Gå til innhold

Er det sant at kvinner har kallenavn på de de dater?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja. Men ikke for at jeg dater mange samtidig . Men fordi jeg villet holde han litt hemmelig hvem han er for snokere venner frem til man er sikkert det vil vare  Feks «bueskyttern» fordi han drev med bueskyting 

venn: Du A, hvordan går det med deg og han bueskyttern? 
meg: joda helt fint 😊

Istedenfor navnet 

Anonymkode: 839ab...a69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg bruker folks navn. Men det hender jeg kan finne på et kallenavn hvis jeg ikke vil røpe navnet

Anonymkode: 7f2ec...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine venninner og jeg (er voksne) har kallenavn på de fleste vi har datet. Ikke på de vi er/har vært i seriøse forhold med, men dater og veldig korte forhold.

En av grunnene er nok at f.eks på Tinder så chatter man med flere samtidig og man seriedater. Når man da skal fortelle er det enklere å si «flymannen», «Tinder-Erik», «Erik-Erik» (for å skille to med like navn, «Holmen», «Flybridgen», «2-meteren» og whatever. Man har jo ofte venner eller kollegaer med samme navn som datene så det er en fin måte å skille på. Dessuten ligger det stort sett en god historie bak kallenavnet også

Anonymkode: ffa5a...c14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke under datingen, men jeg har vel egentlig det på menn i etterkant, om man datet en stund. Mest fordi man vet at andre ikke husker navnene. 

Da blir det politimannen, bilselgeren og han med nøstet. Ja sokkefyren er også husket, selv om han kun fikk en date... samt mine brukte sokker. 😄

Et par ekser har også fått kallenavn. Ene tenker jeg kun på som rumpefyren *grøss*, men det holder jeg for meg selv. En annen er det mine venninner som har "døpt". Grinegutten er det han konsekvent omtales som. 

Anonymkode: 4fab8...da0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ble dumpet så var jeg helt knust og begynte å kalle eksen min for krøplingen av årsaker jeg ikke har lyst til å skrive. Dette er noe venninnen mine har tatt med seg og kaller han krøplingen når de skal refere til han. Jeg vet at det er slemt men han var ikke en grei person. 

Anonymkode: 9e363...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 år senere...
AnonymBruker
Gjest Saph skrev (På 2.2.2021 den 16.58):

Ikke som jeg har hørt. Med mindre det er noe som skiller seg skikkelig ut. Typ astronauten, milliardæren, presidenten, glassøyet

Hehehe helt riktig. Jeg har hatt mine : Skippern, presten og astronauten . 

Anonymkode: e596d...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det har vi; han engstelige, han med så god pensjon, han med båten, han med nøklene , det skriver seg da ofte fra en morsom historie fra første  date eller møte, og så bare blir det sånn. Må si det er det samme med mannlige venner; hvis de begynner å fortelle om hun som aldri hadde spilt minigolf, så blir hun jo hetende det..

Anonymkode: 95f81...cb4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.2.2021 den 16.47):

Hvis man dater mange så har man sikkert behov for det. Jeg dater en av gangen og har derfor ikke behov for det.

Likevel, skal jeg fortelle noen om en tidligere date eller lignende så er det større sjans for at de vet hvem "elektrikeren" er enn, Jens.

Anonymkode: b8606...902

Jeg regner med at de som dater mange må ha like kallenavn på datene sine sånn de ikke begynner å kalle de feil. Da funker advokaten, snekkern, legen osv som ts nevner ganske dårlig. Da må det da være mer som kjekken, handsome osv jeg kommer ikke på flere for jeg dater bare en om gangen å bruker aldri noe kallenavn 😅

Anonymkode: 57bc6...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke det iallefall,men noen har nok det.  Ingen av mine venninner bruker det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig. Lettere å huske "arkitekten" enn Marius - for jeg har data flere som heter Marius. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg regner med at de som dater mange må ha like kallenavn på datene sine sånn de ikke begynner å kalle de feil. Da funker advokaten, snekkern, legen osv som ts nevner ganske dårlig. Da må det da være mer som kjekken, handsome osv jeg kommer ikke på flere for jeg dater bare en om gangen å bruker aldri noe kallenavn 😅

Man kaller jo ikke DEM med kallenavn, det er kun overfor venninnene. De det gjelder får aldri høre de navnene. Det er jo sånn at enkelte navn har vært veldig populære i visse aldere, og i løpet av et par år kan man fort ha datet 2-3 med samme navn. Så da er det enklere med kallenavn som er beskrivende for personen. Dessuten er det ikke alltid man husker selve navnene en stund senere. Men man husker Svensken, læreren, Skippern, Kongen osv.

Anonymkode: 61f63...4e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja. Blir jo stort sett ikke kjæreste med de jeg dater, så like greit å holde det anonymt. Mange menn oppfører seg og så dåtlig at de ikke er verdt mer en et stygt kallenavn.

Anonymkode: cf978...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, det har jeg aldri tenkt over, men ja, har jo det! Han datet både han bodybuilderen, han snekkeren, han med bilen, han kriminelle og selvfølgelig han fra jobben 😂

Anonymkode: 02d33...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her har det i det siste gått i "spanjolen", "arkitekten" og "drammenseren"

Anonymkode: 0b28e...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare når man nevner fyren til en som ikke kjenner eller vet hvem han er. Ser ikke på det som et kallenavn egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, ja jeg hadde det når jeg datet 

Anonymkode: 38f89...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...