Gå til innhold

Kattunge som river ned ting

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han hopper alltid oppå en kommode eller bord og river ned noe, han tar også med seg småting under sofaen. Når jeg er streng så hører han ikke på meg 😸 Han er jo søt også 😻 Hva er grunnen til at de er så glad i å rive ned ting? Flere?

Anonymkode: 16196...8d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spennende å velte noe sikkert 😸

Skrevet

Helt normalt! 

• Liker 1
Skrevet

Katter er ramper. Så du må bare fjerne alt som kan rives ned (med mindre du ikke har noe imot det). Det vil roe seg etter hvert, kjeft hjelper hvertfall ikke. All oppmerksomhet er bra oppmerksomhet hos katter. Bedre å få katten til å finne på andre ting, leke med den og generelt få fokuset bort fra det den ikke skal gjøre 😛 

Anonymkode: fb43a...09d

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet

Hvordan er barn når de er småe,jo de river ned og ødelegger de også. Samme med kattunger.

Skrevet
Dolce skrev (17 minutter siden):

Helt normalt! 

😸👍

• Liker 1
Skrevet

De er fascinert av fysikk, akkurat som mennnesker.

Hvordan stoppe det? Være streng, så tidlig som mulig såklart. Å lære en voksen katt ting er vanskeligere enn en som er i vekst, naturlig nok.

Anonymkode: 21938...89c

Skrevet

Min katt er gjerne ekstra ille på det når hun kjeder seg. Så vi prøver å leke så mye som mulig 😄

Anonymkode: ab31e...e45

• Liker 1
Skrevet

Skjønner at du syns det er irriterende, men samtidig er det utrolig sjarmerende! Jeg foreslår heller at du videreutvikler talentet til pus så den kan bli verdenskjent og hjelpe deg å betale regningene dine!

Anonymkode: acd45...f4a

• Liker 1
Skrevet

Haha, så ikke videoen før nå😂 det er ett marked for det🤗🤗

Skrevet

Kastrering så fort det er mulig. Da kommer han til å bli mye roligere. Og med alderen så klart. Nå er han liten og vil utforske. Det kommer til å roe seg etterhvert.

Anonymkode: 02de1...bbf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Skjønner at du syns det er irriterende, men samtidig er det utrolig sjarmerende! Jeg foreslår heller at du videreutvikler talentet til pus så den kan bli verdenskjent og hjelpe deg å betale regningene dine!

Ja, men syns mest han er søt 😻 Hehe, kanskje det gitt 😸

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Kastrering så fort det er mulig. Da kommer han til å bli mye roligere. Og med alderen så klart. Nå er han liten og vil utforske. Det kommer til å roe seg etterhvert.

Anonymkode: 02de1...bbf

Ble kastrert for 2 måneder siden. Syns ikke han har blitt noe roligere. Men ja, det roer seg nok😺

Skrevet

Mine var kastrerte, allikevel klarte de å velte 58” TV. 

Anonymkode: 9c4fa...9d1

Skrevet

Mine er gamle nå og stort sett rolige men hvis matskåla er tom ramper de, slost og holder leven.

Skrevet

Jeg syntes  slikt var sjarmerende, helt til jeg en dag drev jeg med diamond painting. Hadde  en slags koffert på bordet med åpnede bokser  med titusenvis av små perler oppi som katten min rev ned når jeg var på do.Da synes jeg ikke det var så artig lenger.

Heldigvis vokste han det av seg etterhvert.

Anonymkode: 92737...386

Skrevet

Gratulerer, du har en helt normal og frisk kattunge, som er naturlig nysgjerrig og litt vilter. :fnise:

Vi har tre, og han ene klarer nesten å rive ned bilder fra veggene, ikke fordi han prøver, men fordi han har en veldig lang, tynn og stiv hale som han veiver rundt med hele tiden.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2021 den 21.32):

Han hopper alltid oppå en kommode eller bord og river ned noe, han tar også med seg småting under sofaen. Når jeg er streng så hører han ikke på meg 😸 Han er jo søt også 😻 Hva er grunnen til at de er så glad i å rive ned ting? Flere?

Når vi hadde kattunge, så hadde vi en liten sprayflaske med vann. Hver gang kattungen gjorde noe vi ikke ville den skulle gjør. (Særlig klore på vegg/sofa) tok vi og ga den en liten dusj. Og den lærte fort og sluttet da med det.

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, Kjetil E said:

Når vi hadde kattunge, så hadde vi en liten sprayflaske med vann. Hver gang kattungen gjorde noe vi ikke ville den skulle gjør. (Særlig klore på vegg/sofa) tok vi og ga den en liten dusj. Og den lærte fort og sluttet da med det.

Dette er ett veldig dårlig «tips». Om du ikke vil lære pus å bli utrygg og ikke stole på deg. Pus kobler ubehag med vann til deg ikke til hva den gjør. Om du skal «straffe» (gi ubehagelig stimuli) pus må du lage feller, som den ikke knytter det til deg, og bryter den tilliten dere skal bygge forholdet deres på. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Dette er ett veldig dårlig «tips». Om du ikke vil lære pus å bli utrygg og ikke stole på deg. Pus kobler ubehag med vann til deg ikke til hva den gjør. Om du skal «straffe» (gi ubehagelig stimuli) pus må du lage feller, som den ikke knytter det til deg, og bryter den tilliten dere skal bygge forholdet deres på. 

Var ikke noe problem, men lærte at vi skulle gjøre det slik at ikke pus så det var vi som gjorde det. Vi hadde katten i 15 år og meget godt forhold. Og han klorte aldri steder han ikke skulle klore.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...