AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #101 Del Skrevet 6. februar 2021 Nei, enkelte typer vegetardeig er faktisk dyrere enn kjøttdeig. Vennina mi er vegetarianer og jeg fikk sjokk da jeg så prislappen og kaloriinnholdet. Det er både dyrere og har minst like kalorier som vanlig kjøttdeig, så hvis du spiser det, er prinsippet bak om å ikke spise kjøtt som ligger bak ikke for å være sunn eller spare penger Anonymkode: 442f8...21a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 6. februar 2021 #102 Del Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): En viss prisøkning må man regne med, ja, men det jeg reagerer på er at jeg opplever en betydelig økning nærmest over atta. Anonymkode: de864...44e Over natta. Var på butikken i sted. Prisen på tomater og andre grønnsaker hadde hoppet i været, igjen. Visste hva som var på tilbud, og har ikke spist lite tomater i det siste så tomater droppet jeg å kjøpe. Det var ikke planlagt inn i menyen heller for de neste dagene. Vet hva jeg kommer til å gå for, kjøpe vilt av en jeger jeg kjenner og spise litt fisk, men mest bønner og spirer og vegetariansk, men lønner det seg - det siste når alt av grønt har gått OPP OPP OPP i pris? De skyldte på korona, men prisene vil aldri synke igjen når de har gått OPP. Var jeg yngre ville jeg drevet med dumpster-d. Vi lar oss lure som forbrukere. Og MANGE i landet har veldig god økonomi. Vi andre har ikke det, vi må bare svelge unna, bit for bit. Det har aldri vært så ille med priser som det siste året. Hvor er Erna... Og Høie, han som skal fremme helse. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 6. februar 2021 #103 Del Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, enkelte typer vegetardeig er faktisk dyrere enn kjøttdeig. Vennina mi er vegetarianer og jeg fikk sjokk da jeg så prislappen og kaloriinnholdet. Det er både dyrere og har minst like kalorier som vanlig kjøttdeig, så hvis du spiser det, er prinsippet bak om å ikke spise kjøtt som ligger bak ikke for å være sunn eller spare penger Anonymkode: 442f8...21a Man må lage alt fra bunnen, men jo flere som blir vegetarianere, jeg lover, jo dyrere vil det bli. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndaquil Skrevet 6. februar 2021 #104 Del Skrevet 6. februar 2021 Ja alt blir dyrere og dyrere. Mitt beste tips er å kjøpe inn masse de gangene det er tilbud. Feks ost , tilbudspris er 69 kr pr kilo ca . Noe som var normal pris for noe år siden.. kjøper inn mange da og har i frysren. jeg har alltid vært glad i stekt laksefilet. Fant en gammel kvitering der jeg i 2010 hadde kjøpt remse med filer til 59 kr. Det får du ikke nå mer . Og laks er nesten aldri på tilbud. Det var 40% på all Findus fisk på obs for ikke lenge siden. Men de hadde jo ikke Findus laksefilet i sortimentet. Så det gikk ikke enig med mange at utvalget har blitt dårligere de senere år også. Mange ting jeg tidligere fant på kiwi og Rema må jeg nå til meny eller obs for å få. Om man er heldig .. z 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 6. februar 2021 #105 Del Skrevet 6. februar 2021 Jytte skrev (25 minutter siden): Over natta. Var på butikken i sted. Prisen på tomater og andre grønnsaker hadde hoppet i været, igjen. Visste hva som var på tilbud, og har ikke spist lite tomater i det siste så tomater droppet jeg å kjøpe. Det var ikke planlagt inn i menyen heller for de neste dagene. Vet hva jeg kommer til å gå for, kjøpe vilt av en jeger jeg kjenner og spise litt fisk, men mest bønner og spirer og vegetariansk, men lønner det seg - det siste når alt av grønt har gått OPP OPP OPP i pris? De skyldte på korona, men prisene vil aldri synke igjen når de har gått OPP. Var jeg yngre ville jeg drevet med dumpster-d. Vi lar oss lure som forbrukere. Og MANGE i landet har veldig god økonomi. Vi andre har ikke det, vi må bare svelge unna, bit for bit. Det har aldri vært så ille med priser som det siste året. Hvor er Erna... Og Høie, han som skal fremme helse. Nå er det også slik at vi befinner oss i begynnelsen av februar og det er ikke sesong for tomater (Eller andre grønnsaker for den del) noe sted i Europa. Nå dyrkes de enkelte steder likevel, men det krever både drivhus, lys og varme. I tillegg må de transporteres til Norge. Altså blir de dyre. Men alle grønnsaker er ikke dyre. I Norge er vi gode på å produsere lagringsdyktige grønnsaker og å ta vare på den gjennom vinteren så forrige uke kjøpte jeg kjempefine norske gulrøtter og løk for hhv. 8 og 10 kroner kiloen. Hodekål og kålrot koster også gjerne rundt 20 kroner kiloen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 6. februar 2021 #106 Del Skrevet 6. februar 2021 Leo skrev (3 minutter siden): Nå er det også slik at vi befinner oss i begynnelsen av februar og det er ikke sesong for tomater (Eller andre grønnsaker for den del) noe sted i Europa. Nå dyrkes de enkelte steder likevel, men det krever både drivhus, lys og varme. I tillegg må de transporteres til Norge. Altså blir de dyre. Men alle grønnsaker er ikke dyre. I Norge er vi gode på å produsere lagringsdyktige grønnsaker og å ta vare på den gjennom vinteren så forrige uke kjøpte jeg kjempefine norske gulrøtter og løk for hhv. 8 og 10 kroner kiloen. Hodekål og kålrot koster også gjerne rundt 20 kroner kiloen. Men alt er blitt dyrere? Kjøtt også. Eller mener du noe annet? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 6. februar 2021 #107 Del Skrevet 6. februar 2021 Når butikkene skrur prisene opp når de vet at folk ikke får handlet i Sverige, så skal jeg i alle fall ikke handle så mye som en ert i norske dagligvarebutikker når grensene åpner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #108 Del Skrevet 6. februar 2021 Leo skrev (18 minutter siden): Men alle grønnsaker er ikke dyre. I Norge er vi gode på å produsere lagringsdyktige grønnsaker og å ta vare på den gjennom vinteren så forrige uke kjøpte jeg kjempefine norske gulrøtter og løk for hhv. 8 og 10 kroner kiloen. Hodekål og kålrot koster også gjerne rundt 20 kroner kiloen. I kveld kostet gulroten her jeg bor 29,9,-. Et beger på 750g. Det er for øvrig prisen som alltid har vært. Jeg skjønner aldri dere som finner gulrot til 8 kr kg. Det skjer ikke her verken i eller utenfor sesong. Norsk eller import... har ingenting å si. Rundt 30 kr pakken. Fikk 20% gjennom Æ på Rema, som gjorde at jeg valgte å kjøpe den. Det hadde jeg ikke gjort med vanlig pris. En klase bananer, en pk gulrot, en agurk, et par søtpotet, en brokkoli og en blomkål betalte jeg 170 kr for i kveld, etter at 20% var trukket av prisen. På "billigbutikken" Rema 1000. Billig vil jeg ikke kalle det, men det var det billigste jeg fant. Andre butikker i nærheten ville vært dyrere enn dette. Anonymkode: 79338...11e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #109 Del Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I kveld kostet gulroten her jeg bor 29,9,-. Et beger på 750g. Det er for øvrig prisen som alltid har vært. Jeg skjønner aldri dere som finner gulrot til 8 kr kg. Det skjer ikke her verken i eller utenfor sesong. Norsk eller import... har ingenting å si. Rundt 30 kr pakken. Fikk 20% gjennom Æ på Rema, som gjorde at jeg valgte å kjøpe den. Det hadde jeg ikke gjort med vanlig pris. En klase bananer, en pk gulrot, en agurk, et par søtpotet, en brokkoli og en blomkål betalte jeg 170 kr for i kveld, etter at 20% var trukket av prisen. På "billigbutikken" Rema 1000. Billig vil jeg ikke kalle det, men det var det billigste jeg fant. Andre butikker i nærheten ville vært dyrere enn dette. Anonymkode: 79338...11e Du får dyrke det selv hvis du syns det er dyrt. Anonymkode: 3dc42...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #110 Del Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du får dyrke det selv hvis du syns det er dyrt. Anonymkode: 3dc42...318 Ja må tydeligvis det. Det er blitt så dyrt i Norge at det eneste svaret har blitt: dyrk selv. Anonymkode: 79338...11e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 6. februar 2021 #111 Del Skrevet 6. februar 2021 (endret) Jytte skrev (37 minutter siden): Men alt er blitt dyrere? Kjøtt også. Eller mener du noe annet? Mye har blitt dyrere, men som tidligere nevnt har dette skjedd over hele verden på grunn av økte priser på matvarer som kjøpes og selges over landegrensene i stor skala. Men jeg mener også at det blir litt dumt og sitte i Norge i februar og klage på dyre tomater. Alternativet til dyre tomater i Norge midtvinters er ingen tomater 😉 Endret 6. februar 2021 av Leo 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #112 Del Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja må tydeligvis det. Det er blitt så dyrt i Norge at det eneste svaret har blitt: dyrk selv. Anonymkode: 79338...11e Da får du se hvor mye arbeid det er og kanskje slutte å klage. Anonymkode: 3dc42...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 6. februar 2021 #113 Del Skrevet 6. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): AnonymBruker skrev (31 minutter siden): I kveld kostet gulroten her jeg bor 29,9,-. Et beger på 750g. Det er for øvrig prisen som alltid har vært. Jeg skjønner aldri dere som finner gulrot til 8 kr kg. Det skjer ikke her verken i eller utenfor sesong. Norsk eller import... har ingenting å si. Rundt 30 kr pakken. Fikk 20% gjennom Æ på Rema, som gjorde at jeg valgte å kjøpe den. Det hadde jeg ikke gjort med vanlig pris. En klase bananer, en pk gulrot, en agurk, et par søtpotet, en brokkoli og en blomkål betalte jeg 170 kr for i kveld, etter at 20% var trukket av prisen. På "billigbutikken" Rema 1000. Billig vil jeg ikke kalle det, men det var det billigste jeg fant. Andre butikker i nærheten ville vært dyrere enn dette. Anonymkode: 79338...11e Det pleier de å koste her også, men det er også ganske ofte tilbud. F.eks. da Rema plutselig hadde til 8 kroner kiloen. Siden gulrøtter holder seg utmerket i kjøleskap kjøpte jeg da en god del. Før det igjen fant jeg masse gulrøtter som datovare og de kostet da ca. 13 kroner kiloen. Alt du lister opp av grønnsaker for øvrig, altså bortsett fra gulrøttene, er importert og jeg synes faktisk ikke det er så rart at de er dyre nå i februar. Spesielt ikke når det meste av det må drives frem på "kunstig" vis med tilførsel av lys og varme. Endret 6. februar 2021 av Leo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 6. februar 2021 #114 Del Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da får du se hvor mye arbeid det er og kanskje slutte å klage. Anonymkode: 3dc42...318 Det er mye dyrere og mer arbeidskrevende enn folk tror. Og ikke minst vanskeligere. Det er liksom ikke bare å hive ut noen frø om våren og så kan man høste perfekte gulrøtter/løk/poteter når høsten kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 6. februar 2021 #115 Del Skrevet 6. februar 2021 Leo skrev (42 minutter siden): Mye har blitt dyrere, men som tidligere nevnt har dette skjedd over hele verden på grunn av økte priser på matvarer som kjøpes og selges over landegrensene i stor skala. Men jeg mener også at det blir litt dumt og sitte i Norge i februar og klage på dyre tomater. Alternativet til dyre tomater i Norge midtvinters er ingen tomater 😉 Har ikke klaget over dyre tomater, så bare at prisen hadde økt. Spiser etter sesong der det går, i Norge er vinteren lang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #116 Del Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Dem ligger rett under middels. Basert på medianlønn. Men det er en triksing av tall, for de aller fleste tjener under medianlønn, bare at vi har noen som tjener langt over dette og trekker medianlønnen noe så sykt opp. Så prøv å se forbi medianlønnen, ettersom folk flest ikke engang er i nærheten. Tenk uføretrygdede, lavtlønte og pensjonister her. Som ligger på halvparten av medianlønn. For ikke snakk om studenter. Tenk hvordan dem har det i et av verdens dyreste land med ca. halvparten av medianlønn i inntekt. Da snakker vi om budsjetter hvor mat og husholdningsartikler biter bort det meste av pengene. Anonymkode: 79338...11e Uføretrygd er ikke lønn. Du må sammenligne lønn for heltidsansatte Anonymkode: 6ee6f...ffb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 7. februar 2021 #117 Del Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Dem ligger rett under middels. Basert på medianlønn. Men det er en triksing av tall, for de aller fleste tjener under medianlønn, bare at vi har noen som tjener langt over dette og trekker medianlønnen noe så sykt opp. Så prøv å se forbi medianlønnen, ettersom folk flest ikke engang er i nærheten. Tenk uføretrygdede, lavtlønte og pensjonister her. Som ligger på halvparten av medianlønn. For ikke snakk om studenter. Tenk hvordan dem har det i et av verdens dyreste land med ca. halvparten av medianlønn i inntekt. Da snakker vi om budsjetter hvor mat og husholdningsartikler biter bort det meste av pengene. Anonymkode: 79338...11e Dette er galt. Det er akkurat like mange som tjener mer enn medianlønn som tjener mindre enn medianlønn. Gjennomsnittslønn er det imidlertid mange flere enn halvparten som tjener mindre enn. Det er fordi en liten gruppe som tjener ekstremt mye påvirker gjennomsnittslønnen uforholdsmessig mye. En interessant observasjon er at forskjellen mellom medianlønn og gjennomsnittslønn er liten i Norge i forhold til de fleste andre land i verden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #118 Del Skrevet 7. februar 2021 Cyndaquil skrev (15 timer siden): Ja alt blir dyrere og dyrere. Mitt beste tips er å kjøpe inn masse de gangene det er tilbud. Feks ost , tilbudspris er 69 kr pr kilo ca . Noe som var normal pris for noe år siden.. kjøper inn mange da og har i frysren. jeg har alltid vært glad i stekt laksefilet. Fant en gammel kvitering der jeg i 2010 hadde kjøpt remse med filer til 59 kr. Det får du ikke nå mer . Og laks er nesten aldri på tilbud. Det var 40% på all Findus fisk på obs for ikke lenge siden. Men de hadde jo ikke Findus laksefilet i sortimentet. Så det gikk ikke enig med mange at utvalget har blitt dårligere de senere år også. Mange ting jeg tidligere fant på kiwi og Rema må jeg nå til meny eller obs for å få. Om man er heldig .. z Ja jeg husker jeg spiste mye laks i samme periode!!! Rundt 2010 - 2014 kanskje? Sånne strimler med laks var billig og selvsagt godt! Nå syns jeg laks blir for dyrt, så spiser tunfisk og fiskepinner. Anonymkode: 9bfd6...141 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #119 Del Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): I kveld kostet gulroten her jeg bor 29,9,-. Et beger på 750g. Det er for øvrig prisen som alltid har vært. Jeg skjønner aldri dere som finner gulrot til 8 kr kg. Det skjer ikke her verken i eller utenfor sesong. Norsk eller import... har ingenting å si. Rundt 30 kr pakken. Fikk 20% gjennom Æ på Rema, som gjorde at jeg valgte å kjøpe den. Det hadde jeg ikke gjort med vanlig pris. En klase bananer, en pk gulrot, en agurk, et par søtpotet, en brokkoli og en blomkål betalte jeg 170 kr for i kveld, etter at 20% var trukket av prisen. På "billigbutikken" Rema 1000. Billig vil jeg ikke kalle det, men det var det billigste jeg fant. Andre butikker i nærheten ville vært dyrere enn dette. Anonymkode: 79338...11e Jeg handlet på Rema i går og betalt 8 kr for en pose med gulrøtter fra Prima. Agurk 18,5, blomkål 30, brokkoli 18, så med mindre du har kjøpt noe voldsomt med bananer og søtpoteter forstår jeg faktisk ikke hvordan du klarer å få det til å bli 170 kr. Jeg kjøpte i tillegg 4 paprika (30), 2 sitroner (10,5), en ingefær (5), en halv sellerirot (40) og er fremdeles ikke oppe i 170 kr. Og jeg har ikke Æ-appen. Anonymkode: 2f7b1...61b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #120 Del Skrevet 7. februar 2021 Jeg merker prisstigningen ja, kyllingkjøttdeig fra coop brukte å ligge på rundt 19kr før, kjøpte en pakke i går til 32kr. Middagspølsene til Rema1000 brukte å koste en 20kr de også, nå er de oppmot nesten 40kr. Det er en veldig kraftig økning! Coop kokt skinke kostet 17kr og koster nå 22, coop hamburgerrygg har også gått opp en del kroner. Til sammen blir det en del. Anonymkode: 3fab8...8d9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå