Min_hund_er_Grå Skrevet 2. februar 2021 #21 Skrevet 2. februar 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Nei ganske tydelig at du mener du har all kunnskapen du trenger. Anonymkode: 3966e...d8c Vil ikke si det. Man blir aldri utlært på hund. Jeg mener riktignok at mye av det folk kaller problematferd og slikt i bunn og grunn stammer fra dårlig avl og dårlig grunnleggende oppdragelse av hunden. At mye av metodikken som nå er populær og brukes tar unødvendig lang tid og gir ustabile resultater. Det er alltid noe å lære. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #22 Skrevet 2. februar 2021 3 minutter siden, Min_hund_er_Grå said: Vil ikke si det. Man blir aldri utlært på hund. Jeg mener riktignok at mye av det folk kaller problematferd og slikt i bunn og grunn stammer fra dårlig avl og dårlig grunnleggende oppdragelse av hunden. At mye av metodikken som nå er populær og brukes tar unødvendig lang tid og gir ustabile resultater. Det er alltid noe å lære. Svært ironisk du sier det alltid er noe å lære når du åpenbart ikke er åpen for ny, oppdatert forskning. Anonymkode: 3966e...d8c 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #23 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Svært ironisk du sier det alltid er noe å lære når du åpenbart ikke er åpen for ny, oppdatert forskning. Anonymkode: 3966e...d8c Kom med ny, oppdatert forskning som faktisk er ny, oppdatert forskning. Og ikke utdaterte, useriøse linker. For selv ikke @Tabris har klart å komme med eksisterende linker til seriøs, ny forskning. 😉 Anonymkode: f665c...d93 1
Tabris Skrevet 2. februar 2021 #24 Skrevet 2. februar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kom med ny, oppdatert forskning som faktisk er ny, oppdatert forskning. Og ikke utdaterte, useriøse linker. For selv ikke @Tabris har klart å komme med eksisterende linker til seriøs, ny forskning. 😉 Anonymkode: f665c...d93 Ingen har spurt meg. Hva ønsker du linker til?
Myrmica Skrevet 2. februar 2021 #25 Skrevet 2. februar 2021 Min_hund_er_Grå skrev (1 time siden): La oss nå heller holde oss til hund. Hva vil folk flest ha ut av hunden sin? Sitt, dekk, kom, bli, gå pent i bånd, kunne treffe/passere andre dyr/mennesker uten konflikter. Eneste forskjellen er nøyaktigheten man som fører vil ha på det utførte moment. Sitt er fremdeles sitt, om det gjøres på en poeng skala eller om det gjøres hjemme før man går ut døra eller noe slikt. Det folk kaller hverdagslydighet er ikke noe annet enn et lavere krav på nøyaktigheten. Hvis en trener kan prestere et høyt nivå på en fremmed bane, med fremmede hunder og mennesker rundt seg, tror du virkelig at den ikke har gått igjennom en rekke konflikter og har utdanna seg selv på nettopp hund at dette ikke er overførbart til andre folk og hverdagen? Best uten ball er vist fremdeles en ting. Jeg er delvis enig, men jeg har også vært borti konkurransehunder med problemadferd. En ekvipasje jeg trente sammen med for et par år siden, f.eks. En BC som gjorde det særdeles godt i lydighet og rallylydighet, og nådde langt. Men bikkja var samkjønnsaggresiv og hadde separasjonsangst. Så for min del er gode prestasjoner i konkurranse ikke nødvendigvis synonymt med god på problemløsning/god på hundetrening generelt. 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #26 Skrevet 2. februar 2021 Myrmica skrev (4 minutter siden): Jeg er delvis enig, men jeg har også vært borti konkurransehunder med problemadferd. En ekvipasje jeg trente sammen med for et par år siden, f.eks. En BC som gjorde det særdeles godt i lydighet og rallylydighet, og nådde langt. Men bikkja var samkjønnsaggresiv og hadde separasjonsangst. Så for min del er gode prestasjoner i konkurranse ikke nødvendigvis synonymt med god på problemløsning/god på hundetrening generelt. Vil ikke gå inn i en krangel og ta parti her. Men både samkjønnsaggresjon og angst er ofte genetisk og ikke tillært. Anonymkode: f665c...d93 1
Myrmica Skrevet 2. februar 2021 #27 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vil ikke gå inn i en krangel og ta parti her. Men både samkjønnsaggresjon og angst er ofte genetisk og ikke tillært. Anonymkode: f665c...d93 Ja. Men hvis man skal jobbe med slike utfordringer, er det ikke nødvendigvis en hundetrener som har prestert godt i konkurranseringen som er den beste til å hjelpe. Man kan ha studert adferd og være god på å løse slike problemer, uten å ha vunnet noen konkurranser 😊 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #29 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Dytt Anonymkode: 3966e...d8c Du har fått tips. Hva var galt med de det ble foreslått? Anonymkode: f665c...d93
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #30 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 2.2.2021 den 9.44): Noen som har prøvd Hundelykkelig.no? Anonymkode: 3966e...d8c Vi er medlem der og er veldig fornøyde. Hvor bor du? Hun holder kurs på Sørlandet, og tror det er en del i området som bor der, og holder treninger osv. Anonymkode: ef415...946
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå