Gå til innhold

Bli sammen med en med fire barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde dere vurdert det? Jeg har selv tre barn, så det er jo ikke så stor forskjell, men kjenner jeg blir litt stresset av tanken på å ha syv barn til sammen. Barna hans er ikke små, den yngste er snart ferdig på barneskolen, eldste er nå lærling. Mine er litt yngre (fra 7 til 16). Alle syv barna bor fremdeles hjemme på delt omsorg, men både jeg og han har barna våre mer enn 50 %.

Dersom vi går videre med dette forholdet, blir det som særboere en god stund framover, da ingen av oss vil flytte før barna er "ute av redet". Om vi noen gang flytter sammen, vet jeg ikke. Jeg liker mye alenetid, så det å være særboere virker egentlig fint, men om det fungerer i lengden, er jeg usikker på.

Anonymkode: e88d7...a73

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hadde dere vurdert det? Jeg har selv tre barn, så det er jo ikke så stor forskjell, men kjenner jeg blir litt stresset av tanken på å ha syv barn til sammen. Barna hans er ikke små, den yngste er snart ferdig på barneskolen, eldste er nå lærling. Mine er litt yngre (fra 7 til 16). Alle syv barna bor fremdeles hjemme på delt omsorg, men både jeg og han har barna våre mer enn 50 %.

Dersom vi går videre med dette forholdet, blir det som særboere en god stund framover, da ingen av oss vil flytte før barna er "ute av redet". Om vi noen gang flytter sammen, vet jeg ikke. Jeg liker mye alenetid, så det å være særboere virker egentlig fint, men om det fungerer i lengden, er jeg usikker på.

Da blir det mange barn. Om dere flytter sammen så bør dere i så fall gå for en bolig med mye plass, slik at alle 7 får det bra hjemme hos dere, og føler seg velkomne og hjemme. :)

Anonymkode: 67acc...e90

• Liker 5
Skrevet

Jeg har selv 3 barn, og jeg har ikke lyst til å flytte sammen med noen med barn selv så lenge barna bor hjemme. Mine barn har 2 stesøsken hos faren, og jeg ser at de nyter det at det bare er oss når de er hos meg. Og jeg ser også at det ikke har vært uten utfordringer der i huset når 2 sett med famlieregler skal flettes sammen... Jeg orker ikke tanken engang.

Men jeg ville sett på å få tilpasset så dere får den tiden dere begge ikke har barn mest mulig sammen. Og om dere ikke bor for langt unna hverandre så kan dere jo fint ta dere en time eller to på ettermiddagen og gjøre ting sammen bare dere to selv om dere har barna. Og så kan dere jo møtes hele gjengen og gjøre ting sammen ? Dra på turer sammen osv. Jeg tenker at alt løser seg hvis kjæreligheten er der. Man trenger absolutt ikke bo sammen for at et forhold skal fungere. I vår siteuasjon tenker jeg heller tvert om, at å være særbo sparer en for mye potensielle utfordringer.

• Liker 4
Skrevet

Åh, det hørtes mye ut. Det vil blir dyrt for dere som par og veldig krevende. Det vil stadig være noe med en eller annen. Og mange år før flytte sammen. 

Ble helt svett bare av å tenke på det. Jeg hadde aldri gjort. Jeg har 3 selv og det er stadig noe som må ordnes. Penger vil de ha. Sjalusi mellom dine og hans barn. Den fikk det og ikke vi..   oh, mama!

Anonymkode: 0e79a...f0d

• Liker 7
Skrevet

Har dere tid til å date, har dere tid til å være kjærester med hvert deres bosted. Det er jo ikke sånn at du trenger å bestemme deg akkurat nå hvordan du vil bo i framtiden. Hvis en av dere ikke har tid til å være kjæreste, og derfor «trenger» å flytte sammen er det best å droppe det.

Anonymkode: c4aa8...765

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da blir det mange barn. Om dere flytter sammen så bør dere i så fall gå for en bolig med mye plass, slik at alle 7 får det bra hjemme hos dere, og føler seg velkomne og hjemme. :)

Ja, det er mange, men jeg tenker det hadde vært uaktuelt å flytte sammen før de fleste har flyttet ut. Være særboere lengst mulig.

Ser med gru for meg familiemiddager osv i framtiden med barn, deres kjærester og barn 😅 Blir svett ved tanken, men vet jo ikke om hvordan barna våre velger å leve livet sitt heller. Kanskje de forblir single.

Det som er med denne mannen, er at han er veldig lik meg og jeg tror vi kunne fått det fint sammen.

• Liker 3
Skrevet
Engel skrev (4 timer siden):

Jeg har selv 3 barn, og jeg har ikke lyst til å flytte sammen med noen med barn selv så lenge barna bor hjemme. 

Jeg er litt der jeg også... Derfor hadde vi blitt særboere lenge, men vet ikke om det hadde fungert heller.

Skrevet

Åh, det hørtes mye ut. Det vil blir dyrt for dere som par og veldig krevende. Det vil stadig være noe med en eller annen. Og mange år før flytte sammen. 

Ble helt svett bare av å tenke på det. Jeg hadde aldri gjort. Jeg har 3 selv og det er stadig noe som må ordnes. Penger vil de ha. Sjalusi mellom dine og hans barn. Den fikk det og ikke vi..   oh, mama!

Anonymkode: 0e79a...f0d

Ja, jeg ser det selv også. Blir ikke lett i så fall.

Skrevet

Har dere tid til å date, har dere tid til å være kjærester med hvert deres bosted. Det er jo ikke sånn at du trenger å bestemme deg akkurat nå hvordan du vil bo i framtiden. Hvis en av dere ikke har tid til å være kjæreste, og derfor «trenger» å flytte sammen er det best å droppe det.

Anonymkode: c4aa8...765

Det blir å være kjærester med hvert vårt bosted ja. Usikker på hvor mye tid vi vil få sammen og om det da vil fungere i lengden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det blir å være kjærester med hvert vårt bosted ja. Usikker på hvor mye tid vi vil få sammen og om det da vil fungere i lengden.

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er litt der jeg også... Derfor hadde vi blitt særboere lenge, men vet ikke om det hadde fungert heller.

Vet du TS, slik du svarer her virker det som du har bestmt deg for at det ikke går allerede. Liker du mannen så hvorfor ikke gi det en sjanse? Det er 1000 andre grunner til at forholdet kan ende, men man kan jo ikke tenke sånn, da tør man aldri prøve.

Skrevet

Dere vet den serien step by step..hadde ikke de 7 unger? Eller var det 6? Med han cody som bodde i hagen..

Synes det virker koselig da, fullt hus. :)

• Liker 2
Skrevet
Engel skrev (8 minutter siden):

Vet du TS, slik du svarer her virker det som du har bestmt deg for at det ikke går allerede. Liker du mannen så hvorfor ikke gi det en sjanse? Det er 1000 andre grunner til at forholdet kan ende, men man kan jo ikke tenke sånn, da tør man aldri prøve.

Fordi det er uskyldige barn involvert. Et lite lass til sammen, faktisk. 

Anonymkode: 139e1...a09

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi det er uskyldige barn involvert. Et lite lass til sammen, faktisk. 

Tenk om de vil få det fantastisk med en haug flere lekekamerater og søsken?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenk om de vil få det fantastisk med en haug flere lekekamerater og søsken?

Eller tenk om de tvinges til å etableres i en ny familieenhet i vanskelige pubertetsår, mest sannsynlig i en bolig uten totalt 8(!) separate soverom, fordi mamma skal følge hjertet. 

Det kan gå begge veier...

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller tenk om de tvinges til å etableres i en ny familieenhet i vanskelige pubertetsår, mest sannsynlig i en bolig uten totalt 8(!) separate soverom, fordi mamma skal følge hjertet. 

Ja de bør ha såpass plass. :)

Skrevet

Jeg har selv fire barn, og det er totalt uaktuelt å bo med en mann så lenge barna bor hjemme. Uansett hvor få/mange barn han har. Særboer, virker som en fantastisk ordning. Annenhver uke med fullt fokus på barna, og annenhver uke sammen med kjæresten. 

Man må ikke bo sammen for å være sammen.

Anonymkode: 1cfe5...77c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ønsker ikke å flytte sammen med ham nå. Vi blir i tilfelle kjærester og særboere. Å flytte sammen blir først aktuelt når barna flytter ut, om vi fremdeles er sammen da.

• Liker 4
Skrevet

Er du gal.

Anonymkode: 2b849...1b7

Skrevet

Ville ikke dumpet mannen om kjemien stemte, men definitivt ikke flyttet sammen før de fleste av barna var ute av redet. Og om noen år kommer jo så klart den nye kabalen med svigerbarn, x antall barnebarn og alle som skal hjem på julebesøk, påskeferie, osv osv. Men den tid den sorg, det kan jo også bli koselig på sikt.

Et annet poeng: dere er jo i samme båt. Når man selv har mange barn kan man ikke "forvente" at menn man dater skal være barnløse eller ha maks 1 barn heller, disse mennene vil jo gjerne bli skremt bort av dine 3 barn. Du og kjæresten din er i cirka samme situasjon, og kan både akseptere og forstå mye hos hverandre.

Dere har begge en større flokk å ta hensyn til, dere vet hvordan det er å alltid ha flere ulike personer å følge opp, og at noen perioder må forholdet nedprioriteres fordi barna krever mer. Det kan absolutt være en fordel som par å ha den gjensidige forståelsen. 

Anonymkode: a65b1...833

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi det er uskyldige b.arn involvert. Et lite lass til sammen, faktisk. 

Det er da fullt mulig å være kjærester uten at det går ut over barna på noen måte. Jeg har IKKE oppmuntret til å flytte sammen. Jeg har sagt at det definitivt ikke er aktuelt for meg, pga barna. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...