Gå til innhold

Fineste stedet i Storbritannia?


Gjest Linny111

Anbefalte innlegg

Gjest Linny111

Vi bor i Storbritannia og har nettopp kjøpt ny bil som er flott til road trips. Hvis det åpner opp for å kjøre litt rundt innenlands i løpet av 2021, hvor vil dere anbefale at vi reiser? Vi bor i Edinburgh, men reiser gjerne i hele landet. Hva er favorittstedene deres?

Trenger å tenke litt optimistisk nå. Vi har ikke forlatt byen på mange måneder, det er mørkt og trist, men 15% er vaksinert, så jeg håper virkelig vi får kjørt litt i løpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et av de vakreste stedene jeg har vært i UK er St. Ives. Vi var kjempeheldige de vi var der; strålende sol, azurblått vann, vakre sandstrender, koselige engelske gater. Føltes som en merkelig blanding av engelsk landsbygd og en stillehavsøy.

Nå elsker jeg Sør-England da, eller jeg elsker UK uansett sånn sett. Ellers er mine favorittsteder York, Torquay, Dawlish, Exmouth, Newton Abbot og mange flere. Bristol er en veldig kul by og Bath er jo også spesiell og flott. 

Utenom korona har vi pleid å reise rundt i Devon, Somerset og Cornwall hver sommer.

Når vi kan reise igjen er planen å prøve nattoget fra Aberdeen til London, deretter fra London og nedover. 

Åh. Jeg savner Storbriannia!

Endret av SPOCA
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
3 minutter siden, SPOCA said:

Et av de vakreste stedene jeg har vært i UK er St. Ives. Vi var kjempeheldige de vi var der; strålende sol, azurblått vann, vakre sandstrender, koselige engelske gater. Føltes som en merkelig blanding av engelsk landsbygd og en stillehavsøy.

Nå elsker jeg Sør-England da, eller jeg elsker UK uansett sånn sett. Ellers er mine favorittsteder York, Torquay, Dawlish, Exmouth, Newton Abbot og mange flere. Bristol er en veldig kul by og Bath er jo også spesiell og flott. 

Utenom korona har vi pleid å reise rundt i Devon, Somerset og Cornwall hver sommer.

Når vi kan reise igjen er planen å prøve nattoget fra Aberdeen til London, deretter fra London og nedover. 

Åh. Jeg savner Storbriannia!

Jeg må finne Geocacher i hele Sør-England, og jeg har ei god venninne fra Dorset og en annen som bor i Portsmouth, så vi tenker å planlegge en skikkelig tur til Sør-England når det blir mulig :)  Jeg elsker også York, men har ikke vært de andre stedene. Har generelt liten erfaring med Sør-England utenom en tur til Portsmouth, så tar gjerne imot massevis av tips! Vi har hund, så kommer nok til å satse på litt mer naturopplevelser, men føler ikke at det er noe stort problem å finne steder som er åpne for hund her. Er alltid noen puber og kaféer og andre opplevelser :)

Jeg savner også Storbritannia 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kanskje sjekke ut Julia Bradburys Britans best walks?

Dama og jeg drømmer ihvertfall om en tur til Cornwall og Devon :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny111 skrev (4 timer siden):

Jeg må finne Geocacher i hele Sør-England, og jeg har ei god venninne fra Dorset og en annen som bor i Portsmouth, så vi tenker å planlegge en skikkelig tur til Sør-England når det blir mulig :)  Jeg elsker også York, men har ikke vært de andre stedene. Har generelt liten erfaring med Sør-England utenom en tur til Portsmouth, så tar gjerne imot massevis av tips! Vi har hund, så kommer nok til å satse på litt mer naturopplevelser, men føler ikke at det er noe stort problem å finne steder som er åpne for hund her. Er alltid noen puber og kaféer og andre opplevelser :)

Jeg savner også Storbritannia 😂

Åh, da er det mange muligheter, det er så mye fint å se! Vi tar tog og buss vi da, så vi har opplevd mye spennende altså. Det er jo noe helt eget å dra sånn fra sted til sted. :)

Hvis det er noe spesielt du ser etter eller spesielle tips er det bare å spørre. Samboer og jeg har reist til Sør-England 5 år på rad og sett nye steder hver gang. Vi har gjerne en base, f.eks i Torquay og reiser rundt derfra. Men vi har også hatt baser i f.eks Bristol og Bath. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isle of Skye er magisk, selv om det er mange turister der.

Anonymkode: 77076...31e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 6.28):

Etihad Stadium.

Anonymkode: f2e93...fd8

Anfield it is. 

Anonymkode: e5cdb...814

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

York er nydelig, ellers så er Whitby og områdene rundt fine å besøke. Vi pleier også å besøke herskapshus når vi er i England. Chatsworth er min favoritt så vi har vært der litt for mange ganger, Alnwick er også fint å besøke (verdens mest giftige hage). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hastings, Rye, Oxford, Chester, Windsor, Bath, you name it. Så mange fine steder, og jeg gleder meg til det blir mulig å dra tilbake. Så spørs det når vi får lov, men smitten er i hvert fall på nedtur og de ligger godt an med vaksinering. Så jeg prøver å være optimist. Mye fint i Skottland også, og jeg har fortsatt ikke vært i Wales.

Anonymkode: 35f7c...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Planen nå er å leie en hytte i Somerset eller Cornwall mot slutten av sommeren. Tenker september, for da er skoleferien over, valpen er større og det er større sjanse for at vi kan reise innenlands. Jeg har bursdag i mai, men det kan bli risikabelt. Kanskje vi leier noe i Skottland for en natt eller to om det blir mulig. Jeg har veldig lyst til å dra tilbake til Isle of Skye, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har feriert på Isle of Islay i flere år, før koronaen kom. Vi dro dit pga mannens whisky-hobby, men kom igjen år etter år pga at vi alle, barna inkludert, trives veldig godt der. Ikke alltid vi er like heldige med været, da men. Vi har en fast rute som vi følger til og fra, innom Inveraray, blant annet, og andre koselige småsteder. Men nå bor dere i Edinburgh, så jeg kan godt forstå at det er mer fristende å kjøre sørover, til den engelske sørkysten.

Vi hadde også en sommer der vi først lå på hotell i Bournemouth og badet og plukket fossiler på sørkysten, og etterpå leide et gammelt hus i Cotswolds-området, ikke så langt unna Bath. Det var også helt uforglemmelig og veldig veldig vakkert.

Anonymkode: fa444...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å forslå Edinburgh da jeg så trådtittelen...

Anonymkode: 97d52...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linny111
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenkte å forslå Edinburgh da jeg så trådtittelen...

Anonymkode: 97d52...b0c

Det er en nydelig by å bo i 😀 Det er masse snø her nå og helt nydelig å gå tur rundt skogområdene og åsene her.

Vi har bestilt en hytte litt nord for Loch Lomond et par dager i mai. Det er ikke så langt å kjøre og nydelig område å gå tur i. Vi har også leid et sommerhus i Somerset en uke, så kan vi kjøre litt rundt i sør der og se litt.

Blir spennende å se om dette blir noe av. Det er skummelt å prøve å være optimistisk i Storbritannia nå med tanke på ferie, selv om det kun er snakk om å kjøre halvannen time for å bo på en hytte 😂

11 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har feriert på Isle of Islay i flere år, før koronaen kom. Vi dro dit pga mannens whisky-hobby, men kom igjen år etter år pga at vi alle, barna inkludert, trives veldig godt der. Ikke alltid vi er like heldige med været, da men. Vi har en fast rute som vi følger til og fra, innom Inveraray, blant annet, og andre koselige småsteder. Men nå bor dere i Edinburgh, så jeg kan godt forstå at det er mer fristende å kjøre sørover, til den engelske sørkysten.

Vi hadde også en sommer der vi først lå på hotell i Bournemouth og badet og plukket fossiler på sørkysten, og etterpå leide et gammelt hus i Cotswolds-området, ikke så langt unna Bath. Det var også helt uforglemmelig og veldig veldig vakkert.

Anonymkode: fa444...eeb

Jeg synes Skottland er helt nydelig å reise rundt, og vi har vært på mange småturer her, men om vi skal på en litt lengre tur (mer enn en uke), så er det spennende å reise litt lenger. Men tips i Skottland tas også godt imot. Det er massevis å se på her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 6.28):

Etihad Stadium.

Anonymkode: f2e93...fd8

Emptyhad Stadium

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Lake District er nydelig, f.eks. rundt Windemere. Ser man kan bo på B&B på Muncaster Castle, høres kult ut (om man liker slott 😄). Ellers er vel Glencoe et klassisk sted å besøke i Skottland. Bodde selv en stund i Glasgowområdet, men fikk ikke reist så mye rundt. Arran står på lista fortsatt. 

Anonymkode: a768d...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...