AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #141 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 8.2.2021 den 18.25): Denne uka koster spaghetti ala capri 27.40 på rema. Opp over 3 kr på ca to uker. Av hvilken grunn? Hoppet prisene virkelig så mye hele tiden før? Før det ble elektroniske merkelapper for eks. Anonymkode: 9bfd6...141 Jeg jobba på kiwi i 2005 (ca), og da fikk vi nye labler med nye priser hver tirsdag. Så tirsdagsjobben var å bytte ut alle prisene. Anonymkode: 477e9...5ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #142 Del Skrevet 12. februar 2021 Potetjinta skrev (21 timer siden): Skulle på butikken og kjøpe kattemelk. Den kosta nå 49 kr på Kiwi!! Mener å huske denne kostet 30 og noe før. Fikk helt bakoversveis.... Gi katten din lakotesfri melk, fikk det tipset av dyrlegen her, 20-30 kr for en liter Anonymkode: 3fab8...8d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rabrabara Skrevet 12. februar 2021 #143 Del Skrevet 12. februar 2021 Det er vel ikke uten grunn at laksebaroner og dagligvarekonger er blant de som tjener mest i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rabrabara Skrevet 12. februar 2021 #144 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Gi katten din lakotesfri melk, fikk det tipset av dyrlegen her, 20-30 kr for en liter Anonymkode: 3fab8...8d9 Det kostet også 17 kroner for få år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 12. februar 2021 #145 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 6.2.2021 den 14.56): Du kan produsere litt mat? Ei venninne får 2 koppelam gratis hver vår, lar dem beite på en liten jordflekk de har rett ved huset (skikkelig gress, ikke plen) og slakter dem på høsten. Masse gratis kjøtt, og det er veldig lite arbeid med det også. For oss som ikke har slike muligheter, så kan man gro ganske masse planter inne. Ei annen venninne har nesten et helt drivhus inne. Salat, tomat, paprika, agurk og slikt. Anonymkode: b8371...f60 Å dyrke agurk og tomat innendørs på vinterstid er nesten dødfødt, da du får veldig dårlig kvalitet om du ikke investerer i svært gode lysarmaturer med riktig lysspekter. Det er ikke noe en tjener på økonomisk på. Sommerstid i vinduskarmen er heller ikke akkurat den store utgiftsbesparelsen, da du trenger både dyrkingskar, jord, frø, stell, gjødsel mm.. og er noe en bør gjøre, kun for gledens skyld, da det er fullt mulig at du bruker 400 kroner på å dyrke noe som sparer deg for omtrent det samme om du er heldig. Sist jeg sjekket, kostet en pakke med fem agurkfrø, omtrent 60 kroner. - Tomflaskeplukking ville ha vært mye mer lønnsomt 😉 Oppfordrer heller til å kaste mindre mat og sanking av spiselige ting, sommer og høst. Ellers... så ser jeg jo at matvareprisene har økt, men i forhold til standard lønn, er det stort sett rimeligere enn det har vært tidligere, det er en grunn til at folk kastet mye mindre mat før. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #146 Del Skrevet 12. februar 2021 VI mekrkee det kanskje ekstra nå også når vi er hjemme 24/7. Når de pålegger oss hjemmekontor, så burde de også gitt oss matpenger. Anonymkode: d9440...71a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #147 Del Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): VI mekrkee det kanskje ekstra nå også når vi er hjemme 24/7. Når de pålegger oss hjemmekontor, så burde de også gitt oss matpenger. Anonymkode: d9440...71a Det fleste har mindre matugifter på hjemmekontor enn på jobb. Har dere gratis kantine? Anonymkode: 3dc42...318 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #148 Del Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): VI mekrkee det kanskje ekstra nå også når vi er hjemme 24/7. Når de pålegger oss hjemmekontor, så burde de også gitt oss matpenger. Anonymkode: d9440...71a Hvorfor i alle dager merker vi det bedre med hjemmekontor? Sannsynligvis er det mange som sparer penger på det da de dropper å kjøpe kantinelunsj. Her har vi i hjemmekontor blitt veldig flinke til å spise middagsrester. Jeg har ok økonomi, men er svært prisbevisst. Det er mange varer jeg bare kjøper på tilbud (f.eks karbonadedeig, ost, mel, vaskepulver, hermetikk, brus). Før jul sank prisen på 1 kg sukker med 7 kroner, så nå er boden full av 20 kg sukker som holder seg lenge. Jeg følger priser på frukt og grønt og velger alltid billig produktene (de smaker like godt, men ser ikke like fine ut). Jeg har en app som viser alle matvarebutikkenes tilbudsaviser. Den gjennomgår jeg hver søndag og merker meg hva som er på tilbud. Det er helt klart mennesker i Norge som har det så trangt økonomisk at de uansett hvor flinke de er med penger og innkjøp vil streve med å få endene til å møtes. Det store flertallet vil nok likevel havne i kategorien som kunne brukt pengene sine smartere. Jeg har selv en venninne som surmuler om sin lave lønn og priser, men hvem kjøper all maten på Meny? Anonymkode: ff358...b99 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #149 Del Skrevet 13. februar 2021 Gilde karbonader kr 89 pr pakke på coop, mener jeg betalte maks rundr 70 kr for dem bare før jul Anonymkode: 3fab8...8d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #150 Del Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gilde karbonader kr 89 pr pakke på coop, mener jeg betalte maks rundr 70 kr for dem bare før jul Anonymkode: 3fab8...8d9 De kjøper jeg kun på Ukens Joker. Da koster de 39.- Anonymkode: b7795...e44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #151 Del Skrevet 13. februar 2021 Synes hvertfall det er rart at godteri er så dyrt. Det skulle vel bli billigere pga. fjerning av sukkeravgiften (eller noe sånn)? Er jo fremdeles helt sykt dyrt. Har jo såvidt råd til å kjøpe godteri, og jeg er voksen(!) Anonymkode: f4555...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 13. februar 2021 #152 Del Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Synes hvertfall det er rart at godteri er så dyrt. Det skulle vel bli billigere pga. fjerning av sukkeravgiften (eller noe sånn)? Er jo fremdeles helt sykt dyrt. Har jo såvidt råd til å kjøpe godteri, og jeg er voksen(!) Anonymkode: f4555...ad6 Sukkeravgift utgjør lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #153 Del Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): VI mekrkee det kanskje ekstra nå også når vi er hjemme 24/7. Når de pålegger oss hjemmekontor, så burde de også gitt oss matpenger. Anonymkode: d9440...71a Jøsses, er du vant til gratis kantine eller noe? Jeg har med meg matpakke på jobb hver dag, på hjemmekontor spises den samme maten hjemme. Hvordan blir det dyrere? Anonymkode: 2f7b1...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #154 Del Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): De kjøper jeg kun på Ukens Joker. Da koster de 39.- Anonymkode: b7795...e44 Takk for tips! Anonymkode: 3fab8...8d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #155 Del Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 7.2.2021 den 12.12): First price gulrøttene blir mye fortere slappe og svarte i tuppene enn de i beger. Anonymkode: 477e9...5ef AnonymBruker skrev (På 13.2.2021 den 17.31): Synes hvertfall det er rart at godteri er så dyrt. Det skulle vel bli billigere pga. fjerning av sukkeravgiften (eller noe sånn)? Er jo fremdeles helt sykt dyrt. Har jo såvidt råd til å kjøpe godteri, og jeg er voksen(!) Anonymkode: f4555...ad6 Vanlig sjokoladeplater i fra freia kostet 40kr før, nå koster de 35kr. De kostet 25kr før jul, men det var bare priskrig. Anonymkode: 9684a...b7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå