BellaMargitha Skrevet 2. februar 2021 #1 Del Skrevet 2. februar 2021 Eller er det helt greit vi slapp inn mutasjoner? Hvorfor i huleste navn stengte de ikke grensene? Vi går antakelig mot portforbud, hvis man ser i avisen i dag. Blir litt oppgitt av hele greia. Jeg har fulgt alle smittevernstiltak som har kommet siden mars, men hva er min innsats verdt overhodet når smitten kommer fremadstormende fra utlandet? Bortkastet alt sammen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 2. februar 2021 #2 Del Skrevet 2. februar 2021 BellaMargitha skrev (18 minutter siden): Eller er det helt greit vi slapp inn mutasjoner? Hvorfor i huleste navn stengte de ikke grensene? Vi går antakelig mot portforbud, hvis man ser i avisen i dag. Blir litt oppgitt av hele greia. Jeg har fulgt alle smittevernstiltak som har kommet siden mars, men hva er min innsats verdt overhodet når smitten kommer fremadstormende fra utlandet? Bortkastet alt sammen. Så 95 innlagte tilsier portforbud? Neppe. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaMargitha Skrevet 2. februar 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 2. februar 2021 Hatsumomo skrev (24 minutter siden): Så 95 innlagte tilsier portforbud? Neppe. https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/helsedirektoeren-stoetter-forslaget-om-portforbud.bIdpEfp3B?utm_source=vgfront&utm_content=row-7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daraya Skrevet 2. februar 2021 #4 Del Skrevet 2. februar 2021 Er jo bare å huske hvem som har ansvaret for dette, så setter du riktig kryss på stemmesedel i september. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest byråkrati Skrevet 2. februar 2021 #5 Del Skrevet 2. februar 2021 Jeg er sur fordi vi importerer billig arbeidskraft og later som om det er kun "kjipinger" (debatten nrk) gjør det når dette er utbrodert i fullskala også innad bedrifter som blir sett på som "seriøse". Spesielt i et klima der stadig flere nordmenn faller utenfor, som ikke har sjans å konkurrere med billig arbeidskraft utenfra. Store bedrifter tjener enda mer på slik praksis og det går på bekostning av ALLE nordmenn. Bortsett fra de få som sitter på million og milliarder i gevinst, da, selvsagt, Millioner og milliarder de har i aksjer og fond som ikke blir sirkulert tilbake i økonomien igjen. Pluss at formueskatten er tullete lav så lite av det kommer tilbake inn i norsk økonomi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 2. februar 2021 #6 Del Skrevet 2. februar 2021 Daraya skrev (8 minutter siden): Er jo bare å huske hvem som har ansvaret for dette, så setter du riktig kryss på stemmesedel i september. Stem på demokratene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 2. februar 2021 #7 Del Skrevet 2. februar 2021 (endret) BellaMargitha skrev (19 minutter siden): https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/helsedirektoeren-stoetter-forslaget-om-portforbud.bIdpEfp3B?utm_source=vgfront&utm_content=row-7 Og du klarte ikke å lese biten hvor det stod Sitat Det skal, dersom det blir vedtatt, kun brukes «i ekstreme situasjoner», Er 95 innlagte på noen som helst måte en ekstrem situasjon? Vi er så langt unna et portforbud idag som det er mulig å komme, det er bare å roe ned. Skjønner ikke hva folk tjener på å være så vanvittig overdramatisk hele tiden. Endret 2. februar 2021 av Hatsumomo 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaMargitha Skrevet 2. februar 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 2. februar 2021 Hatsumomo skrev (Akkurat nå): Og du klarte ikke å lese biten hvor det stod Er 95 innlagte på noen som helst måte en ekstrem situasjon? Vi er så langt unna et portforbud idag som det er mulig å komme, det er bare å roe ned. Det tror jeg ingen verdens ting på. Regjeringen har snakket om portforbud siden tidlig Januar. Det er nok årsaker til det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaMargitha Skrevet 2. februar 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 2. februar 2021 byråkrati skrev (2 minutter siden): Jeg er sur fordi vi importerer billig arbeidskraft og later som om det er kun "kjipinger" (debatten nrk) gjør det når dette er utbrodert i fullskala også innad bedrifter som blir sett på som "seriøse". Spesielt i et klima der stadig flere nordmenn faller utenfor, som ikke har sjans å konkurrere med billig arbeidskraft utenfra. Store bedrifter tjener enda mer på slik praksis og det går på bekostning av ALLE nordmenn. Bortsett fra de få som sitter på million og milliarder i gevinst, da, selvsagt, Millioner og milliarder de har i aksjer og fond som ikke blir sirkulert tilbake i økonomien igjen. Pluss at formueskatten er tullete lav så lite av det kommer tilbake inn i norsk økonomi. Jeg er sur pga dette og. Arbeidsledigheten øker i takt med innstramminger, arbeidsledighet vi har fått pga importsmitte fra billig arbeidskraft. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 2. februar 2021 #10 Del Skrevet 2. februar 2021 (endret) BellaMargitha skrev (2 minutter siden): Det tror jeg ingen verdens ting på. Regjeringen har snakket om portforbud siden tidlig Januar. Det er nok årsaker til det. Skjønner. Viktigere å la seg hisse opp av alle mulige scenarioer som mest sannsynlig ikke vil inntreffe fordi da har en tross alt noe å hisse seg opp over. Ah, de stadige påminnelsene om hvorfor jeg bruker mindre og mindre tid inne på koronacrazydelen av forumet. Endret 2. februar 2021 av Hatsumomo 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 2. februar 2021 #11 Del Skrevet 2. februar 2021 Det er da flere her inne som har gitt uttrykk for at de er meget sure på grunn av importsmitte ... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 2. februar 2021 #12 Del Skrevet 2. februar 2021 Jeg er ikke sur, jeg er eitrende forbanna. Mest for at myndighetene ikke tenker helhet og proporsjonalitet. Jeg hadde ikke vært forbanna på importsmitte om de godtok at det var smitte i landet. Men når de med den ene hånda sperrer folk inne og nekter barn og unge skolegang og idrett, mens den andre hånda gir fri flyt av import over grensen. Da blir jeg så forbanna at det fullstendig klikker for meg. I tillegg evner de ikke å gjøre en dritt for å forbedre kapasiteten i helsevesenet som de er så redde for at skal kollapse. Men folk flest er jo sååå fornøyd med hvilken fantastisk jobb regjeringen har gjort. Jeg lurer på hva som skjer oppi hodene på de folkene som mener dette. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 2. februar 2021 #13 Del Skrevet 2. februar 2021 Hadde nordmenn giddet å ta alle jobber som er så hadde vi ikke trengt å ta inn arbeidere fra utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 2. februar 2021 #14 Del Skrevet 2. februar 2021 BellaMargitha skrev (1 time siden): Eller er det helt greit vi slapp inn mutasjoner? Hvorfor i huleste navn stengte de ikke grensene? Vi går antakelig mot portforbud, hvis man ser i avisen i dag. Blir litt oppgitt av hele greia. Jeg har fulgt alle smittevernstiltak som har kommet siden mars, men hva er min innsats verdt overhodet når smitten kommer fremadstormende fra utlandet? Bortkastet alt sammen. Helt greit at vi ikke stengte landet fysisk. Greit at ikke alle fiskemottak må legges ned. Veldig greit at verft ikke går konkurs og kan utføre oppdrag som de har. Veldig greit at ikke all byggevirksomhet i Norge legges ned. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 2. februar 2021 #15 Del Skrevet 2. februar 2021 (endret) Ukjent. skrev (5 minutter siden): Men folk flest er jo sååå fornøyd med hvilken fantastisk jobb regjeringen har gjort. Jeg lurer på hva som skjer oppi hodene på de folkene som mener dette. Nei, klart det er jo bedre om vi heller hadde hatt smittenivået som mange land rundt oss. Jeg tenker at de som er fornøyd med regjeringen tenker at regjeringen vet bedre og har den totale oversikten i motsetning til alle "bedreviterene" som ikke gjør annet enn å klage og samle seg på et koronaforum på et nettsted uti den store internettverdenen. Endret 2. februar 2021 av Hatsumomo skriveleifer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pterinochilus Skrevet 2. februar 2021 #16 Del Skrevet 2. februar 2021 Saph skrev (16 minutter siden): Hadde nordmenn giddet å ta alle jobber som er så hadde vi ikke trengt å ta inn arbeidere fra utlandet. Hadde ikke arbeidsgiverne bedrevet sosial dumping og presset lønningene til arbeidsinnvandrerne til godt under norsk nivå så hadde nordmenn giddet å ta de jobbene. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 2. februar 2021 #17 Del Skrevet 2. februar 2021 Grensene er åpne eller kvasi-stengt, mens studenter nektes å oppholde seg på lesesalen, kjøpesentre stenges, svømmehaller stenges, kinoen stenges osv osv. Lista er lang som et vondt år. Neida, jeg er superhappy for denne politikken. La meg bare tilføye at årsakene til disse tåpelige og inngripende tiltakene har sitt utgangspunkt i en helt idiotisk nedskalering av helsetjenesten igjennom over et tiår. Man bygde ned FHI og reduserte antall intensivplasser og antallet intensivsykepleiere. Som verdens rikeste land pr kapita burde vi hatt en dekning lik Tysklands, men nei! Vi har brukt penger på klimatull- og tøys, innvandring og uhjelp til Kina m.f. pengene sitter svært løst når det er ideologi som skal påkostes, men nordmenns velbefinnende nedprioriteres gjennomgående. Høres jeg pleased ut...? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 2. februar 2021 #18 Del Skrevet 2. februar 2021 BellaMargitha skrev (58 minutter siden): Det tror jeg ingen verdens ting på. Regjeringen har snakket om portforbud siden tidlig Januar. Det er nok årsaker til det. Det er ute til høring nå fordi det er et verktøy de ønsker å ha tilgjengelig til bruk, kanskje ikke ved akkurat denne pandemien, men f.eks hvis det kommer er nytt virus med mye større dødelighet- som Guldvog presiserte tidligere idag. Vi er langt unna en slik kritisk situasjon med corona her til lands per nå, men å tro at corona blir den eneste pandemien vi må streve med i dagens globaliserte verden er dessverre naivt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 2. februar 2021 #19 Del Skrevet 2. februar 2021 Hatsumomo skrev (46 minutter siden): Nei, klart det er jo bedre om vi heller hadde hatt smittenivået som mange land rundt oss. Jeg tenker at de som er fornøyd med regjeringen tenker at regjeringen vet bedre og har den totale oversikten i motsetning til alle "bedreviterene" som ikke gjør annet enn å klage og samle seg på et koronaforum på et nettsted uti den store internettverdenen. Hvis du synes prioriteringene de gjør er ok, så står du selvsagt helt fritt til det. Jeg mener de svikter barn og unge totalt. Det er virkelig skammelig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 2. februar 2021 #20 Del Skrevet 2. februar 2021 Hvilken konstruktiv rolle spiller mediene i denne tiden? De skriver om hva Trump og Biden har på brødskiva... Takk så mye for oppdateringen, livet mitt står jo og faller på akkurat det. En fremmed stats indre- politiske sirkus. Snakk om avledningsmanøver! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg