nomore82 Skrevet 7. februar 2021 #121 Del Skrevet 7. februar 2021 Ukjent. skrev (26 minutter siden): Av en eller annen grunn så kan visst ikke dette sammenlignes. Jeg har vridd hodet mitt for å forstå det, og finner ingen logisk grunn til at dette ikke er akkurat det samme prinsippet, men nei. Det er nesten som folk ønsker at korona skal være så farlig og skummelt som mulig (det er kanskje naturlig, man vil muligens rettferdiggjøre for seg selv at man støtter tiltakene). Men vaksinen må du ikke si noe stygg om: det er den oh store redningen, og er helt ufeilbarlig.. Er det noen som har sagt at den er helt ufeilbarlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 7. februar 2021 #122 Del Skrevet 7. februar 2021 nomore82 skrev (2 minutter siden): Er det noen som har sagt at den er helt ufeilbarlig? Jeg henviste til unnskyldningene om at det selvsagt ikke er vaksinen sin feil at 50 sykehjemspasienter døde noen dager etter vaksinen - men det er selvsagt koronaen sin feil når de dør etter positiv test. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredelig Skrevet 7. februar 2021 #123 Del Skrevet 7. februar 2021 Bærblå skrev (På 3.2.2021 den 9.06): Ja der forsvant friheten vår. Jeg kan garantere at det fremover vil innføres det samme verden over. Man kommer til å indirekte bli tvunget til å ta vaksinen. Hvis ikke mister man basically friheten til å ferdes. Det synes jeg er veldig bra! Vaksinemotstandere har generelt kunnet "surfet" på at folk flest tar ansvar og vaksinerer seg selv og sine barn. Hvis de samme vaksinemotstanderne nå får oppleve at valget deres får direkte konsekvenser for dem selv, vil de kanskje revurdere sitt standpunkt? Kanskje vil de gå i seg selv, stille spørsmål ved om standpunktet til en hjemmeværende blogger, som har "lykkes" med å bli samboer med en fotballspiller, flyger etc, er verd å slutte seg til? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*luna* Skrevet 7. februar 2021 #124 Del Skrevet 7. februar 2021 Ann Mo skrev (3 timer siden): Alle som har hatt positiv test på koronaviruset innen 30 dager før dødsfall, kommer i statistikken til de 582 korona-relaterte dødsfallene vi har hatt i Norge. (De trenger vel ikke være forkjølet heller?) (Tester de også etter dødsfall?) Er det informert hvor mange av de 582, var sykehjemspasienter eller tilsvarende skrøpelige slik at statistisk ville endel av disse dødd til samme tid uten korona også? For å ta samme setning: Hvis 400 sykehjemsbeboere i Norge dør hver uke uavhengig av årsak, vil statistisk sett noen av dem også dø innen 30 dager etter at de har fått koronaviruset? Sted for dødsfall: Sykehjem/institusjon: 305 Sykehus: 219 Hjemme: 8 Ukjent: 3 Alder dødsfall (perioden 12. mars 2020 - 5. februar 2021) Under 40 år: 3 40-49 år: 6 50-59 år: 17 60-69 år: 57 70-79 år: 125 80-89 år: 208 Over 90 år: 166 https://www.vg.no/spesial/corona/?utm_source=coronav-new-front 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshmallow Skrevet 7. februar 2021 #125 Del Skrevet 7. februar 2021 Ann Mo skrev (3 timer siden): Alle som har hatt positiv test på koronaviruset innen 30 dager før dødsfall, kommer i statistikken til de 582 korona-relaterte dødsfallene vi har hatt i Norge. (De trenger vel ikke være forkjølet heller?) (Tester de også etter dødsfall?) Er det informert hvor mange av de 582, var sykehjemspasienter eller tilsvarende skrøpelige slik at statistisk ville endel av disse dødd til samme tid uten korona også? For å ta samme setning: Hvis 400 sykehjemsbeboere i Norge dør hver uke uavhengig av årsak, vil statistisk sett noen av dem også dø innen 30 dager etter at de har fått koronaviruset? Nå må du huske på at svært mange sykehjemsbeboere i Norge har fått vaksinen, og et lite mindretall heldigvis har fått covid. Men du har tydeligvis bestemt deg for at vaksinen er farligere enn covid til tross for at all statistikk viser det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mo Skrevet 7. februar 2021 Forfatter #126 Del Skrevet 7. februar 2021 Marshmallow skrev (Akkurat nå): 1 Nå må du huske på at svært mange sykehjemsbeboere i Norge har fått vaksinen, og et lite mindretall heldigvis har fått covid. 2 Men du har tydeligvis bestemt deg for at vaksinen er farligere enn covid til tross for at all statistikk viser det motsatte. 1. Ja, det er et godt poeng. Vet du hvor mange? 2. Ekkelt å oppleve å bli dømt slik. Ubehagelig. Utrivelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krutthøna Skrevet 7. februar 2021 #127 Del Skrevet 7. februar 2021 Helt seriøst, vaksinepass eller ikke. Tror dere det er mulighet for å reise utenlands i 2021? Da tenker jeg kanskje en storbyferie til eks. London, Stockholm, København osv. før jul. For min del er et uaktuelt å reise noensteds hvis det blir karantene i ene eller andre enden. Å nei, jeg er ikke en av de som reiser til syden når det blir anbefalt å ikke reise, så den teller ikke. Vet også at det ikke er forbud mot å reise! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshmallow Skrevet 7. februar 2021 #128 Del Skrevet 7. februar 2021 Ann Mo skrev (Akkurat nå): 1. Ja, det er et godt poeng. Vet du hvor mange? 2. Ekkelt å oppleve å bli dømt slik. Ubehagelig. Utrivelig. Vet ikke hvor mange, men regner med at FHI har statistikk på det. Beklager, du har rett i at den siste setningen var dømmende. Det vil ikke hjelpe debattklimaet. Men for å omformulere meg på vennligere vis: Nå har i følge VGs oversikt 64653 personer blitt diagnostisert med covid (sikkert store mørketall, men man kan anta at de fleste alvorlig syke er diagnostisert) og 198176 personer har fått minst en vaksinedose. 582 er døde av eller med korona, dette inkluderer noen yngre folk og mange hjemmeboende eldre. 56 er døde av eller med vaksinen, samtlige var sykehjemsbeboere. De fleste av landets sykehjemsbeboere har nå fått begge dosene. Altså sier jo statistikken at covid er farligere for eldre mennesker enn vaksinen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nala79 Skrevet 7. februar 2021 #129 Del Skrevet 7. februar 2021 Så utrolig kjekt å kunne avstå fra vaksinen fordi det er valgfritt. Kunne ikke brydd meg mindre om jeg ikke får dra noe sted. Har alt jeg trenger her i min by. Ikke går jeg på konserter, ikke på kamper, ikke NOE sosialt. Jeg går i butikken, men kan få tilkjørt.. veldig okay! Så lenge de ikke setter tvang for å kunne gå ute i naturen da.. da sliter jeg! Da må jeg nok ta den som alle andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg