Gå til innhold

Damer alene på jorden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Hadde det vært opp til kvinnfolk så ville hele jordkloden sannsynligvis vært i steinalderen fremdeles. 

Anonymkode: b0b17...170

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 22.20):

Hvis alle menn forsvant fra verden i dag, ville damer klart og holde planeten gående? hadde dere klart og gjøre alle jobbene menn gjør i dag? eller hadde det vært enden på hele samfunnet?.  

Har dere damer noen tanker rundt dette?

Anonymkode: 390be...ead

De har sikkert kranglet seg til en viss forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det hadde vært mindre krig i verden 

Anonymkode: beab7...356

Om du kan litt historie, så finner du fort ut at kvinnelige ledere er like villige til å gå til krig som mannlige ledere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 22.20):

Hvis alle menn forsvant fra verden i dag, ville damer klart og holde planeten gående? hadde dere klart og gjøre alle jobbene menn gjør i dag? eller hadde det vært enden på hele samfunnet?.  

Har dere damer noen tanker rundt dette?

Anonymkode: 390be...ead

 

AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 22.35):

tenker mest på alle de fysiske yrkene menn gjør, der det er en stor mangel på kvinnelige arbeidere, ville damer klare og gjøre alle disse yrkene?. Jeg tror ikke damer ville klart det. det er jo ikke en sivilisasjon hittil som har vært styrt eller bygget av damer. Jeg vet hvis alle damene hadde forsvunnet ville menn klart seg, men om damer ville klart det står jeg mer tvilende til.

Anonymkode: 390be...ead

Åja...rart at menn sliter mer som single og topper selvmordstatistikker da hvis de klarer seg så fint? Rart at menn feks her inne bruker "1/4 menn ender opp alene/uten barn"som en argumentasjon på hvorfor dating er dritt?Og hvem skal dere utnytte da? Hverandre? Beta gutta må stå på hjørnet og selge kuk? Eventuelt jobbe for småpenger i helsevesenet? Joda..dere hadde klart dere flott..

Det har ikke vært en sivilasjon hittil som har latt kvinner få delta på lik linje som menn før de siste årene..

Anonymkode: 37ac5...f21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

 

Åja...rart at menn sliter mer som single og topper selvmordstatistikker da hvis de klarer seg så fint? Rart at menn feks her inne bruker "1/4 menn ender opp alene/uten barn"som en argumentasjon på hvorfor dating er dritt?Og hvem skal dere utnytte da? Hverandre? Beta gutta må stå på hjørnet og selge kuk? Eventuelt jobbe for småpenger i helsevesenet? Joda..dere hadde klart dere flott..

Det har ikke vært en sivilasjon hittil som har latt kvinner få delta på lik linje som menn før de siste årene..

Anonymkode: 37ac5...f21

tror disse mennene hadde håndtert det bedre hadde alle vært single faktisk, tror mye av grunnen til at de føler seg så nede deprimert er at det finnes milliarder av damer på planeten, fortsatt så sitter de der som single tapere. bare en tanke.

men må si meg enig med ts, kvinner hadde ikke klart å styre verden alene, men mennene er de som har bygget denne verden så den hadde gått videre uten damer.

Anonymkode: aca78...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

tror disse mennene hadde håndtert det bedre hadde alle vært single faktisk, tror mye av grunnen til at de føler seg så nede deprimert er at det finnes milliarder av damer på planeten, fortsatt så sitter de der som single tapere. bare en tanke.

men må si meg enig med ts, kvinner hadde ikke klart å styre verden alene, men mennene er de som har bygget denne verden så den hadde gått videre uten damer.

Anonymkode: aca78...c0d

Ja når man faktisk har en mulighet til å bygge og styre så er det jo ganske mye lettere å få det til da tross alt..

Det er for øvrig i de fleste land langt flere menn enn kvinner og da vil flere menn "falle utfor", bare en tanke

Anonymkode: 37ac5...f21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja når man faktisk har en mulighet til å bygge og styre så er det jo ganske mye lettere å få det til da tross alt..

Det er for øvrig i de fleste land langt flere menn enn kvinner og da vil flere menn "falle utfor", bare en tanke

Anonymkode: 37ac5...f21

hvis damer var mer kapable så ville de vell ha ordnet seg den muligheten mye tidligere`? bare en tanke

at det er flere menn en damer gjør ikke argumentet mitt mindre riktig

Anonymkode: aca78...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 22.20):

Hvis alle menn forsvant fra verden i dag, ville damer klart og holde planeten gående? hadde dere klart og gjøre alle jobbene menn gjør i dag? eller hadde det vært enden på hele samfunnet?.  

Har dere damer noen tanker rundt dette?

Anonymkode: 390be...ead

Det hadde blitt en fredelig verden. Alle hadde blitt veganere og null forurensning. Ingen trengte å være redd for å bli voldtatt. 

Jeg har lært mye om å klare meg med naturressurser, og jeg hadde ordnet mitt eget drivhus med grønsaker, frukt og bær. 

En miljøvennlig og mer bærekraftig planet. 

Anonymkode: b5d12...2aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

tror disse mennene hadde håndtert det bedre hadde alle vært single faktisk, tror mye av grunnen til at de føler seg så nede deprimert er at det finnes milliarder av damer på planeten, fortsatt så sitter de der som single tapere. bare en tanke.

men må si meg enig med ts, kvinner hadde ikke klart å styre verden alene, men mennene er de som har bygget denne verden så den hadde gått videre uten damer.

Anonymkode: aca78...c0d

Det er fordi kvinner har blitt holdt nede i mange århundrer. Jeg, som kvinne, hadde vært en god leder. Bort med pengesystemet og forurensing. Bedre med hester og vogn og å leve i ett med naturen. 

Anonymkode: b5d12...2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2021 den 15.03):

Det er latterlig at menn ser ut til å tro at kvinner ikke skjønner teknologi. Radioen ble oppfunnet av en kvinne. Kvinner blir ofte late og kyniske når det gjelder sånt fordi menn ikke vil la kvinner slippe til, driter dem ut og har bestemt seg for at kvinner ikke kan. Derfor gidder de ikke. Det finnes kvinner som bor alene og fikser alt selv. De hadde selvfølgelig klart det meste om det ikke fantes menn her på kloden som kunne herse med dem og jage dem vekk. 

Anonymkode: 3a287...516

Hvilken kvinne var det som fant opp radioen?.

Anonymkode: 25a6b...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom problemstilling! Burde blitt en hollywoodfilm av dette! :) Tja, om vi våknet i morgen og alle levende menn hadde vært borte så hadde det selvfølgelig blitt ekstremt mye kaos. De fleste land hadde stått uten ledere og de fleste regjeringer rundt om i verden hadde blitt svært kraftig redusert. Så har man alle arbeidsplassene også de essensielle, som hadde stått tomme. Vi måtte vel hatt et år eller to med omskolering og bytting av yrker over hele verden og det ville tatt flere år før ting hadde stabillisert seg. Jeg kan ikke komme på et eneste yrke som hadde gått til grunne (tja..gigolo?) selv om noe kanskje hadde blitt utført på et litt lavere nivå. Tenker man hadde måttet innføre en form for 3-årig "arbeidstjeneste" eller noe slikt hvor staten setter deg i arbeid der det er behov. Idrettsutøvere og kunstnere hadde nok måttet belage seg på annet arbeid med det første.

Som andre har nevnt tidligere så har vi milliarder av sperm i spermbanker over (nesten) hele verden så menneskeheten hadde slettes ikke dødd ut og allerede 9 mnd etter mennene forsvant så ville det bli født nye. Disse vil jaggu kunne velge og vrake blandt eldre kvinner når de blir voksne ;) 

Til slutt hadde det blitt en stor nedgang i fysisk vold og sikkert en oppgang i psykisk vold. Psyken ville generelt blitt enda svakere enn den er i dag. Konflikter og drap hadde det fortsatt vært, men ikke i nærheten av de tallene man nå har (de første årene hadde man uansett hatt nok med å overleve). 

Om alle kvinner hadde forsvunnet så hadde det store problemet vært å få født nye kvinner (eller mennesker i det hele tatt). Det er nok egg på boks rundt om i verden og jeg tipper at mennene hadde funnet en løsning for å få produsert barn i laboratoriet etterhvert. 

Anonymkode: 4d521...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.2.2021 den 16.58):

Jeg tror det hadde vært mindre krig i verden 

Anonymkode: beab7...356

Jeg tror det hadde blitt mer krig.

Anonymkode: 9d12e...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Morsom problemstilling! Burde blitt en hollywoodfilm av dette! :)

Anonymkode: 4d521...aba

Med mindre filmen hadde gjort verden perfekt når det bare var kvinner, så hadde ingen turdt å lage en slik film i dagens politisk korrekte debattklima. PK- gjengen hadde nok klikket totalt.

Anonymkode: 9d12e...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror det hadde blitt mer krig.

Anonymkode: 9d12e...d9f

Historien viser at det ikke ville vært noen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem skulle funnet opp ny teknologi og gjort vitenskapelige oppdagelser?

Hvem skulle startet nye bedrifter og drevet økonomien fremover?

Hvem skulle laget morsomme programmer på TV?

Anonymkode: ca690...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...