Gå til innhold

Kvitte meg med søsters dagbøker og brev


CeBe

Anbefalte innlegg

Hei

Etter at min søster døde og jeg endelig har klart å gå gjennom tingene hennes, sitter jeg blant annet med mange brev og dagbøker. Det er snakke om to banankasser, stappfulle. Jeg ønsker å brenne det, ikke kaste det. Jeg ønsker helst å brenne alt, permene på dagbøkene også, men vet ikke om det går... Men jeg har ikke peis og ikke hage. Disse oljetønnene er det visst ikke lov å bruke.. Er det noen som har noen ideer til meg?

i verste fall kan jeg bruke hagen til mine foreldre, men jeg ønsker helst ikke det. 

 

På forhånd takk for svar :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, CeBe said:

Hei

Etter at min søster døde og jeg endelig har klart å gå gjennom tingene hennes, sitter jeg blant annet med mange brev og dagbøker. Det er snakke om to banankasser, stappfulle. Jeg ønsker å brenne det, ikke kaste det. Jeg ønsker helst å brenne alt, permene på dagbøkene også, men vet ikke om det går... Men jeg har ikke peis og ikke hage. Disse oljetønnene er det visst ikke lov å bruke.. Er det noen som har noen ideer til meg?

i verste fall kan jeg bruke hagen til mine foreldre, men jeg ønsker helst ikke det. 

 

På forhånd takk for svar :)

 

Jeg hadde pakket meg en real tursekk, ved og noe kos (varm kaffe/kako eller noe), og laget meg et bål et godt stykke inn i skogen. Hadde sittet ved bålet en god stund, brukt lang tid på det med tanker og minner.

Anonymkode: 22b9c...d52

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville spurt om noen andre i familien ville ha det, før jeg brente det i hvert fall! Selv ville jeg absolutt beholdt det! 

Anonymkode: 0459e...9e2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ville spurt om noen andre i familien ville ha det, før jeg brente det i hvert fall! Selv ville jeg absolutt beholdt det! 

Anonymkode: 0459e...9e2

Ffamilien lese dagboka? Hva med å bare slippe en skikkelig ruke på graven hennes mens du er i gang

Anonymkode: b17e4...520

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en grunn til at du vil brenne alt? Er det ingen andre som kunne tenke seg å ta vare på minnene? 

Anonymkode: 0a63b...297

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ffamilien lese dagboka? Hva med å bare slippe en skikkelig ruke på graven hennes mens du er i gang

Anonymkode: b17e4...520

Ta deg sammen 

Anonymkode: 0a63b...297

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CeBe skrev (7 minutter siden):

Disse oljetønnene er det visst ikke lov å bruke

Du kan fint brenne det oppi et oljefat/tønne. Er ikke forbudt å brenne papir. For å ta mest mulig hensyn, gjør det en dag det ikke blåser. 

Anonymkode: 807ed...cd7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ville spurt om noen andre i familien ville ha det, før jeg brente det i hvert fall! Selv ville jeg absolutt beholdt det! 

Anonymkode: 0459e...9e2

Herregud, hva feiler det folk som leser i andre menneskers dagbøker? Levende eller ei. Lurer på om der kommer av mangel på respekt eller ikke eksisterende sosiale ferdigheter.😱

Anonymkode: 3a6bf...5c9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg beholder selvfølgelig det alle meste, men brevene hennes og dagbøkene mener jeg er private. Har selvsagt spurt de andre i familien om det er greit at jeg gjør det på denne måten. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for forslaget om skogstur med bål, samt god mat og drikke. God søster du TS, som ikke deler din søsters privatliv med verden ❤️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever det på en gjenvinningsstasjon til sikkerhetsmakulering. Dette kan du betale for å få gjort, prøv google for å finne et sted i nærheten som tilbyr dette. Da sikrer du at ikke uvedkommende får tilgang til dette og det makulerte papiret gjenvinnes. Bøker brenner dårlig (fordi det ikke kommer luft mellom arkene) papir flakser og det kan være brannfarlig.

Anonymkode: 314ae...eda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogstur med bål!!! 

Det blir noe seremonielt og åndelig over det også, å se alle papirene bli til ett flott bål i naturlige omgivelser, synes det var en veldig god ide 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste er nok å brenne det i en oljetønne og helle på med godt med brennvæske. Tror ikke jeg ville brent plastinnbundne dagbøker ute i naturen. 
 

Ellers, tommel opp for at du har ære og for at du respekterer din søster og brenner dagbløkene ulest.

Anonymkode: 67c64...c8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva med å bare kjøpe en billig makuleringsmaskin?

Anonymkode: 137f2...4dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AlmaSofie
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med å bare kjøpe en billig makuleringsmaskin?

Anonymkode: 137f2...4dd

Enig, det hadde jeg gjort. Man får mange rimelige makuleringsmaskiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...