AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Når jeg tar en finger inn i skjeden kan jeg kjenne en ‘løs klump’. Den kjennes svampeaktig ut, henger litt ned. er dette livmorfremfall? Anonymkode: e56be...65e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Livmorhalsen du kjenner? Anonymkode: 18acd...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Vil tro det er livmorhalstappen. Til meg er den veldig lav rett før mensen. Anonymkode: 85ed4...d82 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Livmorhalsen du kjenner? Anonymkode: 18acd...c7d Vet ikke 🙈 jeg pleier ikke fingre meg selv, da jeg bruker dildo/vibrator. livmorhalsen skal vel være lengre opp? Her kjente jeg det ca en halv finger inn. Og jeg har små hender. (158 cm høy) Anonymkode: e56be...65e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil tro det er livmorhalstappen. Til meg er den veldig lav rett før mensen. Anonymkode: 85ed4...d82 Jeg ble ferdig med mensen i går, kan det ha noe å si? Var i går jeg kjente den. Anonymkode: e56be...65e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ble ferdig med mensen i går, kan det ha noe å si? Var i går jeg kjente den. Anonymkode: e56be...65e Da er det nok den. Ofte kan man kjenne en liten grop midt i, det er åpningen opp til livmor. Anonymkode: e3167...78a 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #7 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er det nok den. Ofte kan man kjenne en liten grop midt i, det er åpningen opp til livmor. Anonymkode: e3167...78a Okay, takk ☺️ Anonymkode: e56be...65e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #8 Skrevet 4. februar 2021 Det du kjenner er mest sannsynlig IKKE livmortappen. Den sitter mye lengre opp og hvis du kjenner den med en halv finger så har livmora di falt ned. jeg skjønner hva du mener. Jeg kjenner den samme «klumpen» hos meg (og det er ikke livmortappen). Håper det er normalt Anonymkode: 73345...197 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #9 Skrevet 4. februar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det du kjenner er mest sannsynlig IKKE livmortappen. Den sitter mye lengre opp og hvis du kjenner den med en halv finger så har livmora di falt ned. jeg skjønner hva du mener. Jeg kjenner den samme «klumpen» hos meg (og det er ikke livmortappen). Håper det er normalt Anonymkode: 73345...197 Hva skulle det ellers være? klart det er livmortappen. Anonymkode: 93485...067 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #10 Skrevet 4. februar 2021 Kan være G punktet ditt, blir du glad når du lar fingren leke med den? Anonymkode: dab06...133
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #11 Skrevet 4. februar 2021 Det er enden på skjedeveggen. Helt normalt. Du må liksom forbi den tappen når du f.eks setter inn en tampong. Anonymkode: 422fd...d67
Purple_Pixiedust Skrevet 4. februar 2021 #12 Skrevet 4. februar 2021 Skjønner ikke helt hva du mener, men jeg møter også litt motstand på ca samme punkt som deg. Jeg husker dog ikke om det var slik før jeg fødte to barn. Så vet ikke om det er pga fødsel av store barn og revning eller om jeg alltid har vært slik.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #13 Skrevet 4. februar 2021 Livmorhalstappen er fastere enn resten. Blir av noen beskrevet som samme følelse som når du tar på nesetippen din. Du vil også kjenne at den er rund, og evt en liten "grop" i midten av den, selve åpningen. Varierer litt hvor i syklus man er hvor hard den er, men for meg hørtes "svampeaktig" litt rart ut hvis det er livmorhalsen du kjenner, men kan jo være jeg ser for meg en svamp litt annerledes enn deg 😅 Anonymkode: 53cc0...76a 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. februar 2021 #14 Skrevet 4. februar 2021 Det er livmorhalsen, den endrer litt plassering (noen ganger høyere, andre ganger lavere). Helt normalt å kjenne den en halv finger inn.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #15 Skrevet 4. februar 2021 Kan også være fremre skjedevegg, den er mer ruglete enn livmorhalsen som er mer glatt. Anonymkode: 5bfda...604 1
Purple_Pixiedust Skrevet 4. februar 2021 #16 Skrevet 4. februar 2021 Anonymus Notarius skrev (19 minutter siden): Det er livmorhalsen, den endrer litt plassering (noen ganger høyere, andre ganger lavere). Helt normalt å kjenne den en halv finger inn. Det kan jeg ikke helt skjønne? Man må jo omtrent en hel finger inn for å nå den. Det må jeg i hvert fall. I tillegg er det vondt/ubehagelig når den berøres. I hvert fall når gynekolog eller jordmor gjør det. 😛
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #17 Skrevet 4. februar 2021 Det er nesten 99% sikkert at det er muskelen mellom sjedeveggen og baksiden av urinblæra du kjenner og som mange mistolker til å være livmorhalstappen. Det er denne muskelen som blant annet hjelper til 0 holde tampong el pessar på plass. Å drive å dytte rund på livmorhalsen gjør vondt og om du kan kjenne livmorhalsen så langt nede i sjeden har du en prolaps som du umiddelbart bør få en gynekolog til å sjekke ut. Anonymkode: 4c9a1...72f 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #18 Skrevet 4. februar 2021 Det er nok livmorhalstappen. Hos meg kjennes den også litt svampaktig ut. Jeg kjenner den ved å stikke fingeren inn og jeg har ikke noe livmorfremfall. Den er en klump i bunnen av skjeden. Jeg kan også kjenne livmorhalsinngangen som en liten fordypning midt i klumpen. Jeg vet det er riktig sted i og med at trådene fra spiralen stikker ut der. Anonymkode: 7b71c...174 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #19 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan også være fremre skjedevegg, den er mer ruglete enn livmorhalsen som er mer glatt. Anonymkode: 5bfda...604 Tror det er dette. Mitt ruglete område i kjeden er iallefall ikke livmortappen Anonymkode: 35cd4...1e5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #20 Skrevet 4. februar 2021 Jeg har også en sånn ruglete klump ikke så langt inn. Tror det er helt normalt, ingen lege som har sagt noe på det. Anonymkode: ca6f2...ea0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå