Gå til innhold

Hvor mange lykkes aldri?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har også vært der at jeg begynte å frykte at det aldri ville gå. Jeg vet om noen få det ble slik for, men det varierer også hva og hvor lenge man er villig til å prøve. Et par vi kjenner prøvde 3 IVF-forsøk ved offentlig sykehus, og etter det var de enige om å gi seg og leve uten barn fordi de syntes det var for belastende. De har det fint i dag. Jeg kjenner også ei som holdt på med IVF, og hvor det ble slutt med mannen midt oppi det. Hun har ikke funnet noen ny, og vil ikke få barn alene. 

For oss ble det vel til sammen tre år, og tre IVF-forsøk før første barn kom. Vi var enige om tre forsøk til etter det, og så måtte vi ta en alvorlig diskusjon om hva vi skulle gjøre, og antagelig gi opp å få biologiske barn. Jeg ønsket forøvrig å adoptere, mens mannen min ikke gjorde (jeg har en veldig fin adopsjonshistorie i min familie, mens han har en som er mest trist). Som noen andre her også har opplevd, ble plutselig nr. to til på "gamlemåten" da syklusen kom tilbake etter fødsel og prevensjon absolutt ikke hadde vært i tankene våre. 

Lykke til ❤️ Jeg var motløs og tenkte flere ganger at jeg ikke skulle få oppleve å bli mor, og nå sitter jeg her mens to søte små ligger og sover på barnerommet. 

Anonymkode: a7a1b...72f

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare ❤️ 

Ja, det er vel som du og mange andre her er inne på. Det kommer an på hva og hvor lenge man er villig til å prøve❤️ Og hva utfordringen er.. ingen svømmere har jeg skjønt at kan gjøre det veldig vanskelig.

Og kan jeg spørre om noe annet.. om du eller noen andre kan svare😅 Når folk sier "IVF-forsøk" så får jeg ofte inntrykk av at de mener flere enn 1 innsett. Er 1 IVF-forsøk = 1 innsett, eller er 1 IVF-forsøk = 3 innsett?

Anonymkode: 709c7...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei dere❤️  

Vi har prøvd i 1,5 år og hatt en SA.. kjenner at jeg begynner å møte veggen litt, selv om jeg vet at vi mest sannsynlig lykkes tilslutt - men at vi kanskje må få litt hjelp. Vi er begge friske og sunne, og fått tommel opp på fertilitetssjekk. 

Men så begynte jeg å lure på.. hvor mange lykkes aldri selv om de prøver ”alt”? Tror dere det er et godt tegn at vi har klart å bli gravid en gang - eller er det mange av de som aldri lykkes som også har blitt gravid men mistet hver gang på veien? 

Litt kjipe tanker kjenner jeg, men det er ikke alltid så lett å holde motet oppe😞

Når dere har prøvd så lenge så kan dere sette i gang utredning sånn at dere får fortgang på det.

Anonymkode: 12439...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når dere har prøvd så lenge så kan dere sette i gang utredning sånn at dere får fortgang på det.

Anonymkode: 12439...f2a

Vi har ikke mulighet til det enda, men tenker det så fort det lar seg gjøre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått uten prevensjon siden 2012. 🥴 Vært i for skje forhold hele tiden og hatt sex hver mnd siden. Hadde en gang to streker, men begynte å blø 5 dager etter forventet ens, og en annen gang en klomp som datt ut, men aldri ordentlig påvist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er vel som du og mange andre her er inne på. Det kommer an på hva og hvor lenge man er villig til å prøve❤️ Og hva utfordringen er.. ingen svømmere har jeg skjønt at kan gjøre det veldig vanskelig.

Og kan jeg spørre om noe annet.. om du eller noen andre kan svare😅 Når folk sier "IVF-forsøk" så får jeg ofte inntrykk av at de mener flere enn 1 innsett. Er 1 IVF-forsøk = 1 innsett, eller er 1 IVF-forsøk = 3 innsett?

Ikke meg du spør, men 1 IVF forsøk er et egguttak. Hvis man får befruktet flere egg kan 1 uttak bli til flere innsett.

Anonymkode: e7289...2c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke meg du spør, men 1 IVF forsøk er et egguttak. Hvis man får befruktet flere egg kan 1 uttak bli til flere innsett.

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver18 skrev (3 minutter siden):

Jeg har gått uten prevensjon siden 2012. 🥴 Vært i for skje forhold hele tiden og hatt sex hver mnd siden. Hadde en gang to streker, men begynte å blø 5 dager etter forventet ens, og en annen gang en klomp som datt ut, men aldri ordentlig påvist. 

Uff, det var trist å lese ❤️ Har du vurdert å bli utredet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi prøvde i 3-4 år. Prøvde flere IVF forsøk offentlig hvor jeg ikke fikk egg engang. Så byttet vi klinikk og der fikk vi brukbare egg på første forsøk men ble ikke gravid. Men på andre forsøk satt det. Har ett barn og er fornøyd med det. 

Anonymkode: feb56...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Slik jeg tenker så anser jeg 1 ivf forsøk som ett innsett. Så da har vel jeg teknisk bare hatt to. Men har hatt 4 runder med medisin for å få nok egg for å hente ut, anser vel selv på det som ivf forsøk. Men det er kanskje ikke rett da. Vet at reglene offentlig er 3 runder med innsett av egg før de ikke gir gratis forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Uff, det var trist å lese ❤️ Har du vurdert å bli utredet?

Jeg er utredet. Har lavt stoffskifte og masse arrvev på alle organer i magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slik jeg tenker så anser jeg 1 ivf forsøk som ett innsett. Så da har vel jeg teknisk bare hatt to. Men har hatt 4 runder med medisin for å få nok egg for å hente ut, anser vel selv på det som ivf forsøk. Men det er kanskje ikke rett da. Vet at reglene offentlig er 3 runder med innsett av egg før de ikke gir gratis forsøk. 

I det offentlige teller det som 1 forsøk når man har hatt et uttak som fører til innsett. Hvis man får flere egg befruktet så er det en bonus, og teller ikke som eget forsøk. Jeg hadde et forsøk der ingen egg ble befruktet, så det telte ikke. Fikk dermed dekket 4 egguttak offentlig, heldigvis ble jeg gravid på det siste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...