Gå til innhold

Hva ville du valgt å hete dersom du kunne valgt navnet selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man kan selvfølgelig bytte navn og på den måten bestemme selv, men hvilket navn ville du aller helst fått da du ble født?  Jeg ville hett Selma, Jenny, Oline eller Agnethe. Dette er gamle navn i slekten, men de ble sett på som altfor gammeldagse da jeg ble født. Jeg fikk i stedet et navn som "alle" het,  og ville mye heller vært oppkalt etter bestemødre/ oldemødre 😊

Anonymkode: 0efc0...d9f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jaggu jeg hadde valgt navnet jeg allerede har - men jeg hadde valgt bort mellomnavnet mitt.

Anonymkode: 0f331...6c0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å regne på paraden din,  men de navnene du ramser opp er nåtidens navn. Navn går i hundreårsykluser, så oldemornavn er spot on det "alle heter". 

Anonymkode: e0ee1...0a7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mer og mer glad i navnet mitt (Elisabeth), så vil absolutt ikke bytte, men hvis jeg absolutt måtte, ville jeg valgt enten Julie/Julia eller Cecilia! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beholder fornavnet. Det er helt ok og spesielt nok. Men satser på å bytte til et litt mer spennende etternavn når vi gifter oss 😆 Ellers ville jeg gjerne hete Angelica, Tatjana og Irina da vi var små og lekte med Barbiedukker. Men ingen av barna heter noe sånt, så regner med at den fasen er over 😀😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville hatt det navnet jeg har men tatt bort fornavnet og endret etternavnet da det er et utenlandsk og veldig vanskelig å stave (halvt gresk) 

Anonymkode: de436...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er født på 70-tallet og heter Hege. Er kanskje det kjedeligste navnet jeg kan tenke meg, og i tillegg finnes det jo utallige andre av oss. 
Klarer ikke nå å se for meg at jeg skulle hett noe annet, men kanskje Guro eller Katinka. 

Anonymkode: 2a354...e1a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fornavn i voksen alder, så jeg har jo nå det navnet jeg ville ha. Skulle jeg ha lagt til et fornavn til, hadde det blitt Ella. 

Anonymkode: 4d599...b46

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ikke for å regne på paraden din,  men de navnene du ramser opp er nåtidens navn. Navn går i hundreårsykluser, så oldemornavn er spot on det "alle heter". 

Anonymkode: e0ee1...0a7

Vel, det var nok datidens navn også... Dette er navnene til en bestemor og tre oldemødre.  Jeg skjønner ikke helt hvordan du skulle kunne "regne på paraden min", du vet jo ikke om jeg er 18 eller 70 😏

Anonymkode: 0efc0...d9f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frankenstein1

Er fornøyd med navnet mitt, faktisk. Ville ikke ha byttet.

Endret av Frankenstein1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er født på 70-tallet og heter Hege. Er kanskje det kjedeligste navnet jeg kan tenke meg, og i tillegg finnes det jo utallige andre av oss. 
Klarer ikke nå å se for meg at jeg skulle hett noe annet, men kanskje Guro eller Katinka. 

Anonymkode: 2a354...e1a

Jeg tror også jeg ville valgt Guro hvis jeg kunne velge mitt eget navn i dag😊  Har selv et helt greit navn som jeg liker, men det er et navn veldig mange jenter som er født på 80-tallet (slik som meg) heter. Vi var fire stk på trinnet. Skulle ønske jeg het noe som fordelte seg mer jevnt mellom ulike generasjoner, og som ikke var topplistenavn akkurat da jeg ble født.

Anonymkode: 13f62...7f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter Susanne. Liker egentlig navnet mitt, men syntes det er litt.. rart? Vet ikke hvorfor, men møter sjeldent noen med samme navn - samtidig som jeg vet at det er relativt vanlig 😅

Tror jeg hadde bytta til Julie om jeg skulle valgt sjøl 🙂 

Anonymkode: b6ef1...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagmar

Ikke tull, jeg føler meg som en Dagmar. Har blitt mer fornøyd med navnet mitt de siste årene. 

Anonymkode: 91065...1e6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Heter Susanne. Liker egentlig navnet mitt, men syntes det er litt.. rart? Vet ikke hvorfor, men møter sjeldent noen med samme navn - samtidig som jeg vet at det er relativt vanlig 😅

Tror jeg hadde bytta til Julie om jeg skulle valgt sjøl 🙂 

Anonymkode: b6ef1...df8

Liker både Susanne og Julie, men må bare få kommentere at Susanne helt klart er finest😀 Etter min smak da...

Anonymkode: 13f62...7f1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...