Gjest Blondie65 Skrevet 7. februar 2021 #21 Del Skrevet 7. februar 2021 Alivamale skrev (Akkurat nå): Nei, jeg må ærlig talt si at jeg ikke forstår det helt selv. Jeg var innom Galleriet en kveld i forrige uke, det var jo knapt noen andre der, så jeg forstår ikke riktig gevinsten av å stenge helt. Mye større trafikk på Lagunen og de andre sentrene i periferien. Men det er jo dagligvarebutikkene som er fulle, ikke de andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okaki Skrevet 7. februar 2021 #22 Del Skrevet 7. februar 2021 Jeg håper bare de flytter planleggingsdagen på fredag, er nok mange foreldre som står uten barnepass nå🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 7. februar 2021 #23 Del Skrevet 7. februar 2021 Han Helsesjefen som snakker nå snakker så treeeeegt, får helt fnatt når jeg hører på han. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 7. februar 2021 #24 Del Skrevet 7. februar 2021 Okaki skrev (35 minutter siden): Jeg håper bare de flytter planleggingsdagen på fredag, er nok mange foreldre som står uten barnepass nå🙄 Barnehagene er jo åpne, men i kohorter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buksa di Skrevet 7. februar 2021 #25 Del Skrevet 7. februar 2021 (endret) Regjeringen burde å være forsiktig med tiltakene, snakket med flere venner her i Oslo, at hvis dette fortsetter så reiser de bort en periode fordi de ikke orker mer av nedstegningen. Det kan faktisk være konsekvensen av alle disse tiltakene. Folk orker ikke etter flere mnd, og velger å reise bort for å redde sin mentale helse. Jeg skjønner de godt, de som velger dette. Tide på at regjeringen ser på om det er verdt det mot konsekvensene med å isolere folk. Mener jeg til og med har lest om det i media, at folk vurdere å stikke fra. Endret 7. februar 2021 av buksa di 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
13579 Skrevet 7. februar 2021 #26 Del Skrevet 7. februar 2021 buksa di skrev (9 minutter siden): Regjeringen burde å være forsiktig med tiltakene, snakket med flere venner her i Oslo, at hvis dette fortsetter så reiser de bort en periode fordi de ikke orker mer av nedstengingen. Det kan faktisk være konsekvensen av alle disse tiltakene. Folk orker ikke etter flere mnd, og velger å reise bort for å redde sin mentale helse. Jeg skjønner de godt, de som velger dette. Tide på at regjeringen ser på om det er verdt det mot konsekvensene med å isolere folk. Mener jeg til og med har lest om det i media, at folk vurdere å stikke fra. Dersom tiltakene styrkes vesentlig, blant annet ved å påby portforbud hele døgnet, fysisk sperring av alle dører og effektiv overvåking av tiltaksbrudd, og dette iverksettes for mange måneder, må alle finne seg i dette selv om de ikke vil. Dette har vist seg mulig i andre land og lar seg sikkert gjøre også i Norge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buksa di Skrevet 7. februar 2021 #27 Del Skrevet 7. februar 2021 13579 skrev (Akkurat nå): Dersom tiltakene styrkes vesentlig, blant annet ved å påby portforbud hele døgnet, fysisk sperring av alle dører og effektiv overvåking av tiltaksbrudd, og dette iverksettes for mange måneder, må alle finne seg i dette selv om de ikke vil. Dette har vist seg mulig i andre land og lar seg sikkert gjøre også i Norge. Da kommer folk til å rømme landet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buksa di Skrevet 7. februar 2021 #28 Del Skrevet 7. februar 2021 13579 skrev (1 minutt siden): Dersom tiltakene styrkes vesentlig, blant annet ved å påby portforbud hele døgnet, fysisk sperring av alle dører og effektiv overvåking av tiltaksbrudd, og dette iverksettes for mange måneder, må alle finne seg i dette selv om de ikke vil. Dette har vist seg mulig i andre land og lar seg sikkert gjøre også i Norge. Og hva tror du skjer når de kommer tilbake?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 7. februar 2021 #29 Del Skrevet 7. februar 2021 Jaha, så vet vi det. Utrolig at politikere bruker så mange ord på å si ingenting. Den presskonferansen kunne de latt være. De snakket bare om ting som vi visste fra før av. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
13579 Skrevet 7. februar 2021 #30 Del Skrevet 7. februar 2021 buksa di skrev (Akkurat nå): Og hva tror du skjer når de kommer tilbake?? Når hvem kommer tilbake?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buksa di Skrevet 7. februar 2021 #31 Del Skrevet 7. februar 2021 13579 skrev (Akkurat nå): Når hvem kommer tilbake?? Mer smitte, og en del muterte virus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
13579 Skrevet 7. februar 2021 #32 Del Skrevet 7. februar 2021 buksa di skrev (1 minutt siden): Mer smitte, og en del muterte virus. Overvåking må kunne identifisere dette raskt nok til at tiltakene kan gjeninnføres med god effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buksa di Skrevet 7. februar 2021 #33 Del Skrevet 7. februar 2021 13579 skrev (Akkurat nå): Overvåking må kunne identifisere dette raskt nok til at tiltakene kan gjeninnføres med god effekt. Hæ? Er du full eller noe? Klin umulig følge deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
13579 Skrevet 7. februar 2021 #34 Del Skrevet 7. februar 2021 (endret) Tiltakene som er varslet i Bergen, er nødvendige men langt fra tilstrekkelige. Jeg har likevel problemer med å forstå at det skal være forbudt med virtuelle møter med mer enn 5 personer. Dersom alle deltagerne sitter alene i eget rom, vil da ikke antallet deltagere påvirke smittefaren? Endret 7. februar 2021 av 13579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pangolina Skrevet 7. februar 2021 #35 Del Skrevet 7. februar 2021 (endret) 13579 skrev (13 minutter siden): Tiltakene som er varslet i Bergen, er nødvendige men langt fra tilstrekkelige. Jeg har likevel problemer med å forstå at det skal være forbudt med virtuelle møter med mer enn 5 personer. Dersom alle deltagerne sitter alene i eget rom, vil da ikke antallet deltagere påvirke smittefaren? Forstod det du henviser til som at de mener at om man produserer noe som som skal sendes virtuelt f.eks, kan det være 5 personer til stede og nødvendig produksjonspersonell? Endret 7. februar 2021 av pangolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
13579 Skrevet 7. februar 2021 #36 Del Skrevet 7. februar 2021 pangolina skrev (1 time siden): Forstod det du henviser til som at de mener at om man produserer noe som som skal sendes virtuelt f.eks, kan det være 5 personer til stede og nødvendig produksjonspersonell? Det var muligens det som var ment, men slik det var formulert, kunne max 5 personer delta må møtet. Uansett er det formuleringen som teller juridisk, ikke hensikten med den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okaki Skrevet 7. februar 2021 #37 Del Skrevet 7. februar 2021 Gjesten29 skrev (7 timer siden): Barnehagene er jo åpne, men i kohorter. Les igjen, det er planleggingsdag på fredag, og da er det nok mange foreldre som ikke kan sende barna til besteforeldre som planlagt😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg