AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #1 Del Skrevet 5. februar 2021 Hvor mye er det vanlig for en kvinne å øke i vekt når hun begynner å trene systematisk tung styrketrening 2-3 ganger i uka? Er det sånn at jeg som veier 63 kg kanskje vil få en ny normalvekt på f.eks. 65, eller skal det mye til å legge på seg noe særlig med muskelvekt? Ser folk skriver litt forskjellig. Jeg prøver å holde vekten stabil. Anonymkode: 155b8...28c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leitz Skrevet 5. februar 2021 #2 Del Skrevet 5. februar 2021 Muskler veier mer enn fett. Ikke se deg blind på hva vekta sier. Jeg har selv gått opp i vekt etter langvarig styrketrening (gikk opp ca 8 kg), men følte og så slankere ut enn før. At du går opp noen kilo vil ikke være hverken unormalt eller usunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #3 Del Skrevet 5. februar 2021 Jeg har tidligere vært overvektig og følger derfor ekstra godt med på at vekta holder seg stabil. Det er derfor jeg spør. 8 kg. må det vel jobbes ganske hardt for? Anonymkode: 155b8...28c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #4 Del Skrevet 5. februar 2021 Kvinne/mann. Anonymkode: dd62b...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #5 Del Skrevet 5. februar 2021 En kvinne kan bygge ca 100 g muskler i uken, dersom alt ligger til rette for det (Trening, mat, søvn). Dette er når de starter med styrketrening. Etter en stund blir det vanskeligere å bygge muskler. Anonymkode: e9940...23b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #6 Del Skrevet 5. februar 2021 Jeg er kvinne og styrketrening vil være bare en del av treningen min. Jeg trener mye kondisjon i tillegg. TS Anonymkode: 155b8...28c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #7 Del Skrevet 5. februar 2021 Har ikke noe erfaring ift. vektnedgang. Men trente 4-5 ganger i uken med tungstyrke og intervaller i årene før jeg ble gravid, opprettholdt også dette godt i graviditeten. Da pleide min normalvekt å være 62 kg, mens den nå etter graviditet er rundt 58-59 kg, trener mindre og lenge siden jeg har trengt tungt, og føler meg mye slappere i fisken. Så vil vel tippe at de kg jeg har mistet er en del muskler. Kjenner jo at jeg er mye svakere også. Anonymkode: aad3a...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epictetus Skrevet 5. februar 2021 #8 Del Skrevet 5. februar 2021 Det krever en del trenings- og kostholdserfaring for å ha kontroll på vekt samtidig som man trener styrke (hvis det er tung styrke vel og merke). Hvis du løfter jern 3 ganger i uka, i type og volum som gjør det sterkere, så vil kroppen si ifra og kreve mer mat. Da er det veldig veldig vanlig at du legger på deg som en del av det. (For de som skal bli virkelig sterke er det bare å glemme å forbli slank). Du må ta et valg. Hvis du vil bli sterk - spis - og legg på deg. Hvis vekten er viktigst, så må du ta det lettere under stanga (ingenting galt i det). Det "letteste" for å oppnå begge deler (selv om det også krever dedikasjon og disiplin): Først blir du sterk. Spis & løft & sov. Så, når du er "sterk nok" (fornøyd), så fortsetter du med vektene i roligere tempo og volum, samtidig som du kjører favorittdietten. Da vil det etterhvert dukke opp muskler under det som slankes bort du ikke har sett før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #9 Del Skrevet 5. februar 2021 Muskler og fett veier eksakt det samme 😆 Det skal mye til å øke vekt utelukkende grunnet muskelvekst. Uansett hva mosjonister påstår. Anonymkode: 3c40f...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mjessa Skrevet 5. februar 2021 #10 Del Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor mye er det vanlig for en kvinne å øke i vekt når hun begynner å trene systematisk tung styrketrening 2-3 ganger i uka? Er det sånn at jeg som veier 63 kg kanskje vil få en ny normalvekt på f.eks. 65, eller skal det mye til å legge på seg noe særlig med muskelvekt? Ser folk skriver litt forskjellig. Jeg prøver å holde vekten stabil. Anonymkode: 155b8...28c Tar ca 1 år å legge på 2 kg muskelmasse. Du vil derimot gå opp i vekt når du begynner å trene pga du samler vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mjessa Skrevet 5. februar 2021 #11 Del Skrevet 5. februar 2021 Leitz skrev (6 timer siden): Muskler veier mer enn fett. Ikke se deg blind på hva vekta sier. Jeg har selv gått opp i vekt etter langvarig styrketrening (gikk opp ca 8 kg), men følte og så slankere ut enn før. At du går opp noen kilo vil ikke være hverken unormalt eller usunt. Nei. 1 kg er en 1 kg uansett om det er fett, muskler, sukkerspinn eller bly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #12 Del Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Muskler og fett veier eksakt det samme 😆 Det skal mye til å øke vekt utelukkende grunnet muskelvekst. Uansett hva mosjonister påstår. Anonymkode: 3c40f...fb5 Mjessa skrev (4 timer siden): Nei. 1 kg er en 1 kg uansett om det er fett, muskler, sukkerspinn eller bly. Har dere virkelig så store vansker med å forstå at det Leitz sikter til selvfølgelig er at muskler har høyere massetetthet enn fett? Selv psykisk utviklingshemmede forstår at 1 kg er 1 kg uavhengig av om det er fett eller muskler, men det er tydeligvis vanskeligere å skjønne at 1 kg muskler tar mindre plass enn 1 kg fett... Anonymkode: 37a6d...498 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epictetus Skrevet 18. februar 2021 #13 Del Skrevet 18. februar 2021 On 2/5/2021 at 3:32 PM, AnonymBruker said: Muskler og fett veier eksakt det samme 😆 Det skal mye til å øke vekt utelukkende grunnet muskelvekst. Uansett hva mosjonister påstår. Anonymkode: 3c40f...fb5 Ja. Det som ofte skjer er at man øker kaloriinntaket mer enn økning i forbrenning, når kroppen begynner å sende tydeligere sultsignaler når man begynner å trene styrke (som den gjør ganske tidlig, selv for mosjonister). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå