Gå til innhold

Hva er ditt synspunkt i Teddy-saken?


Troyamin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Magritta
MalloryK skrev (3 timer siden):

Er Luk avlivet? Jeg skjønner ingenting. Jeg leser i gruppen hans, det er så mye fram og tilbake.

Han ble vel avlivet 19. november?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet om Luk lever eller ikke.

Og en i Teddy gruppen, La Teddy Leve! Ny hundelov, nå!

sier hun blir drapstruet av broren til en av de som ble angrepet, og anmeldt Teddy? Dette er bare veldig veldig rart

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magritta skrev (22 timer siden):

Han ble vel avlivet 19. november?

Teddy ble avlivet onsdag står det? https://www.google.no/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/nyheter/norge/2021/12/11/195808797/hunden-teddy-er-avlivet

Kanskje jeg misforsto om en annen hund, beklager i så fall …

Endret av Justlooking
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag snakker de om den tidligere ansatte hos eier og tidvis hundepasser som om hun skulle ha kidnappet Teddy og tatt ham med på hyttetur uten eierens samtykke. Det er enighet mellom noen om at hun har ansvaret disen hun "insisterte på å passe Teddy". Det er helt sjukt. Noen burde fortelle disse folkene at de gjør eieren en GIGANTISK bjørnetjeneste ved å holde på slik de gjør. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MalloryK skrev (37 minutter siden):

Ingen som vet om Luk lever eller ikke.

Og en i Teddy gruppen, La Teddy Leve! Ny hundelov, nå!

sier hun blir drapstruet av broren til en av de som ble angrepet, og anmeldt Teddy? Dette er bare veldig veldig rart

Det var mange som gikk til angrep på henne - med fult navn i formiddag. Navnet hennes ble nevnt gjentatte ganger, og det var enighet om at hun var ansvarlig for det som hadde skjedd og burde betale alle utgiftene eier har hatt i denne saken. De får det til å høres ut som om hun tvang seg til å passe hunden/tok den mot eiers vilje.  Hun som har mottatt trusler fra broren, er av de ivrigste til å henge ut navngitte personer, og det er hun som også har truet meg. 

Denne saken er helt sjuk. Eieren burde ta avstand fra det som skjer i gruppa, det ser ikke pent ut for henne hvis hun står inne for det som skjer der nå. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magritta
MalloryK skrev (35 minutter siden):

Teddy er avlivet.

Men ingen vet om Luk er avlivet.

Som jeg allerede har sagt, Luk ble avlivet 19. november.

95F2B963-32B5-4C4A-B1E3-B90C982AB661.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper virkerlig politiet kan gjøre noe med alle disse truslene de legger ut. Utrolig at FB godtar slikt

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren til Luk har ikke fått noe bevis på at Luk er avlivet. Hun får ikke svar når hun spør. Det eneste beviset er den artikkelen, og det er ingen som bekrefter det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (5 timer siden):

Det var mange som gikk til angrep på henne - med fult navn i formiddag. Navnet hennes ble nevnt gjentatte ganger, og det var enighet om at hun var ansvarlig for det som hadde skjedd og burde betale alle utgiftene eier har hatt i denne saken. De får det til å høres ut som om hun tvang seg til å passe hunden/tok den mot eiers vilje.  Hun som har mottatt trusler fra broren, er av de ivrigste til å henge ut navngitte personer, og det er hun som også har truet meg. 

Denne saken er helt sjuk. Eieren burde ta avstand fra det som skjer i gruppa, det ser ikke pent ut for henne hvis hun står inne for det som skjer der nå. 

Det er så mange som påstår de blir truet, men ingen som sier no om hva de blir truet med. Jeg spurte denne personen du ref til, om hun hadde truet noen selv, og det mener hun at hun aldri har gjort. 

Det er blitt et lite sirkus, og jeg ser at folk slenger dritt fra den ene siden til den andre. Ser folk skriver ganske nedlatende om flere på Teddy siden her å. Jeg vet rett og slett ikke hvem som er verst. Jeg tenker at de som holder på sånn, er sånn. Og de som faktisk bryr seg, om den ene eller andre siden, oppfører seg. 

Jeg personlig er kritisk til hundeloven, og forbanner den til tider. Men, jeg er forsiktig med å uttale meg om hva som er den fulle sannheten i Teddy saken. Men jeg støtter Ny hundelov raskt , og finner det trist og tragisk at Teddy ble avlivet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becka skrev (10 timer siden):

Det er så mange som påstår de blir truet, men ingen som sier no om hva de blir truet med. Jeg spurte denne personen du ref til, om hun hadde truet noen selv, og det mener hun at hun aldri har gjort. 

Det er blitt et lite sirkus, og jeg ser at folk slenger dritt fra den ene siden til den andre. Ser folk skriver ganske nedlatende om flere på Teddy siden her å. Jeg vet rett og slett ikke hvem som er verst. Jeg tenker at de som holder på sånn, er sånn. Og de som faktisk bryr seg, om den ene eller andre siden, oppfører seg. 

Jeg personlig er kritisk til hundeloven, og forbanner den til tider. Men, jeg er forsiktig med å uttale meg om hva som er den fulle sannheten i Teddy saken. Men jeg støtter Ny hundelov raskt , og finner det trist og tragisk at Teddy ble avlivet. 

Jeg er enig med deg i alt su sier om hundeloven og synes det er veldig trist at Teddy ble avlivet, fordi jeg tenker at han burde fått en sjanse til å leve under gode forhold.  (men jeg mener han burde vært omplassert.)

jeg er ikke enig med deg i at det er feil å peke på hets og stygge kommentarer når de kommer. Jeg tviler ikke et øyeblikk på at det kommer fæle ting fra begge sider. Men jeg har fått truede meldinger på messenger fra en av de som er veldig aktive i gruppen, og det var etter at jeg skrev et saklig innlegg i gruppa og ba folk om å besinne seg og å alltid være usaklige og redelige i det de skrev. Så jeg er uenig i at man er "like god" når man påpeker at hets ikke er greit.  Men jeg er HELT enig i at man skal oppføre seg. :jepp: 

Jeg synes det er utrolig trist at gruppen har blitt slik den har blitt, og at denne saken har tatt så fyr. Jeg mener nemlig også at mener dette er en viktig sak, hundeloven trenger virkelig en revisjon. Det som er litt synd er at akkurat denne saken får så mye oppmerksomhet. Både fordi det ikke er tvil om at denne hunden faktisk har skadet noen, og når folk går så høyt ut og bagatelliserer det, virker det mot si hensikt for de aller fleste som ser dette utenfra. Enkelte innlegg på den siden får folk til å tro at hundeNorge= koko-Norge. Og det er vi jo virkelig ikke, alle vi som driver med hund på alle nivåer fra rene selskapshunder til utstilling- og konkurranse. 

 

Endret av pøbelsara
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller nei. Dødsattesten er full av feil, både med rase og datoer. Mange som tviler.

Jeg personlig følger bare med, jeg skriver ingenting i gruppen. Men dette er rart

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...