Gjest Brutus Skrevet 26. september 2002 #1 Del Skrevet 26. september 2002 Mange naive mennesker driver å prøver å definere "meningen med livet", det blir nesten komisk! Meningen med livet, det er at vi skal fødes, bli kjønnsmodne, ha sex, få barn, bli gamle og dø. Men det forhindrer ikke at vi paralellt kan ha det litt ok, i tillegg til at vi arbeider for å opprettholde livet? Noen særlig dypere definisjoner, bygger på at man ønsker en annen verden enn den vi har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 26. september 2002 #2 Del Skrevet 26. september 2002 Biologisk sett er meningen m livet å formere oss, så sex kan jo være meningen m livet for noen ... Personlig så må d være mere m livet enn bare sex!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ada=) Skrevet 26. september 2002 #3 Del Skrevet 26. september 2002 Meninga med livet mitt er i hvert fall ikke bare sex! (Takk og pris!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 26. september 2002 #4 Del Skrevet 26. september 2002 Meningen med livet er det man selv legger i begrepet. For noen er det sex, for andre er det jobb eller familie. Kanskje en lett blanding av litt av hvert? Hvis meningen med livet var at vi bare skulle reprodusere oss så hadde vel ikke naturen utviklet det såkalte "intelligente" menneske? Vi trenger da vel ikke å ha fri vilje og evnen til å kunne fundere over vår eksistens for å reprodusere oss? Hm... Ble litt filosofisk her jeg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 26. september 2002 #5 Del Skrevet 26. september 2002 En kjent filosof sier at meningen med livet er å føde barn. Men meningen i livet, det må bli opp til hvert enklt individ å definere. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Skrevet 26. september 2002 #6 Del Skrevet 26. september 2002 Den var litt fin den der care Men hvis meningen med livet er reproduksjon, så vil det jo ikke være noen mening i det hele tatt for de som ikke kan få barn da. Og for meg som ikke VIL ha barn, så blir det like ille. Har mange tanker om meningen med livet jeg. Men å formulere det kort og greit er ikke så enkelt. Lilly Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 26. september 2002 #7 Del Skrevet 26. september 2002 Den var litt fin den der care Men hvis meningen med livet er reproduksjon, så vil det jo ikke være noen mening i det hele tatt for de som ikke kan få barn da. Og for meg som ikke VIL ha barn, så blir det like ille. Lilly Men du kan vel skape en mening i livet ditt, Lily. Det viktigste er jo hva man selv gjør det til... er det ikke...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Skrevet 26. september 2002 #8 Del Skrevet 26. september 2002 Care Å joda, og det kan jeg love deg at jeg gjør også. Har ett stålende liv jeg Lilly Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå