Gå til innhold

Bli sammen med en med fire barn?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi det er uskyldige barn involvert. Et lite lass til sammen, faktisk. 

Anonymkode: 139e1...a09

Skulle tro det var kriminelt å ville ha seg kjæreste... 

TS har jo tydeligvis ikke tenkt å flytte sammen med denne mannen før evt. etter at ungene er flytta ut, så jeg ser ikke helt problemet her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste om et par som kjøpte seg inn i samme rekkehus. Hver sin inngang, men altså tett i tett. Synes det hørtes hyggelig ut. Selv om jeg, hvis jeg skulle treffe noen, hadde ønsket å bo sammen. Men jeg har bare et barn og ønsker et til. 

Anonymkode: 3647e...6a6

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt 

Anonymkode: f6e60...0eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dere vet den serien step by step..hadde ikke de 7 unger? Eller var det 6? Med han cody som bodde i hagen..

Synes det virker koselig da, fullt hus. :)

Anonymkode: 67acc...e90

Film og virkeligheten er som regel to svært forskjellige ting.

Jeg synes det høres veldig tøft ut, og vet ikke om jeg hadde orket. Med så mange mennesker involvert er det duket for fremtidige konflikter.

Anonymkode: b111f...cee

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Film og virkeligheten er som regel to svært forskjellige ting.

Jeg synes det høres veldig tøft ut, og vet ikke om jeg hadde orket. Med så mange mennesker involvert er det duket for fremtidige konflikter.

Anonymkode: b111f...cee

Jeg kjenner ett par som hadde 3 barn til sammen før de møttes. Nå har de 7 barn i huset. 

Anonymkode: ca07d...e26

Skrevet

Det var nylig en reportasje om et par som kjøpte hver sin del av vertikaldelt tomannsbolig. 🙂 De ville gjerne være sammen, men ville ikke utsette barna for det. På den måten så kunne de være mye sammen, barna hadde hvert sitt hjem og de beholdt idyllen. Om økonomien er der synes jeg det hørtes veldig fornuftig ut. 

Anonymkode: 9423d...973

• Liker 1
Skrevet

Jepp. Har gjort det samme, vi har 6 barn til sammen. De eldste flytter ut om et par år🤗 Vi bor sammen og det går bra. Hektisk og mange matpakker, men det går bra! 

Anonymkode: 79c1f...a4e

• Liker 1
Skrevet

Vi er der! Jeg har tre barn, og han har fire. Vi er særboere på sjette året, og det fungerer veldig bra. Helt uaktuelt å flytte sammen med alle ungene. Ungene trives godt med å treffes når det er naturlig. Vi har faste middagsavtaler, og ellers er vi ofte på tur sammen o.l Mindre kaos og krangling ute i frisk luft 😅

Ungene våre er fra 8 år opp til 16 år. Full fres mao! 🥰💪🏻 Vi var enig om særbo fra første stund, og har aldri angret. Er ei tid fot alt. Nå er det ungene først, og så har vi egentid og kos når vi kan 😍

Anonymkode: 20947...263

• Liker 4
Skrevet

Det hadde blitt for meg mange for meg, maks ett eller to. Har ingen selv.

Anonymkode: e1fdd...50d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2021 den 16.52):

Det var nylig en reportasje om et par som kjøpte hver sin del av vertikaldelt tomannsbolig. 🙂 De ville gjerne være sammen, men ville ikke utsette barna for det. På den måten så kunne de være mye sammen, barna hadde hvert sitt hjem og de beholdt idyllen. Om økonomien er der synes jeg det hørtes veldig fornuftig ut. 

Anonymkode: 9423d...973

I tillegg så høres det lurt ut å eie hver sin del med tanke på om forholdet ikke skulle vare eller med tanke på arv :) 

Anonymkode: 32a8d...fd6

Skrevet

Nei. Hadde holdt meg langt unna. Enten han hadde hatt 1 eller flere barn. Er ikke interessert i å komme i andre rekke, eller enda lenger ned på lista.

Skrevet
Engel skrev (På 5.2.2021 den 14.39):

Jeg har selv 3 barn, og jeg har ikke lyst til å flytte sammen med noen med barn selv så lenge barna bor hjemme. Mine barn har 2 stesøsken hos faren, og jeg ser at de nyter det at det bare er oss når de er hos meg. Og jeg ser også at det ikke har vært uten utfordringer der i huset når 2 sett med famlieregler skal flettes sammen... Jeg orker ikke tanken engang.

Men jeg ville sett på å få tilpasset så dere får den tiden dere begge ikke har barn mest mulig sammen. Og om dere ikke bor for langt unna hverandre så kan dere jo fint ta dere en time eller to på ettermiddagen og gjøre ting sammen bare dere to selv om dere har barna. Og så kan dere jo møtes hele gjengen og gjøre ting sammen ? Dra på turer sammen osv. Jeg tenker at alt løser seg hvis kjæreligheten er der. Man trenger absolutt ikke bo sammen for at et forhold skal fungere. I vår siteuasjon tenker jeg heller tvert om, at å være særbo sparer en for mye potensielle utfordringer.

Det er din erfaring. Jeg og kjæresten har barn omtrent på samme alder som går veldig godt overens. De maset hver dag om å få være sammen med hverandre å fikk bare ikke nok av hverandre. Når vi overnattet hos de så sov de til og med i samme seng. Når vi flyttet sammen ble ungene kjempe glad å de har det så kjekt sammen! De har hvert sitt rom så klart,likevel er de overnattingsbesøk hos hverandre. De leker også veldig fint sammen. Når en ikke er hjemme så er personen savnet å maser om når hun/ han kommer tilbake. Her har flyttingen sammen gått over all forventning! :)

Anonymkode: 5366a...90e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er din erfaring. Jeg og kjæresten har barn omtrent på samme alder som går veldig godt overens. De maset hver dag om å få være sammen med hverandre å fikk bare ikke nok av hverandre. Når vi overnattet hos de så sov de til og med i samme seng. Når vi flyttet sammen ble ungene kjempe glad å de har det så kjekt sammen! De har hvert sitt rom så klart,likevel er de overnattingsbesøk hos hverandre. De leker også veldig fint sammen. Når en ikke er hjemme så er personen savnet å maser om når hun/ han kommer tilbake. Her har flyttingen sammen gått over all forventning! :)

Anonymkode: 5366a...90e

Så fint å høre! Selvfølgelig kan sånt gå helt greit! Og om man ser at ungene virkelig trives sammen og et ønske om å bo sammen kommer fra ungene så er det selvfølgelig noe helt annet å vurdere å flytte sammen. Men det er mange historier om at det ikke gjør det også. Ungene er greie nok venner hos eksen etter det jeg har sett og hørt, men det er 3 gutter som skal passe sammen med 2 jenter, og her snakker vi tenåringsalder på 3 av 5 barn. Snakket med en litt frustrert eks senest i dag, om helger med sure ungdommer i hus. Noe jeg knapt opplever i det heletatt. Men selvfølgelig er slike erfaringer helt individuelle. Men dette er i alle fall grunnlaget for mitt valg om å forbli særboer til ungene flytter ut, hvis kjæresten også har egne barn/ungdommer som bor hjemme. Det er uansett bare 5 år til 2 av 3 sannsynligvis er ute av redet her. Jeg hadde kanskje tenkt annerledes om jeg hadde små barn.

Skrevet

Jeg og eksen hadde 3 hver fra før da vi traff hverandre, i alderen 4-9 år. Barna var gode venner, og bare glade for at vi etterhvert flyttet sammen. Det er en kjempekabal, som noen nevner. Fritidsaktiviteter i øst og vest, store middager og masse logistikk. Det var morsomt også, for all del. Men, etterhvert som barna ble tenåringer ble det stadig mer drama og konflikter, og godviljen til de "søte små" var ikke lenger til stede... Nå var ikke "alle barna" grunnen til at vi gikk fra hverandre etter 10 år - men jeg må si jeg aldri hadde gått inn i noe sånt en gang til. Det var litt sirkus nesten uansett hva vi skulle. Og det aller meste ble dyrt, det koster å underholde så mange hoder. For ikke å nevne ferieturene... 

Men du kan jo forsøke som særboer - og ta det fra der? :)

Anonymkode: 8a322...8d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...