Gå til innhold

vaske sengklær med mopper?

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg har altså mikrofibermopper, og de skal ikke ha helt samme hehandling som andre klær heller, derfor er dt langt mer naturig å vaske den sammen med støvklutne (en del av dem også microfiber) enn sengetøy eller håndklær (som jeg f.eks alltid vil ha litt mykgjøring i skyllevannet til)

Mikrofiber-effekten ødelegges av skyllemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mikrofiber-effekten ødelegges av skyllemiddel.

NETTOPP derfor jeg ikke vasker dem sammen med sengetøy eller håndklær, som jeg altså vil ha skyllemiddel til, men heller sammen med stløvkluter av samme materiale, som altså IKKE får skyllemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke putta moppene sammen med sengetøy - for å unngå at evt. lodotter og sant vil bli liggende igjen inni sengetøyet.

Men å vaske mopper sammen med andre ting, det bryr jeg meg ikke om - alt blir jo rent likevel, samma hvor møkkete det var før jeg la det inn da vel? :klø: (Så sant det ikke var noe i moppen som kunne gi flekker på annet tøy da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤

Skitne mopper eller mopper som i det heletatt er brukt til rengjöring, vasker jeg ikke sammen med sengetöy! De vasker jeg alene, eller med andre "filler". Det er jo ikke så ofte jeg har skitne mopper så jeg behöver ikke bekymre meg over at jeg setter på maskiner hele tiden som ikke er fullstappede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke hatt problemer med det vanligvis, svært skitne mopper kan jo skylles av før de legges inn i maskinen, men alt blir jo rent til slutt, på 60 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig å ikke skylle moppene før vask...?

Jeg vasker moppen min og mikrofiberkluter med håndkler på 60 grader.

Får håpe du ikke bruker skyllemiddel til håndklærne dine da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme om jeg skyller moppene mine er de fulle av støv. Jeg vasker aldri moppene mine sammen med andre klær e.l. Det havner alt for mye støv i lofilteret på vaskemaskinen min etter en moppevask til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...