AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #21 Skrevet 31. januar 2021 beige skrev (1 time siden): Som sagt så handler det ikke om aktiviteter, men å endre tankegang rundt det å være alene. Det blir fort mange negative tanker, ingen å dele hverdagen med, jeg graver meg ned i vonde tanker så fort jeg er alene hjemme. ... og jeg sier at for ikke å grave deg ned i vonde tanker (dvv "gruble") er en løsning å finne på noe du liker å gjøre så du blir fokusert på det i stedet. Og når tiden går og du blir vant til at alenetid = morsom aktivitet, vil du begynnte å se på alenetid som noe positivt. Anonymkode: e8fb0...4a0 1
Snop Skrevet 1. februar 2021 #22 Skrevet 1. februar 2021 Jeg hadde radioen på en hyggelig kanal 24/7, unntatt når jeg så på TV, da var det liksom alltid noen som snakket rundt meg Et husdyr hjelper også veldig, om det er din cup of tea. 1
Leonetta Skrevet 1. februar 2021 #23 Skrevet 1. februar 2021 Tenk på alt du irriterte deg over ved forrige/tidligere samboer, og tenk hvor godt det er å slippe det nå. 1
beige Skrevet 1. februar 2021 Forfatter #24 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): ... og jeg sier at for ikke å grave deg ned i vonde tanker (dvv "gruble") er en løsning å finne på noe du liker å gjøre så du blir fokusert på det i stedet. Og når tiden går og du blir vant til at alenetid = morsom aktivitet, vil du begynnte å se på alenetid som noe positivt. Anonymkode: e8fb0...4a0 For meg blir det å unngå problemet. Og jeg sliter meg ut om jeg konstant skal finne på noe for å unngå å gruble.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå