparer penger på å velge dyrebeskyttelsen. 

• Liker 3
Skrevet

Tenker det er for å luke ut de mest useriøse kjøperne. Vi ga bort våre da, til venner og bekjente. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ei veninne av meg sa at det når koster et par lapper slik folk ikke bare henter og gir til feks slangene sine som mat. 

Så forferdelig!!!  Jeg har en fetter som selger reptiler og utstyr, men kattunger hadde han aldri gitt dem.

Anonymkode: d575b...ccb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg og stusset over det, vi ga bare vekk også. Bestemor gjør det enda, men hun bor på bygda så folk «trenger» faktisk katter til fjøsen osv. 

I tillegg slipper man at folk dumper katten rett før ferien, og "bare henter" en ny katt når de kommer hjem igjen. 

• Liker 3
Skrevet

Kr 2000 betalte jeg med glede. Katten var da vaksinert to ganger og chippet.

Anonymkode: 29bb8...250

Skrevet

Et raskt søk på Finn viser at katter selges for alt fra 500 kr. til 15 000 kr. (sistnevnte var rasekatt). Katter fra Dyrebeskyttelsen ligger på 1600 kr. 
Vi ga hhv. 11 000 og 13 000 for våre to Sibirkatter. 

Anonymkode: f6d62...2a1

Skrevet

Du finner både «gis bort» på finn, og de som selger 100kr, 200kr, 250kr etc...

Dyrebeskyttelsen ol. selger dor 1500kr, men da er katten ofte chippet, kastrert og vaksinert, så god pris 😄

Anonymkode: aaf4b...ddd

• Liker 2
Skrevet

Det er lurt å ta en sum for å luke ut de mest useriøse.

• Liker 1
Skrevet

Men folk er oppfordret til å slutte med «gis bort» da kattunger, valper og andre små dyr blir gitt som slangemat 😰

Anonymkode: aaf4b...ddd

• Liker 1
Skrevet

Så bra dem har begynt å selge kattungene. Katter har faktisk en verdi også. En blandingshund blir da solgt, så det er ikke så rart. Håper fler og fler steriliserer kattene sine. :) 

• Liker 5
Skrevet
Firfisla skrev (6 minutter siden):

Det er lurt å ta en sum for å luke ut de mest useriøse.

Husk at det også fins ansvarlige katteeiere som fikk katten gratis

• Liker 2
Skrevet

Vi gå 1500,- i høst. Fra dyrebeskyttelsen - inkludert vaksinering x2 chipping, ormekur og kastrering

Anonymkode: d67d8...5bb

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville tenkt 800-2000kr som en passende pris på kattunge fra en dyrebeskyttelse eller lignende. Da forventer jeg at den er frisk og over 12 uker, har fått alle ormkurer, første vaksine og helsesjekk. Gjerne også id-merket og kastrert. 

Vi adopterte kattunge fra fod, tror vi betalte 800kr, måtte ordne kastrering selv men alt av vaksiner, ormkurer, id-merking og helsesjekk er var I orden. 

Kjenner noen som også var vant til at katt er gratis fra gammelt av. De kjørte ut på landet for å hente en gratis kattunge på finn.no i god tro. Den viste seg å være max 6 uker, så sykelig ut og var ikke renslig. De tok ham hjem og tok godt vare på ham, men det er jo en katt med litt utfordringer når det kommer til atferd. Jeg ville mye heller brukt et par tusen på en frisk katt som hadde fått skikkelig oppfølging og fått være lenge nok hos mor. 

Anonymkode: dd99a...7c5

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Husk at det også fins ansvarlige katteeiere som fikk katten gratis

Det er ikke mange av dem. De gidder gjerne ikke betale for kastrering av katten heller

Anonymkode: 2f3f0...a6d

• Liker 4
Skrevet

Varierer veldig. Jeg betalte 1500 for min eventyrmix.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...